Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 22.06.2013, 00:58
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Samalla tavalla ollaan merkkivalo rakennettu, mutta jostain syystä on tuo negatiivinen 12V syntynyt, ja eroon siitä on päässyt eristämällä laturin rungosta irti (kumiholkit) ja vetämällä oman 12V maan joka laitteelle 12V akulta. Sen jälkeen toiminut aina.
Tuo päävirtakatkaisija muuten kannattaa tehdä sähköisesti, koska jos katkaisija on auki ja annat runtua koneelle jolloin laturi magnetoituu, niin se polttaa itsensä, kun virrat ei purkaudu mihinkään. Tähän sitten toinen rele joka on diodisuojattu ja vetää kiinni kun latauksen merkkivalolle tulee virta "takakautta" (tuliha vaikeesti selitettyä)

P.S. releen navat meni oikei jos 87/87a jakoa muistelit...
Ottaa herätteen pääkatkaisijalta, niin ei pääse magnetoitumaan katkaisija auki.

Piirtäkää miule kuva, miten saadaan toi -12V ja miten se ei tule, kun on kumit käytössä...?

Australialaista hyppysähköä?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).