Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2005, 22:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HJ 60 Etuakseli


Onko tietoo mitkä kaikki tiivisteet pitää vaihtaa kun etuakselin pään, elikkä oliko sen osan nimi steering knucle... alle tippuu öljyä aina lammikoksi asti?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2005, 22:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Vetarin stefa, pronssiholkki, kumitiiviste ja huopatiiviste per puoli. Kenties akselin täyttöhitsaus/sorvaus jos stefa on kuluttanut piloille.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.04.2005, 10:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Huopatiiviste ja kumitiiviste, onko ne ohjausmurkulan tiivisteitä? Akselin täyttöhitsaus, tarkitat kai ulompaa päätä?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2005, 16:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Auto niekka joensuussa lupas tiivistesarjan hintaan 85€. Mitä maksanee muualla?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2005, 16:53
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Auto niekka joensuussa lupas tiivistesarjan hintaan 85€. Mitä maksanee muualla?

Note! This message was posted anonymously!
Osta se,toyotalla oli muistaakseni 115e ku ostin.


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2005, 21:49
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vetarin stefa 9e kpl ja huopatiiviste 12e prossi holkki kannattaa ostaa bj75 mallisen on vain 17e kappalle sama kuin hj:n mut puolet halvempi. TOYOTA:n varaosatiskiltä nää.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2005, 23:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Huopatiiviste ja kumitiiviste, onko ne ohjausmurkulan tiivisteitä? Akselin täyttöhitsaus, tarkitat kai ulompaa päätä?

Note! This message was posted anonymously!
Ohjausmurkula, kääntöpallo, what ever. Akselin täyttö siihen stefan kuluttamalle kohdalle eli siihen sisempään pätkään. Toki ulompi lyhyt pätkäkin voi olla holkin kohdalta liikaa kulahtanut (uusi holkki ei ole tarpeeksi tiukka), silloin uutta tilalle (taitaa olla harvinaista).

Tässäpä ohjeita kuvineen: http://www.4crawler.com/4x4/CheapTri...eRebuild.shtml

http://www.4x4wire.com/toyota/mainte...nd/solid_axle/

Edited by - -MaTTi- on 03/04/2005 00:36:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2013, 21:54
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

anteeksi, että vaivaan näinkin tyhmällä kysymyksellä, mutta nyt kun tuolta hj:n akselista korkkasi stefa ja rupesin sitä purkamaan, niin heräsipä kysymys, että kun kääntökuulan mollemmin puolin tulee stefat, ja stefojen tarkotus on pitää öljyt akselin puolella eikä niin kun nyt renkaan kyljessä. ja rasvat toisella puolella, niin mitä niiden väliin tulee siis tonne kääntöpallolle ?

jääkö se kuivaksi vai ? olen tosta parikertaa murikan käyttäny pois ja purkanu navat niin pitkälle että saa vetarit pois, ja aina siellä kääntöpallolla on öljyä ollut, mutta eipä tuo oo häirinny kun on pysyn kuitenkin sisällä niinpä ei ole tullu ajateltua näin pitkälle viellä.

nyt ne kuitenkin oli valunu renkaan kylkeen, ja öljyt on saanu joka reissun jälkeen vaihtaa perään kun on päässy vettä niin kaikki tiivisteet ja tulee uudet.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.06.2013, 22:35
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
anteeksi, että vaivaan näinkin tyhmällä kysymyksellä, mutta nyt kun tuolta hj:n akselista korkkasi stefa ja rupesin sitä purkamaan, niin heräsipä kysymys, että kun kääntökuulan mollemmin puolin tulee stefat, ja stefojen tarkotus on pitää öljyt akselin puolella eikä niin kun nyt renkaan kyljessä. ja rasvat toisella puolella, niin mitä niiden väliin tulee siis tonne kääntöpallolle ?

