![]() |
Mogin peltiperistä
Mitä mahtaa painaa kapeat peltiperät, ja paljon on leveys laipasta laippaan?
Volvolaisista löysin vertailun vuoksi tämmöset: Raideleveys 60.6" Etuakseli 330lbs Taka-akseli 286lbs |
Heittäisin lonkalta että tuollaiset 200kg +/-30kg, etuakseli luonnollisesti vähän painavampi kuin takana. Mittasin noita leveyksiä niin napoja kääntämättä oli muistaakseni hyvin lähellä tuota samaa lukemaa, 155cm tjsp..
|
Lainaus:
Unimog 406/U900 axles are definitely stronger and newer than the Unimog model 404 axles we use. However, with those advantages come disadvantages. 406 series axles are far heavier (320kg/700lbs front, 280kg/620lbs rear, stripped) Noi painot ilmeisesti valuakselille? |
Jep. Valuakselit on huomattavasti painavemmat kuin peltiperät.
|
Lainaus:
|
Olen ollut katsovinani että valuakselit on painavemmat, mutta voi hyvin olla että muistan väärinpäin :o
edit: Ainakin tällaisia lukuja löysin; peltiperät etu/ taka 530/ 485 lbs, valuakselit 700/620 lbs. Eli kotimaisittain peltiperät 243/ 223kg, valuperät 322/ 285kg. Aika vaikea oli löytää mistään tietoa, mutta muutamalta sivulta tarkistettuna tuollaisia lukuja näytti.. |
kyllä ne valuakselit painaa enemmän, pellolla lojuu semmosetkin että pitää joskus punnita
mutta muistelisin jostain kapealle etuvaluakselille 280kg painon?? joskus punnitsin noi oman auton peltiperät ja kirjasin tallin seinään painot ja siellä ne oli edelleen mutta muistelisin että noissa oli silloin alla 205x60/16" siirtopyörät alla kun punnitsin eli kapea peltiperä etu 254kg ilman raidetankoja yms. ohjauslaitteita taka 236kg |
Sivu luotu: 22:20 (GMT +2). |