![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
![]() Suurin osa tierahoista tulee juurikin kehäIII:n sisältäLainaus:
![]() |
#77
|
||||
|
||||
![]()
Eipä noista verorahoista liiemmin tienpitoon enää nykyään liikene, rättipäitten paapomiseen kylläkin..
__________________
Broken Back Team #1 |
#78
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Helppoo sieltä kivikylästä on huudella kun tiet hoidetaan automaattisesti ja ainoa vaiva nähdään siinä vaiheessa kun paikallislehden tekstiviestizättiin itketään että tiet on aamu 6 aikaan auraamatta olevasta 3cm lumikerroksesta... Viimeksi muokannut Patu925 : 06.01.2010 22:07 Perustelu: typoja |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Onhan niitä autoja muuallakin kuin kehä3 sisäpuolella
|
#80
|
|||
|
|||
![]()
En tainnut väittää etteikö olisi autoja kehä3:n ulkopuolella, mutta niitä on vähemmän. Nykysuomessa taitaa jo 70% asukkaista asua kaupungeissa ja siellä on myös suurin osa autoista vaikka toki haja-asutusalueilla auto on liikkumisen kannalta monesti tarpeellisempi kuin asutuskeskuksessa asuvalle.
|
#81
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#82
|
|||
|
|||
![]()
Mulle ois tulossa vaihtokaupassa mitsubishi pajero 2.5 turbodiesel vm.89 joka on muutettu huoltoautoksi. Millaiset verot kyseisessä autossa on nyt tuon uuden pykälän mukaan?
|
#83
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaispainon mukaan, ja maksutaulukko löytyy mm. AKE:n sivulta ettimällä. Siis se "saastevero", käyttövoimavero pysyy samana.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#84
|
||||
|
||||
![]() Onpa MUKAVAA maksaa taas lisää veroja....
Selvittelinpä tänään paljon ajoneuvovero on 1.3.2010 lähtien omassa autossani,
Mitsubishi Pajero V6 ( bensa ) Kokonaispaino 2500kg Tuleva ajoneuvovero on 255,50€ /365pv --> Ja vielä viime vuonna vero oli 94,90 € Aika ISO korotus prosenteiksi muutettuna, 169,2% ![]() ![]() ![]()
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#85
|
|||
|
|||
![]()
ei muuta ku laitteet käytöstä poistoon!
|
#86
|
||||
|
||||
![]()
Se muuttuu kyllä vasta 1.3.2011. Peritään toki vuosi etukäteen eli 1.3.2010 jälkeen alkavalla verokaudella alkaa näkyä 1.3.2011 jälkeiseltä ajalta tuleva maksu.
|
#87
|
|||
|
|||
![]()
joo... Jakohta kyllä varmaan loppuu dieseljuoppojen maasturien ajelutkin vähiin, jos naftan litra hinta nousee kalliimmaksi ku bensa... vaikka verotus niistä sit jääkin pois, että maksat tankilla käydessä sen verotuksesi... Tällästä ne herrat ja rouvat suunnittelee siellä, kun ensin pistetään ostaan ihmiset pienikulutuksia ja vähä päästösiä autojakin... Ja herätään siihen, että polttoaineverot on pienet et mikä nyt avuksi... Verotusta ku ei voi ihan kauheasti korottaa enään, kun se ei vaikuta sillai... Mut hei!!! Nostetaan dieselin hinta sinne lähelle kahta euroa per litra, niin sit saadaan vaje kuriin... Itellä käyttis imee sellasta 5,5 litraa diesua sataselle matkaa ajaessa, ja vuodessa tulee kilsoja tähän sellaset 26-27tkm... Sit muutaman mitkä imee sen 10litraa sataselle on pihassa, että taidan näitä käyttää sillai ku tarvin, eli metsästyksen lähinnä...
|
#88
|
||||
|
||||
![]()
Tähän kun heittäsvät vielä jonkin halvemman opin jolla saisi tuon huoltoauto-lätkän poes tuosta koslan perästä, niin sitten olisi hyvä tuo dieselin hintaan sisälletty vero-osuus. Nyt tuntuu aika karskilta
![]()
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#89
|
|||
|
|||
![]()
Itelläni on hiacen paku joka on muutettu matkailuautoksi! (9-paikkainen) 2003 Kokonaismassa on 3000kg ja nythän se menee painon mukaan niin joudun maksamaan 540€ vuoteen siitä! jos menis päästöjen mukaan niin olis huomattavasti halvempi! maahantuonti väitti että näissä on päästömittaukset aloitettu 2006--> Prkle!!!!
|
#90
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#91
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tällainen tippa valtameressä really makes the difference...heh...sure! Ja mitäs me sitten "tyhjällä Suomella" tehtäis? Eikös se sotakin sitten tapeltu turhaan jos ei koko maata asuteta, kysynpä vaan.... Verottakaa vaan meitä periferiassa asuvia ajelijoita ja rakentakaa lisää metroja, maailma pelastuu!!! ![]() (EDIT: syntyperäinen stadilainen, tosin Helsingin lähiössä ekat 25v. -> ex Espoolainen 5v. -> v. 96 valinta tehty ja muutettu kehä III ulkopuolelle)
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.01.2013 13:56 |
#92
|
|||
|
|||
![]()
Periferiassa, Nurmijärvellä??
|
#93
|
||||
|
||||
![]()
Pääkaupunkiseudulla metropolialueelta katsotaan yleensä, että Kehä III:lta alkaa "susiraja"
![]() Eli maakunta tämäkin on, reuna-aluetta ja syrjäseutua ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#94
|
||||
|
||||
![]()
Asunkos minä nyt syrjässä kun mulla on 5 km pihatie ja hoito on ihan omalla kontolla
![]() |
#95
|
||||
|
||||
![]()
Jaa, enpäs tiedä, itsellä tonne lähimmille kylille on kymmenen kilsaa josta ekat 3km hiekkatietä, -sen tosin kunta hoitaa ja auraa - silloin kuin kerkiää muilta kiireiltään...että auto on must.
