Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 27.06.2014, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeremyH Näytä viesti
Lisäkysymyksiä:
Kysymys1
Minulla on noissa vanhoissa jousissa jotkut kumipuslat kiinni niissä etumaisissa pakan kiinnikkeissä. Uusissa jousissa (ei toyotan OEM osia, vaan milner merkkiset) ei ole siinä kiinnikkeessä mitään puslaa, vain metallinen pultti. Kuuisiko olla? Pitääkö mun siirtää ne kumipuslat uusiin jousiin?

Kysymys2 U-pulttien välissä jousen päällä on se pohjaanlyöntikumi. Sen yläpuolella rungossa on rauta johon kumi osuu jos jouset pohjaa. Joissakin kuvissa olen nähnyt että myös siinä yläraudassa on joku kumi. Minulla ei ole. Pitäisikö olla?

Kuva tarkoittamastani puslasta. https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...82365189_n.jpg
En tiedä onko jousissa olevista puslista kovasti hyötyä. Itse en ainakaan huomannut paljoa vaikutusta kun vaihdoin vakiopuslat uretaanisiin muutakun siinä, ettei väljää ole.

Pohjaanlyöntikumin osalta riittänee, että se rajoittaa akselin liikkeen oikeaan kohtaan. Mitään ylimääräisiä kumeja ei tarvi.

Sensijaan joku voisi lisävalaista sen pyöreän kumipäällysteisen pallukan merkitystö jousen päällä kun on niin vaikea ajossa katsoa omasta autosta mikä sen virka käytännössä on - missä vaiheessa se todella puuttuu jousen käytökseen?

Omassa autossa vakiojouset oli lötköt ja jos autolla hommia aikoo tehdä, siihen voi jousia huoltaessa lisätä lehtiä. Lisäsin yhden lehden.

Omia kokeilujani on, että upotin jousilehden sitruunahappoon, jota olin laittanut muoviseen putkeen, joka toisesta päästä tukittu ja se oli pystyssä maassa. Pesin parin päivän päästä ruosteet pois, kuivasin jouset - siihen käy vaikka nestekaasutoho ja levitin päälle samantien Zingaa pensselillä. Ehkä pari kerrosta riittää koska liian paksusti laittamalla voi irrota jousten eläessä. Tämä vähän pellepeloton ideoita, mutta seuraavan kerran kun otan jouset pois, näen kunnolla onko ollut apua.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34

Sivu luotu: 07:27 (GMT +2).