![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
tuon huomasin vasta kun olin kuvan ottanu
![]() Pitää liimailla kasaan kun kerkee. Helposti ne palikat sielt irtoo kun kaikkia vähän löysää jaa lyö tunkin alle ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]()
viikonloppuna olikin sitten pyörän kaaret vuorossaan.. apukuskin puolelle sain tehtyä melkein valmiiks asti.
pitää vielä sitten kun maalaan niin käyttää irti noi kumit ja pyyhkästä possumassa saumaan mutta omasta mielestä tuli ihan kivan näkönen... puskinkin sai maalinn pintaan saa nähä joutuuko ton kolmio homman vielä rälläköimään pois. pari kaveria on ainakin sanonu että onpa aika hirvee! ![]() mutta minkäs teet.. |
#28
|
|||
|
|||
![]()
puskurissa on kilven takana vielä paikka vinssin kidalle mutta pitää vaan kahtella jostain mekaanista vinssiä.
oisko tarjolla kellään? |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]()
nyt on pumppu ajotettu.... mutta oli aika pielessä...
mutta ei savuttaminen lopu! Moottorin edellinen omistaja sanoi että kansiremppa oisi just tehty! mutta voiko olla että ois tekemättä?!? voiko olla että turbo päästää vettä läpi? savutus ilmenee vasta kun moottori lämpiää, ja on kuin höyry veturi tyhjäkäynnillä. mutta kun vähän aikaa antaa kierroksia niin savu loppuu melkein kokonaan. neuvoja vähän tarviisi! |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Mitä tarkoittaa "kansiremppa"? Ettei olis vaan vaihdettu kansipahvia vaikka ite kansi on halki...
|
#33
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kans savutti homona valkosata ja turbossa oli laakerit sökönä ite kans epäilin ensin kansivikaa :/
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#34
|
||||
|
||||
![]()
noita edellisen koneen tuhoja kun kahtoo nii pakoputkesahan voi olla nestettä ja öljyä aika paljoki, käryää nimittäin jonku aikaa ennenku palaa pois sieltä.
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#35
|
|||
|
|||
![]()
mietin kanssa tota samaa että palaa pakoputkessa paska.. käyn ajelee sillä reissun mehtäsä, saapahan nähä mitä muuta siellä sit on rikki/heikkona ja sen jälkeen jos ei lopu savuaminen niin sit otetaan turbo pois ja laitetaan vanhan koneen turbo tilalle.
Toivotaan että kansi oisi ehjä! |
#36
|
||||
|
||||
![]()
tekeekö se painetta ? pulputtaako paisarissa ? miltä öljyt näyttää ?
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
Ei tee painetta ei pulputa ja öljyt on ihan mustat niinkun kuuluukin...
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mullaki teki ku kusi vettä suoraan pakoputkeen siis turbon laakereitten välistä. Tuo oon kyllä totta että voi olla vanhojaki sotkuja jotka käryää. Sen turbon väljyyden voi helposti tarkisaa alhaalta päin ku otaa turbon imuputken irti.
Loppujen lopuks otin omassa koko koneen auki ku ölppä pumppu ei tuottanu painetta ja... lopun jo varmaan arvaatte ![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#39
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tuossa on kyllä hyvin öljyn painetta! Tänään lämmitin moottorin kuumaks ilman syylärin korkia niin ei savuttanu pätkääkään, mutta kun laittaa korkin kiinni niin hetkenpäästä rupee taas savuttamaan! pitääpäs koklata sieltä kompurapuolelta sitä akselin päätä että miten se vispaa... |
#40
|
|||
|
|||
![]()
tänään vähän olikin sitten takapuskimen vuoro...
löyty sieltäkin ruostetta jonkun verran ja ajattelin sitte napsauttaa rungon kokonaan poikki ja tehä uuden. tankki viel pitäis keksiä jotenkin... ja koukkua tarviisin mutta se pitäis olla sillai helposti irotettavissa oisko kellään vinkkejä miten saisi pudotettua sitä semmosen 25cm alespäin ja pikakiinnikkeellä?!? |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo kyllä konstia tuohon, miten tuon koukun saa puotettua, mutta sitten ku keksit niin hyviä photoja asiasta näkyville kiitos, Itellä vähän sama ongelma, kun nupin alareunaan on nyt semmonen 80-90cm.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäisessä rungon takapalkissa on se vetolenkin paikka. Siihen jakoon passaa suoraan esim. BJ:n koukku.
Ainakin itsellä kun oli kolmentuuman korotus ja 33" sattu koukku aika makeasti kohdalleen.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#44
|
|||
|
|||
![]()
jeps otin tossa viikonloppuna imusarjan ja pakosarjan pois....
löytyikin vika miksi savuttaa! kansi halki ja ja nesteet imukanavassa venttiilin päällä. turbokin ihan väljä paska! siinä olikin kiva yllätys! ois voinu jättää ostamatta tuonkin moottorin, mutta minkäs teet kun luottaa ihmisiin vähän turhan paljon... |
#45
|
|||
|
|||
![]()
tuli tuossa eilen purettua vanha kansi ja kaveri kävi kannen läpi, uusia osia on tulollaan, saa nähä päästäiskö huomenna vaihtaa uudet venttiillit. voipi olla että tämäkin rojekti menee paussille hetkeks kun toi joulukin kolkuttelee ovelle.... aika vaan loppuu!
![]() ![]() |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Siis hitsataanko vanha kansi kasaan? Ja mistä se oli halki?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#47
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ja tuohan tullee vähän halvemmaks! toivottavasti. on noi nostajat aikas kalliita kun 350 ekee oli pyynti! onko jollain kokemusta mistä sais edullisemmin? |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin?
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#49
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Kala92;947988]Muistaakseni kun omaani hilut vaihdoin oli samaa luokkaa, mut tuli sit paljous alennus kun meni kaikki romut uusiin. Et sattusi muistamaan mikä se oli sen kannen jälkikiristysmomentti? En itse muista ja tullut sillon kun teki remppaa otettua ylös. Ja oliko se kuumalla vai kylmällä koneella? Niin ja irtoisko se vanha kansi tutkimustarpeisiin?
![]() Kyllä luin ne momentit tuossa mutta en nyt muista miten ne oli.. Tarkistan tänään ja ilmottelen.. Siitä halkinaisesta kannesta sen verran että meinasin itse käydä viel sen läpi että saisko siit kalun... |
#50
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR y60 jarrusatuloiden männät | Ewerglade | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.02.2012 22:16 |
Ostetaan Ostetaan: Patrol GR Y60 | Jakes | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.08.2011 12:01 |
Patrol GR Y60 korotus | tdic-89 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.09.2009 07:00 |
Ostetaan Patrol GR Y60 vasen napalukko | Kirvus | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.05.2009 09:58 |
M: Nissan Patrol GR Y60 4,2D - Virossa | hulkur | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.03.2006 12:29 |