![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itelle kulkeutui suzuki carry, jossa on siis 1,3 16 lappunen kone, josta oli nokka-akseli leikannu pariin pukkiin kiinni, kun kanteen tuleva öljy kanava oli mennyt tukkoon tiiviste silikonin palasta. Autolla oli ajettu 60 tonnia, eli tehtaan jäljiltä se oli sinne mennyt.
Huvikseni sitä sitten rupesin korjaamaan. Tein nokka-akseli linjaan sopivan säädettävän avarrus työkalun, jolla suurensin ne kaksi pilalle mennyttä pukkia. Nokka-akselista taas vastaavasti sorvasin pari kaulaa pienemmäksi, jotta naarmut hävisi ja sitten kaulojen kiilloitus. Laakeripronssissa sorvasin tarvittavat liuskat, ne paikoilleen pukkeihin ja loppulliseen mittaan laakeripinnat ajoin kannessa tekemälläni työkalulla. Mokoma on pelannut jo päälle 7 tuhatta kilsaa. Aikaahan tuon kanssa turatessa meni jokunen tunti.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan pajeroon 2.5 td nokka-akselin pukit 4kpl | AttEinari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.07.2014 11:13 |
Rangen nokka-akselin vaihto | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 18.01.2007 12:22 |
Rangen nokka-akselin pään pultin momentti? | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.06.2005 20:05 |
Range Roverin nokka-akselin laakereiden vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.05.2005 16:53 | |
Nokka-akselin asteet | jst-10 | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 04.01.2004 20:28 |