![]() |
|
Patrol Gr y60
1 Liiteet
Ostin tossa puolitoista kuukautta sitten kone vikaisen patroolin.
Tarkoitus oisi rakennella semmonen mehtä/työauto :) |
3 Liiteet
sitten alettiin aukoo konetta ja sieltähän löyty ainoastaan 5 mäntää... yks olikin pieninä palasina öljypohjassa.
kanki oli hakannu sylinteri putken ihan piloille. sitten aloinkin ettiä uutta moottoria. |
2 Liiteet
Eikä aikaakaan kun täältä palstan kautta löytyikin kone. käytiin hakemassa moottori ja ruvettiin hommiin...
|
3 Liiteet
kone saatiin tänään käymään ja apulaitteet pyörimään :)
pumpun ajotus pitänee säätää vielä, vähän meinaa tupruttaa harmaata piipusta... hain tänään töitten jälkeen heti sitten nailoni tankoo ja meinasin alotella korin korotusen... korin pultteja etsiessä löytyikin ruostetta! ei muutakun rälläkkä käteen ja mädät pois ja äkkiä! edellinen omistaja olikin alotellu homman :DD ei tarvinnu rälläkkää noitten lappujen irrotukseen. |
2 Liiteet
Nailon tanko ei omasta mielestä ollu kallista, 98€ metri lähtö hinnaltaan..
tuossa hieman alottelin ruosteitten poistoo, nyt ois sitten muutakun uutta peltiä reikien päälle. rojekti jatkuu viikonloppuna, pitää välillä käyä tekee rahhaa! |
Lainaus:
|
ei oo muualla rustetta. hyvä näin ei oo minun juttu noitten ruosteitten korjaus...
|
5 Liiteet
korin korotus olikin ihan piupau juttu :)
otin ensin toiselta puolelta 5 korin kiinnike pulttia auki. 1 takakulmassa 1 takapenkin alla 1 taka jalkotilassa 1 etujalkotilassa ja viiminen keulassa syylärin vieressä. sen jälekee tunkkasin runkoa helmasta noin 6 senttiä ylös päin jokainen nailoni tanko meni paikalleen kun vähän rautakangella avitti. pultit kiinni ja sama homma toiselle puolelle. vaihekeppien reikää pitää vähän suurentaa ja luulen että tulee hyvä jos vähän vielä kääntää keppejä etukenoon niin menee vaihteet viel päälle normaalisti. nailoni tankoa tein 75mm pätkiä 10 ja M10 sinkitystä kierretengosta 8senttiä vakio pultteja pisempiä pätkiä.. loppujen lopuks korotukselle tuli hintaa noin 55 euroo ei paha hinta. kolmisen tuntia siinä meni kaikkineen aikaa apuna pylväs porakone ja vanne saha millä katokoin nailonia. |
2 Liiteet
tänään tilasin renkaat ja vanteet cros4wd:ltä pitäis tällä viikkoo saaha suomeen. vielä pitää laitella vähän jonkun näköistä kumia tonne pyörän kaarien sisälle ettei oo mutaa tankin päällinen ja kone huone täynnä. ootteko miten laitellu umpeen ne?
|
Mun autoon ne on laitettu kumimattolevyillä umpeen.
Mitä muuten maksoi kone? |
Lainaus:
eihän noi koneet kalliita ole, jaksaa kysellä niin kyllä jollain on rahapula tai liikaa romuja nurkissa :D |
2 Liiteet
nyt oisi sitten ruosteet korjailtu. puoli neliöö meni peltiä.. nyt sit pitäis tuota etu puskuria ruveta suunnittelemaan! miten ootte tehny ton vinssipedin? oon aatellu mekaanista vinssiä keulalle teenkö puskuriin kiinteen pedin vai hitsaanko pedin runkoon kiinni vai?
oisi muuten myytävänä tommonen nautarauta! ostakaa pois! |
5 Liiteet
Tänään oliki vuorossa palkki helman tekoa.
