Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
|
Kun luet tuon Kalevan jutun, ja katsot kuvan tarkkaa, niin huomaat tuossakin tuon ongelman; Monet jotka luulee tietävänsä LIIKENNEYMPYRÄN, Niin puhuu TIETÄMÄTTÄÄN kiertoliittymästä.
Ja jos tarkoitit tuolla 20 tkm päässä olevalla alkuasukas esiintymällä esim. minua, niin minulla on oikeasti vaikea kuvitella miten siellä syrjäsuomessa (pääkaupunkiseudulla) pitäs ajaa niissä kiertoliittymissä, missä keskustaa ei ole merkitty mitenkään muuten kuin maalilla

,ja tilaa on niin vähän, että vasemmalle ei voi kääntyä yhdistelmällä, ilman että ei oikaise keskipisteen yli. (siis missä sanotaan, että kiertoliittymä voidaan oikaista normaaleilla (-ei erikoiskuljetus) yhdistelmillä?)
Ja vielä kerran, kiertoliittymässä on AIVAN ERI VÄISTÄMISSÄÄNNÖT, kuin liikenneympyrässä.
Ja siinä ollaan aluepoliittisesti eriarvoisessa asemassa, että Oulussa PISIN moottoritien ramppi lienee LYHEMPI, kuin siellä ruuhkasuomessa lyhin 4-tien ramppi. (-> tästä johtuu se, että täällä tuon lyhyen rampin jälkeen myös hitaammat pääsee moottoritielle, kun kaikki "paikalliset" joustaa/antaa tietä, mutta sitten jouluna/keväällä kun on ruuhkasuomesta tulijoita, niin tuo tieliikennelain kirjain astuu voimaan: turvaetäisyydet, ja se, että rampilta tuleva väistää! Jännä juttu, ruuhkasuomessa vaihdetaan kaistaa moottoritiellä 80 km/h rajoituksella semmoiseen väliin, että väliä jää vajaa 10 metriä molempiin...