![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
||||
|
||||
![]()
Sadepäivän ratoksi tuli kurkattua alle ja todettua, että sisemmästä nivelestä oli kumi rikki Irronnut sisäpäästä) ja kuulat irti, eli häppi oli poikki ja halki. Ilmankos eteneminen oli edellisellä maastoreissulla vähän hankalaa ilman lukkoja, kun auto oli käytännössä etuvetoinen.
Kaikki takavetonivelet vaihdettu 22.5.2012, ostettu Motonetista. Kumit oli kaikissa ehjiä vielä viime viikon keskiviikkona, kun asensin korotuspalat. ![]() Häkki halki ja poikki kahden reiän välistä ![]() Ulompi oli edelleen ehjä, mutta saa nähdä kestääkö Oberin Safaria? ![]() ![]() Uudessa GLO merkkisessä on saman kokoiset kuulat, siis yhtä pienet kuin Motonetin rimpulassa ![]() Laitoin Löbron nivelistä kyselyä erääseen postimyyntifirmaan, jos ovat sitä mitä lupaavat, niin varmaankin pitää pari sellaista tilata seuraavaksi kokeiluun. Onneksi on noita vanhoja ehjiä orggiksiakin läjä tallessa. Pitää putsata ne kaikki ja katsoa niistä parhaat takaisin käyttöön, kestävät varmasti pidempään kuin noi Motonetin rimpulat. Noi menee varmasti takavedossa, joten ompa kesäautoon varaniveliä seuraavaksi sadaksi vuodeksi :lol: Ehkä noita 60-luvun niveliä ei vaan ole tarkoitettu kestämään korotettua alustaa ja pikkasen ruuvattua dieseliä?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 18.10.2012 13:39 |
#377
|
||||
|
||||
![]()
Mittaas piruuttas tuo vetarin laipan pulttijako. Onko pultit M8 vai M10?
Ajattelin vaan, että onkohan satku-audissa sama jako. Semmosen osia löytyy jemmasta. Eipä siitä sulle hyötyä ole, mutta ihan akateemisesta mielenkiinnosta ajattelin vertailla. ![]() Kuinkahan isommat audit ja porschet?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#378
|
||||
|
||||
![]()
Ihan niinkuin murroksia, mutta pienempiä.
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#379
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takavetareiksi on yhdellä harrastajalla suunnitteilla jotkut Possun nivelet, jos oikein ymmärsin, vaatii vaan jotain muutoksia ilmeisesti ulomman kiinnitykseen. Jossain VW:n mallissa (olisikohan ollut 181) saattaisi olla paremmin Syncroon sopivat nivelet. Alustan korottaminen on viimeinen niitti noille tarvikenivelille ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#380
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esimerkkinä Bertan kardaani ristikot. Orkkikset oli pyöriny jo 28 vuotta eikä niitäkään ole välttämättä muistettu rasvata joka vuosi. Sitten vaihoin ne "varoiksi" motonetin ristikoihin mitkä kyllä oli GMB:t niin niitä on sen jälkeen vaiheltu vuosittain.... Paljos nivelet oisi maksanu marmorilla???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#381
|
||||
|
||||
![]()
Eipä taida "marmorilta" saada enää, kuin classicparts tilauksena, toimitusaika viikkoja.
Pari firmaa on tänään tarjonnut (oman kertomuksensa mukaan) laadukasta niveltä valikoimastaan. Onneksi on vanhoja orggisniveliä tallessa, pitää vaan putsata ne ja hommata uudet suojakumit. Kestävät varmasti paremmin kuin noi rimpulat.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#382
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa T4 niveleistä, käviskö miten helposti, tai onko ees vahvempia ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#383
|
||||
|
||||
![]()
Epäilen ettei ole, koska ongelma johtuu nivelelle epäedullisesta kulmasta.