töitten jälkeen ajelin tohon kuusankoskelle ja ostin 100x50x3mm RHS putkee, ja tukusta sattui sitte löytymään mutkalla olevaa 1 1/4 mustaa putkee ja ruosteisia käyriä ;) niin sai samalla tehtyä rock slaiderit, vai miten se kirjotetaan! tuo hommahan olikin ihan piupau juttu otti ison rälläkän käteen ja vetäs vanhat helmat helevettiin! tunkilla nosti uuden palkin paikalleen ja nosti sillai kunnolla että on tiukasti paikallaan. ei muutakun rähkölinnun kakkaa saumoihin! huomenna oisikin vuorossa puskurien tekoo/suunnittelua voipi olla että noi pyörän kaaretkin saahaan alulleen jos vaan ne renkaat tulis! :) |
4,4 kierretankoa?
|
Lainaus:
|
siis 4.4,sorry. lujuusluokkaa tarkoitin... että mitä käytit?
|
Lainaus:
Joo hokasinkin sitte kun olin kirjottanu... Ihan tuota perus kierretankoo käytin 4,4 todennäköisesti.. luulen että kestää.. Vaihetaan sit jos ne ruppaa tippumaan sieltä! :) |
Lainaus:
|
Kyllä ne on 8.8 m10 eli luulis kestävän?
|
3 Liiteet
dodii tuli renkaat! koklattiin jo vähän paikalleenkin,
vähän joutuu avartamaan että mahtuu pyörimään. sehän käykin kätevästi kun ottaa ruosteet pois rälläkällä sillai kolmisen senttiä ympäriinsä kaarta ja vähän roikeläpyskää sitten levikkeeks... etupuskintakin aloteltiin vähän, mutta välillä kuulemma tultava pitää mammaa hyvänä! PRKL... puskuri jäi aikas pahasti viel vaiheeseen huomenna jatkuu! niin ja etupurkuri on 150x50x5mm RHS:ää painoo tuloo ilman vinssiä semmonen 35 kiloo vähän reilu mutta kyllä kestää sitten kavereita työnnellä mehtässä! |
Jos meinasit metsässä käydä niin laita noiden helma putkien ja palkin väliin lisää tukia. Itsellä taitaa olla 3-5 ja silti oon saanu mutkalle nuo.
Tosin en ole kyllä säälinyt omaani. |
putki on 42.8 3mm seinällä kyllä luotan että kestää saa nimittäin lekallä humauttaa niin ei tapahdu mittää... tunkilla kestää nostaa tosta putken keskeltä ilmaan! mutta harjotellaaan tässä ;)
|
Lainaus:
Mulla Grand Cherokeessa (omapaino konttorin vaa'alla 2050kg) helmaputket 48mm:n tavaraa 3,2mm:n seinämällä, mustaa saumatonta vesijohtoputkea. Ne meni mutkalle melkoisen herkästä osumasta metsässä kun oli vain yksi keskituki ja päädyistä kiinni; putki on noin 170cm pitkä päästä päähän. Nyt on päädyt + kaksi keskellä, on kestänyt taipumatta mutta seinämät on mutrulla alapuolelta/ sivuista kiviosumista. ..eli jos haluaa oikeasti hyvät niin tarttis tehdä oikeasta teräksestä eikä mistään vesijohtopaskasta :D Ostanut tuon jälkeen saumatonta hydrauliputkea joka ainakin kirjojen mukaan on selvästi laadukkaampaa kamaa eikä metrihintakaan ollut järin paha. |
Lainaus:
Eikö tuo olis ollu mukavempi korjata/lopputulos parempi jos olis korjannu ennen korotuspalikoiden asennusta? |
Ei tainnut huomata....
Lainaus:
Ja paremmin kyllä ois saanut korjattua, ennen palikkan asennusta. |
Sivu luotu: 04:18 (GMT +2). |
|