![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#31
|
||||
|
||||
![]()
4x4 Driftingissä tuli käytyä testailemassa autoa ja lopputulos oli: ei hyvä! Muuli tykkäs puskea kokoajan suoraan ja sladiin oli tosi vaikea saada. Suurin syy tähän oli vakio kone, alle 200hp, 3.54 välitykset 38" kumeilla ja 2,5 tonnia painoa. Raukassa vaan ei voimaa riittänyt pyörittämään luisussa. Lähtöpaikan vieressä olleessa pitkässä kaarteessa tunsi hyvin kuin kierrokset laskivat tasaisesti mutkan edetessä vaikka lappu oli kokoajan ihan lattiassa, lopussa kun kaarre loppui, tuntui kuin olis menty jo tyhjäkäynnillä... Tähän kun vielä lisätään tällanen kuski, niin ei kai sitä paljoa voi odottaakaan
![]() No enivei, just ennen driftiä piti tehdä uudet pakoputket. En sitten saanutkaan ajoissa tilattuja putkia, joten illalla ennen kisoja tuli taas tehtyä väliaikaviritelmiä. Muulissa oli vielä alkuperäiset katit 2kpl paikallaan. Taaemman, vaihteistopalkin takana olevan katin sahasin pois ja sisällä oli jotain mahdollista syytä miksi kone tuntui nuhaiselta: Etummaisesta katista oli osa kennostosta valahtanut tonne, käynyt varmaan joskus hiukan kuumana? Etummainen katti on heti koneen perässä ja siihen yhdistyy molemmat alkukäyrät pakosarjoilta, josta sitten jatkuu 3" putki toisella katille. Etukattia en ruvennut poistamaan kiireessä, vaan tyhjensin loput jäljellä olevat kennot sieltä erikoistyökalulla: 6mm kierretanko sopi työkaluksi hyvin taotulla ja väännetyllä päällä. Hyvin meni kennot kappaleiksi vaikka parin loivan mutkan takaa piti "murskainta" käyttää. Lopuksi tuli teräsvillaa ulos, jonka jälkeen huokoinen rätti nippusiteellä putken päähän kiinni ja auto käymään: Tonverran sieltä ulos tavaraa tuli. Hiukan saattoi päästä pölynä ilmaankin, pakokaasuimuri sentään vei suurimman osan pois omista keuhkoista... Romukasoista löytyi hyvä pöydän jalka, josta sai hyvin 3" putkea loppupätkäksi, sillä sai pakokaasut vietyä jo melkein taka-akselille saakka(joka riittää hyvin..) ![]() Tänään kävin kaverin pajalla tinaamassa Kämmäkässä katkenneen puskurin kuntoon ja samalla tuli kolmio vahvikkeet mutkiin, enää viimeistely ja kiillotus puuttuu: Matkahuollosta hain uuden etumurikan jossa jo asennettuna 4.88 välitys. Kesällä tuli ostettua jo 4.88 välitys eteen, mutta se ei sovi vakio carrieriin ja koska mielessä pyörii E-Locker eteen sitten kun joskus rikastun, niin en raaskinut uutta carrieriä siihen ostaa. Toi saa siis jäädä varamurikaksi sitten kun joskus lukkomurikan saan tehtyä. Taka-akseliin on uusi välitys tilattu amerikoista ja viimeisten tietojen mukaan on ranskassa kovaa vauhtia tulossa tännepäin. Worrykrossiin pitäisi reilun viikon päästä lähteä ja työlista olisi ennen sitä seuraava: -4.88 Välitykset periin -Thunderbirdin penkit paikalle ja kauhukahvat -4 pistevöiden asennus -Sähköflekti syylärin taakse -Etutukivarsien helojen vaihto uretaanisiin. -Kaikki muu, mitä juuri nyt ei tule mieleen... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Range Rover "pepe de mule" | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 21.01.2003 08:33 |