|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   V8 HC arvot liian korkeat 3,9 efimoi! Miten saa Roverin V8 HC arvot alas 250==>alle 100? Muut arvot lambda, Co ym ok! KAIKKI arvot OK kun koneelle antaa yli 1500rpm! Mistäs kannattaa vikaa lähteä etsimään? uutta osaa syksy 2012 puola johtosarja tulpat filtteri öljyt kärjet jakajan kansi kyseessä 3,9 efi //Janne 
 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 25.02.2013 18:45 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			ruisku? kaasari?
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			sorry! 3,9 efi
		 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Paa uudet katit vai katti, miten ne putket ny noissa meneekään...
		 | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			paa se mittari toisen auton röörin päähän    | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			HC-->palamattomat, eli mitä huonommin kone poltaa sitä korkeampi hc. Mites korkee co?? jos alle0,2- 0,5 en epäilisi kattia. Joskus tutkin yhtä bemaria jossa oli hc juuri karvan verran yli 200 siihen oli kaveri vaihtanut itse tulpat ja kolauttanut yhden tulpan päätä asennettaessa siten että kärkiväli oli pienempi kuin muissa. Se riitti nostamaan hc arvon juuri tuohon yli 200aan. Arvot ennen kattia kunnossa olevassa koneessa ovat 0,2-0,5 co ja hc n100-150 lambda pitää olla 1. Jos arvot ovat nämä sinullakin, silloin voi olla että katti ei enää putsaa...
		 | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			yhteen letukkaan autto syksyllä hc:n laskuun tyhjäkäynnillä kun putsattiin suuttimet ultraäänipesurilla, ne tuppas vähän kuolaamaan läpi ja seos meni rikkaalle
		 | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			mitäs käy jos  katsastaa e 85 :lla??
		 | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Lamdat?
		 | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			voikos nuo lambdat mitata jollai ja mitä arvoja sieltä pitäis löytyä? //Janne 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Mitä ne muut arvot sitten on? Vähän tarkemmin kuin "ok" Syksyllä vaihdettu paljon osia ja joku menny pieleen? 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Toisilla tulpilla vois kokeilla.  http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95830&page=5   | 
| 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 HC=250 (100) CO 2500 0,1 (0,3) lambda 1,01 (0,97-1,03) muuta ei mitattu! //Janne 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Edelleen epäilen katteja vai kattia, onko niitä nyt yks vai kaks? | 
| 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Kohollahan tuo häkäkin on. Onko siinä katalysaattorit (ja lanbdat) vai ei? Vai pitäiskö se nähdä noista päästärajoista? Tässä http://www.britishv8.org/articles/rover-14cux-efi.htm on yleistietoa systeemistä. Täällä kans jotain. http://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_14CUX | 
| 
			 
			#16  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			moi! n 15km maantie ajoa, ennen katsastusta! Kun antaa kaasua yli sen 1500rpm niin kaikki arvot hyväksyttyjen arvojen sisällä! Ongelma vain tyhjäkäynnillä! Katteja ja lambdoja on 2 niitä arvoja mittailtiin sellaset 5 min...!  //Janne 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 25.02.2013 22:15 | 
| 
			 
			#17  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Jos siinä on katit niin niitä on kaks. kattien kansa on kapeakaista-lambdat. Ilman katteja eculle on vaan huijausvastukset ja soppaa annostellaan ilman seoksen mittailua. Katillisissa tais olla matalapuristeiset männät, katittomissa on enemmän puristuksia.
		 | 
| 
			 
			#18  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Onhan se koholla ja just sen verran että uusilla kateilla päästöt olis todnäk ookoo, antas anteeks pienet vianpoikaset kipinä/bensapuolellakin jos niitä on. Mitä lie HC @2500 rpm?
		 | 
| 
			 
			#19  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			onks 2 lambdaa vai peräti 4 ? EDIT: efissä 2 kpl 
				__________________ - Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 25.02.2013 22:26 | 
| 
			 
			#20  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			moi! Kilsoja on autolla 160tkm...! Onkos bilteman kateista mihinkään? //Janne 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#21  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#22  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			moi! Lueskelin netistä että "coolant sensor" jos näyttää väärin niin se haittaa pensan "oikein" annostusta! Jos nettiä on uskominen niin "normaali" kulutus 3,9 autom oli 15-17l/100km...itellä on aika tarkaan se 20l/100km riippumatta kelistä!  //Janne 
				__________________ discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" | 
| 
			 
			#23  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Eikä oo vaihdettu vielä? Eiköhän ne biltemanki katit pelais siinä missä muutkin tarvikemallit.
		 | 
| 
			 
			#24  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Kattivika nostais kierroksilla CO:ta? Mä kattelisin vielä ne sytkäosit uudestaan, josko kuitenki olis joku huonosti. 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#25  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Yksi mikä sotkee 3,9:n sielun on se kirottu tyhjäkäyntiventtiili. Mulla oli se aikoinaan viallinen, kulutus nousi pikkuhiljaa aina 23litr/100km ennenkuin uskoin ja vaihdoin. Kulutus putosi kuin taikaiskusta takas sinne normaaliin ~17 kieppuville seka-ajossa venttiilin vaihdon jälkeen.  Miten lienee noiden päästöjen kanssa jos se vena ei toimi kuten pitäisi. Ite en tältä kantilta asiaa ikinä tutkinut. Ruokahalut hoituivat sillä venalla, menohalut ehjällä alipainekellolla jakajan kylkeen. Mitkäs kärjet tonne on laitettu, oonko ihan sekaisin jos väitän että näissä on kärjetön jakaja? Nokkavika pilais päästöt varmaan muutenkin kuin tyhjäkäynnillä? Unohdetaan se ennenkuin sytkäpuoli on 100% kunnossa. 
				__________________ Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 25.02.2013 23:03 | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Ostetaan Mobira HC-16, HD-16, HC-17, HD-17. | Rompe1 | O/M/V Muut | 0 | 23.01.2011 11:47 | 
| spin tires hc truck peli ja R.o.R | psychobilly | Linkit | 49 | 27.02.2010 20:26 | 
| Myyty: Valkokangas Da-lite Model B HC MW 92" | Pasi | O/M/V Muut | 1 | 16.03.2008 15:46 | 
| wrangler YJ vanteen ET arvot | smakki69 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 11.05.2007 18:04 | 
| HC paikka KANGASALA | Teemu | Tapahtumat | 33 | 04.05.2007 19:35 |