![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kerran tuon kokoiset renkaat laitat siihen, niin 4.11 välitys olis aika passeli.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Itellä kun joskus aikanaan oli Blazeri 6.2+TH700 3.73 välityksillä niin 36" renkailla olis auttamatta liian pitkät välitykset sekä tielle että maastoon. min. 4.11 tai maastokäyttöön mielummin vieläkin tiheämpi. Loikkari kannatti kytkeä vasta n. satasen vauhdissa jos meinas että jaksaa mennä edes tasaisella.
Edit: Jakolaatikkona mullakin oli tosiaan NP208, jonka pienenpuolen välitys taitaa 2.7 (tää on kyllä mutu-tietoa). 205:n jakoaskin välitys on harvempi, vissiin aika tasan 2..? Viimeksi muokannut Tuomo : 19.12.2012 15:43 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä kun Tuomo.
Maantiellekin menis kivutta 4.56 tuon kokoisilla kumeilla ylivaihteellisella laatikolla ja maastoon vielä paremmin. Passais välitykset koneen ominaisuuksiin paremmin, kun kone kiertäis vähän reilummin. Näkyy kulutuksessakin, kun ei joudu liian pienillä kierroksilla pyörimään. Olikos tuo sun jakis NP205, vai NP208? ![]() 207:aa ei ole olemassakaan.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 19.12.2012 15:11 |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Jakis on siis tuo np208, mikälie kirjotusvirhe käyny tuossa ekassa viestissä
![]() ![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Taas hieman edistynyt, ei kasaamisen osalta, mutta osien hankinnan
![]() ![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Taatusti hyvältä, kuviakuvia!
__________________
-FTW- |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Jepjep! Kuvia.
Tuon kokoisilla kumeilla ei sitten kannata ajatellakaan enää alle 4.56 välläreitä.. Laiskistuu pian tuo"kaikkien aikojen tehottomin dieseli.." muiden dieselien tasolle.. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
juu 4.56 välärit sinne on tulossa
![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]()
taas on hieman puuhasteltu eteenpäin
![]() tuolta se nyt näyttää ![]() hieman yleis ilmettä varastolta ![]() ja helmapalkille leikelty paikka ![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]()
ja hyvältä näyttää. Minkäkokoset renkaat on tarkotus siihen sovittaa?
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
siis alunperin suunnittelin jotain 35"-36" settiä, mutta satuin nyt saamaan edullisesti nuo 37"x12.5"x17" rinkulat niin niillä mennään
![]() |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Päivitellääns tännekki välillä... Eli pientä taukoa ollut rankentelussa, kun on ollut noita muita projekteja + työkiireitä aikas paljon, mutta nyt on löytynyt taas aikaa puuhastella. Lukkoja / välityksiä en ole vielä saanut hommattua, kun vahingossa ostinkin prätkän niillä rahoilla
![]() Takaluukun laitoin hollilleensa (tarvii vielä irrottaa maalauksen yhteydessä). Tässä on kiinnitykset modailtu. Eli alunperin noi saranat menee tuon poikkipalkin sisään, mutta nyt tuo palkki on vaihdettu normaaliin n.70x70x3mm palkkiin jonka pohjaan läpipultein nuo saranat kiinnittyy. Ihan kivasti istui paikalleen ![]() ![]() alkuperäiset sisustan verhoukset korvaan alumiinilevyllä, jos olis vaikka helpompi pitää puhtaana... ![]() näkin siis maalaan kyllä vielä, ei ihan toi punanen natsaa omaan silmään ![]() ![]() Tämän lisäksi startti on löytänyt paikkansa ja miltei kaikki moottorin piuhat, jotka vedin kaikki paitsi hehkun piuhat uutta. Niitä en uusinut koska en löytänyt mistään kuumaa kestävää piuhaa, mistähän mahtaisi löytyä?? Työkulkineeksi hommasin tälläisen Mitsun ![]() ![]() ![]() |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Pikku tauon jälkeen taas motivaatiota ja aikaa ilmaantunut ja saanut jotain aikaiseksikin. Eli palkkihelmat hitsuuttelin 120x60x4mm RHS-putkesta ja syylärin kiinnikerautaa hahmotellut paikalleen. Myös maalia saapui lisää tallille niin pääsee lähiaikoina maalaria leikkimään
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Helman alle menee 5 pientä ja 1 iso mittaväline. |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Vinssi hommattu. Jos vaikka viikonloppuna sais asenneltuu hollillensa
![]() ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Hiukan on taas ehtinyt puuhastelemaan ja tuloksena on syntynyt tukeva puskuri ja läjä osia on saanut maalia niskaansa. Puskuri on 4mm levystä hitsuuteltu ja vinssipeti on 8mm tavaraa. Vaaleamman vihreä maali on jotain sinkkifosfaattia sisältävää pohjamaalia.
![]() ![]() ![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tänne kuuluu, onko edistyny? hienon näköinen puskuri ja muutenkin huolellisen näköistä puuhastelua!
|
#43
|
|||
|
|||
![]()
Keula alkaa oleen kasassa ja maalattuna, enään puskurista puuttuu pintamaali. Myös konehuoneesta alkaa löytymään kaikki osat, jarru- ja polttoainelinjoja lukuunottamatta. Eli pikkuhiljaa puuhastellaan eteenpäin, tällä hetkellä taloudellinen tilanne vain hieman jarruttelee edistymistä.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin vapautus DIY | kj_temmes | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 29.01.2012 09:48 |
DIY Soodapuhallin | Jeeper | Linkit | 4 | 25.06.2010 15:36 |
DIY levyleikkuri kaasupilleihin | Jeeper | Linkit | 11 | 05.08.2009 22:20 |
DIY-Jännitteen alennin | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.02.2009 22:37 |
diy manuaalia tojotaan? | liero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.04.2007 09:47 |