Kunhan saan takaiskareihin jatkot aikanaan, niin kulma muuttuu vielä epäedullisemmaksi ulosjoustossa. Onneksi tuo on helppo vaihtaa tienpäällä tai maastossa, kun riittää että nostaa sen verran, että pyörä just pyörii... alla on nyt tilaa temmeltää ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#384
|
||||
|
||||
![]()
Eikö näihin saa muka ajovaloumpioitakaan enää "marmorilta", neliövalomaskisen lyhdyt kyseessä. Yks poka vaan semmosta selitti, mutta en ihan pureskelematta niellyt.
|
#385
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse vaihdoin pyöreät umpiot juurikin siitä syystä, että niitä löytää vielä kohtuu helposti, kun sama umpio on ollut käytössä muissakin autoissa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 18.10.2012 21:19 |
#386
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#387
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#388
|
||||
|
||||
![]()
Suojasavutus päällä
![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 22.10.2012 22:43 |
#389
|
||||
|
||||
![]()
täytyy sanoa että meni aika hyvin kaikenlisäksi. koska veikkaan että tossa ei ollut suomen suosituimpia allterrain renkaita (ss bogger)
|
#390
|
||||
|
||||
![]()
Sehän meni yllättävän hyvin, vaikka siinä ei ole edes napalukkoja
![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#391
|
||||
|
||||
![]()
Ei paha
![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#392
|
||||
|
||||
![]()
Korotuksen jälkeen:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Vetopiste tuli testattua edellisessä "takapihalla" käynnillä, kun etupyörät kaivoivat poterot allensa. Ainakin kesti taljalla vetää tuosta vasemman puoleisesta kiinnikkeestä auto ylös etupyörien kaivamista poteroista. Koitin tietty aluksi nostaa auton niistä ylös ja laittaa alle jotain kantavampaa täytettä, mutta kun kerta toisensa jälkeen peruuttaessa kaivautui uudestaan, alkoi epäilykset vahvistua etuvetoiseksi muuttumisesta, niin ei auttanut kuin ottaa talja tavaratilasta ja repiä auto sillä kovalle maalle. ![]() Vaihteeksi vetonivelet antoivat periksi, mutta eihän tuota huomannut tasaisella ajaessa ennen kuin hiekka "petti" alla ![]() Vasemmalta puolelta oli sisempi ja oikealta puolelta ulompi rikki. Saattoi toinen mennä tuossakin, kun lukot päällä koitin pois peruuttaa. Aluksi vaikutti että kúskin puoleinen takarengaskin olisi sutinut, mutta lopulta auto oli totaalisen etuvetoinen. Auto pitäisi saada kasaan lumisateessa huomista Tölkkisafaria varten, nyt taka-akselille tulee kaikki nivelet käytetyistä Löbroista, joita on onneksi kertynyt nurkkiin jo jokunen kpl, kunnes löydän rakenteeltaan vastaavan uuden nivelen tai jotain vahvempaa. Vuosi sitten 205/75R14 ![]() Nyt 215/85R16 korotussarjan kanssa ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 27.10.2012 19:34 |
#393
|
||||
|
||||
![]()
Ootko vinssiä suunnitellut? Tämä on mukava rojekti seurata
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#394
|
||||
|
||||
![]()
Vinssi on suunnitteilla, mutta ensin kaikki keskeneräiset asiat kuntoon
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#395
|
||||
|
||||
![]()
Ajattelin tilata tällaiset tarrat, niitä saa kuulemma ebaysta
![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#396
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanhan turboaudin nivelet on saman kokoiset kuin 16" ja niitä on käytetty maailmalla vetareineen ainakin etupäässä, esim Tigerbussissa on tällainen rakennelma. Eli on noita vaihtoehtoja, ja yllättävän hyvin vakiotkin kestää, kun kulmaa ei päästetä älyttömiksi. Laskee sitten vaikka voimalinjaa vähän alemmas, jos autoa korotetaan reilusti. |
#397
|
|||
|
|||
![]()
Mä kattelin tänään et tää syncro ei kyllä seurannu Toyotaa. Toisin kuin oranssi lavasyncro.
|
#398
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kyllä minä ne kaikki reitit ajoin "oppaan" perässä läpi, 130 tien puoleiset useampaankin kertaan. Iltapäivällä hajosi jotain voimansiirrosta, ensin lakkasi kuulemma etuakseli vetämästä, sitten kaivoi takapyörät hiekkaan ja jäi siihen, ei vetänyt mihinkään suuntaan. Puomin perässä pajalle... Onneksi on varaosaauto tiedossa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#399
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun on orggis Löbro nivelet (käytetyt) palautettu taka-akselille, ei ollut mitään oireilua. Paskat italiaanot (Fixux & Motonet) eivät kestä Syncroissa, en ole ainoa jolla ne paukkuvat paskaksi.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#400
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muut ei seurannu, vaikka kuinka yllytettiin ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |