Jotenkin tuntuu että en paini yksin näihen B-moottorien suoravetostarttien kanssa. Onko joku keksiny voittavia korjausmenetelmiä/ongelman kiertoa/muu, mikä? Tahtoo muiden ongelmia lisäks jatkuvasti solenoidien sisältä sulaa/hapettuu kontaktipinnat silleen ettei lähe pyörittämään moottoria ja sittenki ku lähtee, ei jaksa kunnolla. Solenoidin purkaminen ja kasaaminen joka uiton jälkeen näyttää aika tuskalliselta hommalta, ku päädyn irrottamiseks pitäs juotella karvat irti siitä ja sitten takaslaittaessa ujutella karvat samoihin reikiin ja juotella takas.
Yks startti toimi kunnolla ja jakso pyörittää todella hyvin (ei uitettu kertaakaan). Se kostautu sitten niin, että siitä repes vetoratas irti siitä limpusta jonka mukana se liikkuu edestakasin. Nyt sen startin solenoidillakaan ei toimi muut startit kunnolla...
Erillinen kontaktori moottorille, vaikkapa pienellä viiveellä, että solenoidi on varmasti kerenny vetää rattaan perille? Tätä aattelin kokeilla seuraavaks, jos ei parempia ehdotuksia tule...
Onko noihin oikeesti välitettyjä startteja olemassa? Jotain ollakseen B-moottorin kupeessa ollutta välitettyä starttia mallailin paikalleen ja se ei käyny. Ei siis välttämättä B:stä, mutta tuli jonkun BJ:n mukana. Miulla on tuossa joku uudempi vaihelaatikko, jossa on split-case perässä.