![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
OK, letkut vain näytti pikaisella vilkaisulla kovin samalta. Mikä lie kiinanpaja niitä suoltaa ulos kymmenellä eri merkillä
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Joka viikko on jeepin eteen jotain tehty, mut tää "raportointi" on jääny hiukan vähemmälle...
Iron rok off road:ta tuli lähetys tälläviikolla: - 6,5" korottavat etujouset - Etuiskarit (velipoika tilas vahingossa 2"korotettuun autoon, kun piti ottaa 5" korotukselle ![]() - Takakardaaniin uus yoke ja sille billet laippa ja uus stefa. Eli tänään tuli tuo takakardaani pajotettua kuntoon. Eka mittailin et 2cm pois jakolaatikon akselista ja tein M8 kierteen siihen päähän. Sit stefan laippa moottorisilikoonilla tiivistettynä kiinni ja siihen perään uus yoke. Yoken pultin pistin lukitteella kiinni. Sit siihen perään purkuosana ostettu etukardaani. Taka-akseliin tuli jo aiemmin laiettua uus pinionin stefa ja U-pultti yoke. Kardaaniin vaihtelin uuden ristikon. Nyt toi kardaanikulma näyttää aika hyvältä. Kuvatus Sit etutukivarret sekä ohjausvarret menee uusiksi. Hiukan palikoita: Sorvari teki mulle uudet pesät puslille alatukivarsiin. Sitten viä saadaan joukkoon sotkettua hiukan traktrin osia, ohjausvarsiin tulee massikan raidetangon palloniveliä. Kartio on paksuimmillaan 20mm ja tos on M20 oikeenkätinen kierre. Ja nää oli yllättän halpoja, ovh 19€/kpl ![]() Huomenna lisää, kun pääsee koko päivän temuaan jeepin kanssa ![]()
__________________
-MMC- |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Tänään tuli taas hiukan puuhailtua, väkersin uudet n. 3cm pisemmät alatukivarret.
Putket oli taivutettu noin 45 asteen kulmaan, jotka sit katkasin reikäsahalla, niin tuli siisttit liitokset: Sit vaan kemppiliimaa ja palikat kasaan. Aika hyvin tuli samanpituset... ...ja näköset. Viä vähä maalia niskaan. Jos huomenna pääsis vaikka asentaan ne allle. Täytyy taas käydä sorvaria kiusaamassa et tekis viä kaks ylätukivarsien puslille sopivat pesät. Joku viikko takaperin tuli askarreltua etuparhardi paikalleen. Tämmösen korinpuolen kiinnityksen tekasin. Tuo takimmaisen latan takana on viä kolmiotuki. Akseliin tuli tällänen kiinnitys. Materiaalivahvuudet on kunnossa, et pitäs ton ykspuoleisenkin kiinnityksen kestää. Toi rauta on L:n mallinen ja hitsattu jokapaikaan kiinni. nyt on jarruletkuissa pituutta. Vanhat oli tässäkohtaa jo ihan piukeena. Letkujen mukana tuli myös tollaset viksut kiinnitysraudat, mihin liitin kiristettin mutterilla kiinni. Putken pään nipan jouduin tekeen uudestaan, et putkesta pari senttiä lähti veke. Noitten ohjaustankojen kanssa tuli pieni takaisku kun pallonivelen varressa onkin 13/16-16 UNC kierre, et tarttee kierretappi hommata...
__________________
-MMC- |
#54
|
|||
|
|||
![]() Se elää!
Vaikken oo päivitellytkään tänne, niin jotain ons silti tapahtunut.
Jeeppi on tän iltasten touhujen jäljiltä taas renkaillaan ja hiukan päästiin jo uutta alustaa venytteleenkin... Eli edes on nyt 6,5" korottavat vieterit. Toi trukkilava on noin puolen metrin korkeudessa, takana on viä 5cm kaareen matkaa ja edessä ainakin tuplat. Renkaatkin oli viä ihan kovat... ehkä ne tynnyrijoustot saadaan aikaseksi ![]() Tämmösistä palikoista rakentelin ojjaus/raidetangon: Sit pikkasen tarttis jousen yläpäätä muokata. Tota pylvästä tarttis siirtää n. 1" verran eteenpäin. Menee jouset aika s-venkuralle joustossa ja pohjaanlyöntikumi ei meinaa osua siihen alapään lautaseen... Huomenna lisää touhua ![]() Kuvien laadusta kiitämme jälleen kerran Nokiaa...
__________________
-MMC- |
#55
|
||||
|
||||
![]()
Enpä ollut huomannut päivityksiä.. ootko päässyt vielä testaamaan autoa minkä verran? Takakardaanikulmaa voisi ehkä vielä vähän muuttaa, axle wrapin takia pinioni kääntyy rasituksessa vähän alas -> kandee laittaa osoittamaan hieman jakoaskin ulostuloa ylemmäs. Tosin kunnon testaus ensin, taisi mullakin joskus olla aika liki tuollainen eikä ongelmia ollut.
Mitä tulee jousitolppien muokkaukseen, eikö olisi helpompi siirtää jousipetiä akselilla? ![]() ![]() Teitkö muuten kuinka paljon alkuperäistä pidemmät alatukivarret, tuollaisella korotuksella lyhkäsillä tukivarsilla on muuten ihan varmasti jouset ihan vituillaan. Pitkät tukivarret olisi paikallaan yli ~3-4" korotuksilla, jos haluaa oikeasti toimivan alustan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.09.2012 07:34 |
#56
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Uudet etuiskarit on jo jankittu, niin se tulee oleen alkuperäsellä kiinnitystavalla. Jousien yläpäitä aattelin siirtää sillai et jyystää sen pyöreen laipan siitä pellistä irti ja boksaan 3mm levystä sellasen kotelon sinne yläpäähän niin saa hyvin tilaa siirellä sitä yläpäätä.
