Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Onks mitää mahdollisuutta, että 630 000tkm ajetussa vm.1992 HDJ:ssä on alkuperäset alakerran laakerit moottorissa? Vai onko noi kaikki vaihettu pakostikkin 500tkm kohdilla? Mistä tommosen tietäis kaikista varmimmin jossei huoltokirjassa ole merkintöjä, että olis toi remontti tehty?
|
On mahdollista, runkolaakerien osalta jopa todennäköistä. En muista tarkkaa, missä vaiheessa muuttivat kiertokangen laakerien materiaalia siten, että tuo "madonsyömä" ilmiö poistui.
Ja orkkis liima on erikoisen väristä, jos pitäis veikata, niin harmaata? (siis pohja on tiivistetty pelkästään liimaamalla)
Ja kaikki öljypohjat, mitä minä olen nähnyt, on saaneet irroituksessa ainakin maalivaurioita, isommatkin irroituksen jäljet aika tavallisia, koska pohja on alunperin melko lujassa...
Myös öljypohjan pulteista vois katsoa/arvailla, että onko jossain vaiheessa pyöritetty auki-suuntaan.
Ja jos sieltä lähtee kk-laakerit pettämään, niin sitä ei kuule käyntiäänestä, ennen kuin alkaa olla myöhäistä, siis kalkatuksen ja kampiakseli/kiertokanki/lohkovaurion välinen aika voi olla huomattavan lyhyt.
ja tuon öljypohjanhan saa käytettyä irti kohtuu helposti.