Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Källbacka
Kerropa ihmeessä lisää rakenteesta, lattiasta, sisäkorkeudesta. Ajatuksena tehdä pihan kulmaan seuraavan parin vuoden aikana brutto 100-130 neliöinen varasto+talli 3,5-4m sisäkorkeudella, parilla käyntiovella ja yhdellä isolla nosto-ovella. Ajatuksena 148 runko, villa seinään, puhallusvilla kattoon, 200 laatta, johon pari vahvempaa kohtaa vetopisteitä varten (jos onnistuu tehdä näin), 6 ihan perus-bauhaus-ikkunaa ja ILPpi seinään, huippari katolle tai hihnavetoiset/kipinäsuojatut poistopuhaltimet "johonkin". Perustuksille maapohja ihan OK eli tulee 600 antura ja siihen 4-6 kieppiä valuharkkoja niskaan, sisäpuoliset täytöt, eristeet ja kakku päälle. Päätyyn sitten katos lisäksi. Eihän sitä nyt käyttöautoja talliin laiteta. Kokonaiskustannukset "levyvalmiiksi" asti vielä osittain hämärän peitossa eikä ole varaa räjäyttää budjettia sitten enää matkan varrella. Siksi kiinnostaa muiden aikaansaannokset, etta saisi hiukan vertailupohjaa.
|
Itellä jotakuinkin vastaava. ~120m2 lämmintä sisätilaa korkeuden ollessa 365cm ja päädyssä vielä ~30m2 autokatos käyttikselle ja polttopuille.
Nyt oon työreissussa niin en pääse kattomaan kotikoneelta kirjanpitoa, mutta hinnaksi tuli aika pyöreät 30000€.
Mulla tosin kaksi nosto-ovea 3,4x3,2 (toinen automatisoitu) ja sisällä "toimisto", jossa WC, sohva, jääkaappi, mikro yms. Onpahan joku paikka mihin mennä, jos emännys heittää pihalle...
Ja tosiaan autotalliahan ei kannata tehdä, mulla on nimikkeellä talousrakennus. En muista onko tässä threadissa jo ollut asiasta puhetta, mutta kannattaa googlata "harrastetilaa". Käsittääkseni siellä saa tehdä lähes mitä vain eikä tarvitse heti alkaa tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa jos esim. tulitöiden kanssa käy joku hasarditilanne.