![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mogin peltiperistäMitä mahtaa painaa kapeat peltiperät, ja paljon on leveys laipasta laippaan? Volvolaisista löysin vertailun vuoksi tämmöset: Raideleveys 60.6" Etuakseli 330lbs Taka-akseli 286lbs
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Heittäisin lonkalta että tuollaiset 200kg +/-30kg, etuakseli luonnollisesti vähän painavampi kuin takana. Mittasin noita leveyksiä niin napoja kääntämättä oli muistaakseni hyvin lähellä tuota samaa lukemaa, 155cm tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Unimog 406/U900 axles are definitely stronger and newer than the Unimog model 404 axles we use. However, with those advantages come disadvantages. 406 series axles are far heavier (320kg/700lbs front, 280kg/620lbs rear, stripped) Noi painot ilmeisesti valuakselille?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Valuakselit on huomattavasti painavemmat kuin peltiperät.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ootko aivan varma? Aikoinaan vanhan liiton moggi akseli kuskit kehuivat että valu akselit olis pikkusen kevyemmät kuin peltiset kun peltinen tais olla 9mm paksu kun joskus omia akseleita mittailin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Olen ollut katsovinani että valuakselit on painavemmat, mutta voi hyvin olla että muistan väärinpäin
![]() edit: Ainakin tällaisia lukuja löysin; peltiperät etu/ taka 530/ 485 lbs, valuakselit 700/620 lbs. Eli kotimaisittain peltiperät 243/ 223kg, valuperät 322/ 285kg. Aika vaikea oli löytää mistään tietoa, mutta muutamalta sivulta tarkistettuna tuollaisia lukuja näytti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.02.2013 16:57 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä ne valuakselit painaa enemmän, pellolla lojuu semmosetkin että pitää joskus punnita
mutta muistelisin jostain kapealle etuvaluakselille 280kg painon?? joskus punnitsin noi oman auton peltiperät ja kirjasin tallin seinään painot ja siellä ne oli edelleen mutta muistelisin että noissa oli silloin alla 205x60/16" siirtopyörät alla kun punnitsin eli kapea peltiperä etu 254kg ilman raidetankoja yms. ohjauslaitteita taka 236kg |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään mogin akselit | Jesseh | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.10.2011 21:43 |
Myyty Mogin osia | Pauli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 22.09.2010 13:59 |
Myydään Mogin PORTAALIT | Offijäbä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.10.2009 09:43 |
O: mogin vaihdelaatikko | Jerppa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.03.2006 16:56 |
O: Mogin vanteet | LaaLaa | O/M/V Muut | 3 | 05.11.2004 08:59 |