Ja mielummin neliveto... ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#96
|
||||
|
||||
![]()
Niinno on mulla lähimpään kauppaan (Oulaisten neste) aikalailla tasan 15 kilometriä ja sitten oikeeseen kauppaan 18km. Lähin naapuri 4km päässä (umpimetän läpi). Tietä pitkin pikitien varteen se 5 km lähinaapurille.
Asun mielestäni jo aika syrjässä vaikka kahden kaupungin välimaastossa olenkin ![]() Asun yli 100 vuotiaassa torpassa ja lämmitän maalämmöllä, en tuota jätettä jota tarttis roska-auton hakea ym. Ansaitsisin mielestäni koviakin verohelpotuksia ja vaikka jotain tukirahaakin jopa.. Ei vain taida olla tippumassa. Viimeksi muokannut Lerssinen : 09.01.2013 00:23 |
#97
|
|||
|
|||
![]()
Jotain ristiriitaa on tässä kun monet palvelut ja asioinnit tuppaa siirtymään kauemmaksi ja silti autolla ajaminen kallistuu ja kallistuu.
Täällä missä meikäläinen asuu on lakkautettu linja-autoasema, linja-autolla kulkeminen on hankalahkoa, lähimmän rautatieaseman tavoittaminen on yksityisautoilun tai taksin varassa. Hehee, mutta täälläpä onkin ilmailulukion lisäksi lentokenttä ![]() http://www.lahtivesivehmaa.fi/vesive...sakuussa-2010- Tuli mieleen voisiko joku taho ruveta myymään muutossarjaa, jolla nelivetoisen pickup:in voisi modata osittain sähköllä kulkevaksi. Lavalle mahtuisi isohko joku litium ioni tai sitä parempi akku. Lisääntynyt massa kompensoitaisiin ilmajousipalkein. Jokainen hoitaisi akun latauksen kuten parhaiten taitaa, sehän sopisi luontevaksi osaksi myös asuintalon sähköjärjestelmää, jossa katolla voisi olla parintuhannen watin edestä aurinkopaneeleja. http://www.nissan.fi/#vehicles/lcv/e-nv200 |
#98
|
||||
|
||||
![]()
Valtio vois maksaa täyden akkukuorman, saahan tässä maksaa siitä kun auto painaa kiloje rek otteessa olevan tekstin verran ja tämän perusteella laskutetaan raippamaksua vaikka tuskin kukaan jatkuvasti täydessä mällissä ajaa ?
|
#99
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama idea tulisi saada valjastettua suurempaan energiantarpeeseen. Energiaomavaraisuus ei muutenkaan olisi paha asia maaseudulla, jossa sähkönjakelun häiriöt teetättää ongelmia. |
#100
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on työsuhdekäytössä sellainen vekotin, jolla pääsee sähköllä 40-70 km ja sitten voi jatkaa bensalla. 40 km pääsee talvella kun osa sähköstä menee kuljettajan lämpimänäpitoon, syksyllä ajelin kerran 71 km sähköllä. Ekat 4000 km meni silleen, että polttoainekulut ( siis bensa+sähkö) putosi kolmasosaan verrattuna siihen, että olisin jatkanut aiemmalla diesel-vekottimella (vei sen 5l/100km). Sähköllä mennään siis valtaosa ajasta. Nyt on keskikulutus mittarin mukaan 2 litraa satasella, eli näin talvella tuo laite käyttää bensaa hiukkasen lämmitykseen pyörittämällä generaattoria. Lisäksi bensaa on pakko polttaa kos ei ole saanut autoa lataukseen. Ajoja on tullut n. 7700 km. Ei ole offiauto, ei kannata mennä metsään tuolla eikä siinä ole vetokoukkua, mutta kyllä sillä ihan auratuilla teillä etenee. Käyttövoimaveroa tuosta laitteesta menee aivan ihan minimaalisesti. Hankintahintahan näissä on hiukka asteikon ylälaidassa, mutta onneksi on liisarina, niin pysyy kohtuudessa. Sähköä menee paljon enemmän kotona, mutta on se paljon edullisempaa kuin bensa vaikka olisi ihan perussähkösopimus.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Asvaltti-intiaanit" tyhjentää maasturien renkaat | knucklebone | Chit-Chat | 1 | 13.02.2008 12:31 |
Öljyn hinta tippuu reilusti? | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 23.10.2007 07:37 |
Traktorilla maasturien sekaan? | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 15.06.2004 15:58 |
Offivarusteen hinnat? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.03.2004 21:48 | |
63-67 hinnat? | Vuosimallit 1963-1967 | 6 | 12.09.2003 20:01 |