Viikonlopun toimintasuunnitelma: 2 päivää tallilla ja toivottavasti olis mese valmis kahinoihin Luumäellä ens lauantaina. Etuakseli pitäis kasata loppuun(öljytiivisteet on jo, vetarin suojakumi odottelee autossa), takajarrujen säädön muunto manuaaliks, maskiverkon hitsuu(2mm paksua 6mm reiällä olevaa peltiä=ei pitäis mennä oksien enää läpi), laturin laitto(kaposampi hihna, tyhjäkäynti tonniin), työkonepeilit paikalleen(kiinitysten rakentelu) ja muuta pientä hipostelua.
Etuakseli korjattiin nyt pikasesti laittamalla vaan uudet öljytiivisteet, vetarin suojakumi rikkoutuneet tilalle ja uudet rasvat. Kunhan budjetti sallii, niin lähtee saksasta tilaukseen etuakselin korjaussetti hintaan 900e suomeen toimitettuna(GKN murrokset, SKF:n laakerit ja MB OEM tiivisteet/hilppeet). Lisäks pitäis ehjempi napa ostaa ku vanhaan on joku tehnyt ilmeisesti laakerivaurion jäljiltä tehnyt hieman korjaustoimenpiteitä... Vikan kuvan vauriot ei onneks vaikuta kierrosaikaan ku laakeripesät ilmeisesti ehjät ja stefaki pysyy paikallaan. Toi isomman laakerin korjaus sentäs on hyväksyttävissä osittain ku se on hepattu kii. Pienemmän laakerin korjaus tehty pyörättämällä sopiva shimmipelti ympäri(pääsee pyörimään navan ympäri). Kuka tuntee piston sydämessään?
|