Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop
Itellä tulee tuettua suomalaista aina kun mahdollista, vaan ei oo viime aikoina oikein ollut.
Esimerkki 2
Meni Dodgesta sulakerasia. Kyselin suomalaiselta purkaamolta boksia. Löytyhän semmonen -03 vuotisesta vehkeestä. (Eli siis 10v vanha rasia.) Hintaa 800€ +postikulut. Ebay auki, sieltä löyty uus, sis täysin uusi ei mikään korjattu. Hintaa rahteineen ja tulleineen kotiin kannettuna 420€.
Mä oon tän tuhat kertaa läpi funtsinu ja mä en vaan pysty keksimään mitään syytä mikä sais mut siltikin tilaamaan noi kamat suomesta.
|
Täytyy kyllä ittekin ihmetellä noita nykyisiä purkaamohintoja. Joku viikko takaperin etsiskelin vaihteistoa, yksi löytyi ja sehän maksoi vaatimattomat 1850€. Ei oikein riittänyt rahat tai ymmärrys tuohon...
Löysin sitten purkaamosta toisenkin, joka olisi ehkä käynyt tai ehkä ollut sovellettavissa. No perkele, se maksoi saman verran, vaikka oli eri firma. Näillä saattaa siis olla jotkin yhteisesti sovitut hinnat.
Sitten ruotsalainen nettisivu auki ja varmasti sopiva laatikko sieltä rahteineen 650€. Pitäähän purkaamojenkin elää, eikä ole helppo ala kokoajan kiristyvien säädösten paineessa, mutta tuollanen vähintään 1200€ kate, eikä minkäänlaista tinkivaraa. Ja hei, ei tuo ruotsalainen purkaamokaan sitä laatikkoa tappiolla myynyt...