jääkö se kuivaksi vai ? olen tosta parikertaa murikan käyttäny pois ja purkanu navat niin pitkälle että saa vetarit pois, ja aina siellä kääntöpallolla on öljyä ollut, mutta eipä tuo oo häirinny kun on pysyn kuitenkin sisällä niinpä ei ole tullu ajateltua näin pitkälle viellä.

nyt ne kuitenkin oli valunu renkaan kylkeen, ja öljyt on saanu joka reissun jälkeen vaihtaa perään kun on päässy vettä niin kaikki tiivisteet ja tulee uudet.
Kääntöpallohan tulee liki täyteen hyvälaatuista vaseliinia.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.06.2013, 07:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Kääntöpallohan tulee liki täyteen hyvälaatuista vaseliinia.
ok taas ollaan vähän viisaampia
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.06.2013, 20:15
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Kannattaa vaihtaa joka kerta uudet stefat akseliputkeen jos joudut käyttään murikan irti. Perusstefa ei paljoa maksa. Jos vetoakseli on kulunut urille niin sitten tilaa tamgearsilta vahvistetut stefat. Ja kuten mainittiin niin olkanivelen sisään vaseliinia niin paljon kuin mahtuu.

Onko sinulla vakio murrokset vai jotku muut. Tuu piipahtaan tallilla niin poristaa lisää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.06.2013, 20:45
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

nitron chromot tulee nyt murroksiksi, lonkkareita kun ei ennen trophyä enää ois kerenny saamaan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.06.2013, 21:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja jos haluaa varmuutta......


Niin tarkistaa että huohotin on auki... vaikka on mitkä stefat, niin kun noin 20- 40 astetta Lervaa lämpimämmän akselin upottaa siihen, niin Lerva imeytyy stefoihin.

Tässä yhteydessä Lerva tarkoittaa kaikkea vetisestä juoksuhiekasta mudan ja mullan kautta turpeeseen.

p.s Uskomaton tekijä tuo huohotin, ja minulla ei ole yhtään toyotan alkuperäistä huohotinta BJ:ssä, hdj:ssä voi olla joku, kun noita huohottimia on enemmän/ei ole takoitus uiskennella vedessä/lervassa, ei ainakaan yli tehtaan suosituksen...

-> noista offivehkeistä olen opastanut tuon venttiilin Ruskotunturin hiihtokeskuksen materiaksi (siis kaatopaikka...)

Nimittäin Tuo alkuperäinen venttiili huohottimessa toimii vaan yhteen suuntaan; kun kaksihuuli stefat, niin imastaan kaikki "vuotoöljy" takaisin perään... ei tule öljyvuotoja...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.06.2013, 09:28
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tuli tuossa mieleen vetarin stefan urasta.

Onkos joku tutkinut löytyykö stefaa samalla ulkomitalla mutta pienemmällä sisäreiällä?

Sorvais vaan vetarin suoraksi ja pukkais uuden stefan sisään. Ei tarttis hitsailla...

Villi veikkaus: Ulkokehä tojotan omalla mitalla eikä saa tarvikkeena...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.06.2013, 09:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Yks juttu mikä kuluttaa akseliputken stefoja ja saa aikaan ennenaikaista öljyvuotoa navoista on seikka ettei olka-akselin laakerit ole shimmattu niin että vetoakseli kulkee just eikä melkein keskellä akseliputkea. Jossain SLCK:n sivulla oli muistaakseni ohje kuinka se oikeaoppisesti tehdään, mut eipä nyt äkkiseltään löytynyt.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: LJ:n etuakseli Vilpertti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.10.2007 11:31
o: etuakseli 80 hdj mixut O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.08.2007 14:32
O: SJ 413 etuakseli Zuikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.05.2007 17:56
M: bj etuakseli mikkot O/M/V Muut 0 08.09.2005 18:50
etuakseli tare Tekniikka & Jutustelu 0 09.09.2003 14:55


Sivu luotu: 19:07 (GMT +2).