Äh, kerpele, pakko jatkaa. Tuo minun edellinen tietysti on vähän pitkälle viety ja lennokas, eikä sillä oikeasti ole suurtakaan merkitystä. Se suurin ongelma on siinä että kun henkilö ostaa jonkun routterin ja kytkee sen kiinni, jakamaan taloonsa internetin ihmeitä, niin plug&play toiminne tekee kaiken ihan helkutin helpoksi. Hienoa! Mutta kun se henkilö ei tule muuttaneeeksi niitä valmiita 0000 tyylisiä salasanoja, niin verkonpuolelta saa sen hyvin helposti auki. Tai sitten se salasana on tyyliin password, tai seesamaukene. Niillä jotka muihin värkkeihin haluavat murtautua on vähän helvetisti laskuvoimaa takana, ja siksi ne pystyvät ajamaan koodia, joka arvailee salasanan kirjaimet hyvinkin nopeasti. Hyvinkin salasanoja on, mutta niiden muistaminen on taas sitten vaikeaa... Ja siksi ihmiset eivät niitä käytä. Tai vaihtoehto B. Verkkoon ei ole salasanaa ollenkaan. Esim. Hesan keskustan liepeillä löytyy vähän helvetin helposti avoimia, ihan kotiverkkoja, joita ei ole tarkoitettu avoimiksi. Ja jos haluatte tietää kuinka oikea hakkeri hakkeroi koneen, ja ette usko minua. Julistakaapa kilpailu, jossa tavallinen kotikone, joista nyt puhutaan, pitää hakata, ja voittaja saa hyvän palkinnon. Näitä nimittäin on ollut, mutta pikkusen hankalammissa ympäristöissä, ja joka kerta joku sen on saanut murrettua!
Mutta toisaalta, ketään ei kyllä oikeasti kiinnosta kenenkään koneet niin paljon että näkisi noin vitusti vaivaa, paitsi ilkeyttään. Tai....
Ja sitäpaitsi. Mitä helvettiäköhän minä edes asiasta vänkään, kun en siitä mitään tiedä, ymmärrä. Ja oikeastaan olen jättänyt koko tietokone harrastuksen jo aikoja sitten taakseni