Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 03.02.2014, 12:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ihan euroilla meinasin maksaa. Mutta kun mukana ei saa olla omia varaosia. Sit homma onnistuu jos ostan niiden täysin ylihinnoiteltuja osia. En tiedä mikä tuossa on ongelma jos tuon omat varaosat mukana? Mikäli ne ei sovi sinne niin sitten vanhat osat takaisin kiinni ja maksaa siitä että kaveri yritti ne sinne laittaa. On nuo huollot vaan niin surkeita esityksiä nykyään ettei niitä kovin mielellään viitsi edes käyttää. Puuttuu kokonaan se ajattelutapa että palvelemalla asiakasta saat luotua asiakassuhteen. Toki on sellaisia firmoja missä tuo vielä toimii, mutta aika harvassa nykyään on.

Näkeekö joku jostain korjausoppaasta miten se yläpään kiinnitys pitäisi aueta? Apparin puolen kiinnityksen näkee alhaalta päin, mut ei sinne tunnu mistään pääsevän kunnolla käsiksi. Ihan normaali 19mm mutteri/pultti siellä näyttäisi olevan. Mitään luukkua en huomannut sinne olevan.
Itsellä on harkinta vielä päällä kuinka ratkaista Mersun alapallonivelten vaihto. Auto on tietenkin ergonomisesti lumihangessa. Vahvimpana vaihtoehtona tällä hetkellä on, että vaihdan itse kun keli sallii.

Henkilöautojen korjauksessa on mielestäni sellainen ongelma jos ajateltaisiin, että olisi laillisesti toimiva firma, joka lähtis korjaa ehkä vanhaa Mondeota tai mun Mersua, hinta muodostuisi liian korkeaksi olisi se sitten huoltoauton kanssa liikkeellä tai jos firmalla on toimitilat.

Jos ajateltaisiin, että liikkuvalla kalustolla keikkatöitä tekevään firmaan saatas töihin joku, karkeasti arvioisin, että pitäs olla joku 100 euroa tunti alvin sisältävää laskutusta ja tietenkin matkat laskutettas. Muuten ei ehkä saa osaavia hommiin.

Jos taas on kiinteät toimitilat, jotka on talvisinkin lämpimät, kuluja tyrkkää siihen tahtiin, että taas meinaa tulla liian kalliiksi vanhojen autojen korjaukseen.

Ainoaksi vaihtoehdoksi jää, että korjataan harrastuksena ja ehkä jossain porukassa saaden vastavuoroisesti toisilta apua.

On väärällä suunnalla, mutta ainakin yhden korjaamon tiedän, joka mielellään korjaa myös edullisen hintaluokan menopelejä, joskin korjaamo on yrittäjän kodin yhteydessä.

Siksi pidän enemmän henkilöautoa korkeammista autoista kun kaiken maailman iskarien vaihdot on hankalia matalissa autoissa taivasalla.

Ollaanko tultu siihen, että useamman vuoden vanhoja henkilöautoja ei kannata ammattimaisesti korjata Suomessa?!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n iskareiden pituus HJ60_Jussi Tekniikka & Jutustelu 3 21.01.2007 23:52
Rancho-iskareiden tilaaminen NKH Tekniikka & Jutustelu 6 29.06.2006 05:11
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Iskareiden "jatkaminen" ? Tumppi Tekniikka & Jutustelu 12 08.04.2006 20:37
Iskareiden asento Repro Tekniikka & Jutustelu 12 28.02.2006 14:17


Sivu luotu: 07:09 (GMT +2).