Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Niin. Mutta jos maksan sulle vaikka 20€/tunti käteen rahaa kun teet omassa tallissa homman mikä vie vaikka 4 tuntia aikaa. Niin tekisitkö? Vielä jos olisi siis aikaa sille. Sehän on aika paljon enemmän mitä suurimmanosan tuntiliksa töissä. Eikä siitä edes verottaja vie mitään.
|
Jos naapurilla olis sellanen talli, jossa muutenkin hitsataan, on tulityöasiat kunnossa ja olette hyvissä väleissä, saattas onnistuakin jos talli ei sillä kertaa ole jossain muussa käytössä.
Jos taas kyseessä oliskin laillisesti toimiva firma, joka myy palveluita ja maksaa palkat oikeaoppisesti, veikkaisin, että sillon pitää olla joku 100 euroa tunti ellei kyseessä ole joku täytetyä vaan palvelu, jolla firma ensisijaisesti pyrkii tulemaan toimeen?
Itse kun joskus joudun kyselemään maksullisia palveluita, mua kiinnostaa mitä rahalla saadaan aikaiseksi eikä niinkään onko tuntihinta halvimmasta päästä.
Joskus on voinut käydä niin, että korjaamosta ostettava palvelu rupeaa kuulostamaan epätehokkaalta kuin oma kenttäolosuhteissa tehty oikeilla työkalailla - silloin teen itse.
Vielä kaikkia hommia ei ole tullut otettua tee se itse toiminnan piiriin. Esimerkiksi rengastyöt on näitä vaikkei koneet ole aina kalliita, niin niille jos ei ole tilaa, on parempi maksaa muille.
Hitsaustöiden osalta oma ratkaisuni on, että itsellä on puikkohitsausinvertteri. Se ei vie paljon tilaa ja toimii kenttäolosuhteissa. Mitään muiden autoja sillä ei tule hitsattua, mutta jossain määrin hankalasti olen hitsannut omaa ohuella puikolla. Jos muille tulee hitsattua jotain, niin sellaista jonka onnistuminen on varmaa ja mahdollisesti joskus myös toisten hitsauslaitteilla.
Jos saisin osaavaa apua 20 euroa/tunti remonttitöihin ja raha suoraan tekijälle käteen, varmaan sille olis aika-ajoin käyttöä!