Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2015, 08:46
Tume_T Tume_T ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 21
Perusasetus

Ylläpitolaturi


Jo jonkinaikaa ollut mielessä laitella ylläpitolaturit autoihin. Pääkäyttiksen (eli vaimon auto) virkaa toteuttavaan Avensikseen suunnittelin Defan laturia, sen kun saisi näppärästi lohkolämppärin piuhoihin kiinni ja tuohon omaan jalostuvaan käyttikseen Delicaan aloin suunnitella tommoista Ctekin polaria, kytkettynä lämppärin sisäpistokkeesta kiinteästi akulle.

Nyt vaan heräsi pari kysymystä.

Onkos porukalla kokemusta tuosta Defan laturista,löytynee pariakin eri tehoista mallia:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...uri-1204-4A12V
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V

Ja sitten toi Ctek:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45554...50-Polar-12V5A
ja tällä kiinni akkuun:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45552...engasliittimet

Tuossa aloin mietiskelemään semmoista, että kuinkahan laturit käyttäytyy jos/kun auto tulee käynnistettyä lämppärinpiuha kytkettynä. Joskus pari vanhaa laturia saanut "käräytettyä", kun on tullut väännettyä autoa käyntiin hauenleukojen ollessa kiinni akussa.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty defa DA 450020 ylläpitolaturi 2x4WD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.03.2014 15:25
24V YLLÄPITOLATURI, MISTÄ KOHTUU HINTAAN? HZJ73 Tekniikka & Jutustelu 18 18.03.2013 09:14


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).