__________________
-MMC- |
#57
|
||||
|
||||
![]()
35" renkaat mahtuu pyörimään varsin järkevästi jo ~3" -> korotuksilla. Pelti on tehty leikattavaksi ja hitsattavaksi kuten olet tainnut huomata
![]() ![]() Jousien asennonkorjauksen saa tietysti tehdä kuten haluaa, mutta sanoisin kahden akseliväliltä muutetun XJ:n ja yhden ZJ:n kokemuksella, että noi jousipedit on hyvin helppo siirtää.. Ne yläpäät jousissa on oikeastaan aika pirun hyvässä paikkaa ja asennossa, niin ei minun mielestä ole mitään syytä muuttaa sieltä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa menneenä vk.loppuna onnistuin vääntelemään Xj:n raidetangon mutkalle sen verran mukavasti, että joutuu ottamaan projektin alle.
Noiden Massikan pallonivelten lisäksi, minkä vahvuisesta putkesta/tangosta meinasit raide,- ohjaustangot tehdä? Tuo Xj:n orkkis raidetanko on kaiketi melko heppoista putkea. Tuolta Xj-info sivustolta jo tulikin tsekattua tuon Aussi-miehen visioita, mutta näytti keskittyvän tuossa asiassa valmistankojen ostoon. Vinkit olisivat tervetulleita. |
#59
|
||||
|
||||
![]()
Noin 32mm on sopiva ulkohalkaisija, seinämä jotain 4-6mm:n luokkaa (6mm lähempänä, niin jää sitten kierteidenkin kohdalle tavaraa). Sit ei ainakaan hajoa eikä kuitenkaan ole ihan järkkypainaviakaan. Riippuu toki myös käytettävistä raidetangonpäistä että mikä kierre niissä on.
Mua vähän mietityttäisi käyttää traktorien niveliä panhardissa jos on sieltä perspuolelta aparaattia, niissä tahtoo olla aikalailla väljää. Parempi ois uretaanipusla toiseen päähän ja jajoku flex jointti tjsp. toiseen päähän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Joo, juurikin 32/22mm ainesputkee tuli kaikkiin noihin etupään hilppeisiin käytettyä.¨
luulis noiden työntövarren nivelien kestävän barhardina, ku niihin poraili rasvanipan paikat. Jotain jäykkää rasvaa kun tuuppaa reilusti, tosin nyt kun on kiinnikkeet niin helppo siihen on vaihtaa puslilla toteutettu varsi... Täytyy napata kuvaa keulasta päivänvaliossa, kun eihän ne ihan alkuperäsen malliset enää oo ![]()
__________________
-MMC- |
#61
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ite suunnittelin tehä patrollin puslista |
#62
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#63
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-MMC- |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Yleisön painostuksesta sorruin sit siirteleen niitä jousen alapäitä
![]() Eli tilannehan näytti tältä. Hiukan oli ruoste päässyt raiskaan... Sit veistelin vanhan pedin pois ja värkkäsin 100x50x3mm RHS:tä tällaset: Sinnehän se uppos. Sit tulikin pieni onkelma, kun ei ollutkaan sopivaa putkee jousen keskelle pohjaanlyöntikumin vastapinnaksi, No huomenna rautakauppaan... Pikkasen tuli akselia nosteltua vinoon, kyl suiinä tuntus hiukan liikevaroja olevan: Tämmöseltä näyttää nykyinen ohajushässäkkä, saa kommentoida kuinka paljon hörppäs paskaa. Tein itse ja säästin ![]()
__________________
-MMC- |
#65
|
||||
|
||||
![]()
No et paljon haukannut paskaa ohjauksessa, akselin päästä panhardia pari-kolme senttiä alemmas niin sitten olisi likipitäen optimaaliset kulmat
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#66
|
||||
|
||||
![]()
Melkosen järeät kalikat on autoon ilmestynyt, vaikkei katsuri taida silti niitä enää läpi päästää, kun korotustakin on reippaasti yli sallitun. No, eiköhän tuon etenemiskyky maastossa korvaa rekisterikilvet, vaikka nekin vielä näköjään kulkevat mukana.
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#67
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#68
|
||||
|
||||
![]()
juu mutta hitsatut ohjausvermeet ei kyllä kelpaa leimasedälle...
|
#69
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#70
|
||||
|
||||
![]() ....
Hyvä hionta ja reipas maalikerros poistaa mokoman ongelman
![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#71
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No kyllähän ne siinäkohtaa kiinnostaa niin maan perusteellisesti, jos tuollaisia osia sisältävällä autolla ajaa jonkun hengiltä.....niin viimeistään vakuutusyhtiön puolesta tehdään sellainen tutkimus että varmasti löytävät "home-made" osat ja vaikka onnettomuus ei johtuisi mitenkään niistä osista, niin niissä se vaan tahtoo olla syy ja vetäytyvät korvausvastuusta. HUOM! henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään kunnolla tehtyjä osia vastaan ja varmasti kestää paremmin kuin rimpula alkuperäinen, mutta tietyt asiat vain ovat niinkuin ovat, enkä voi niille mitään ![]() |
#72
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#74
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#75
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän täysin myös Timo_L:än pointin ja niistä olen ihan samaa mieltä.....mutta koitin tuossa heitossani kuvailla ihan yleisellä tasolla näitä ongelmia, lakia ja miten noita yhdessä tulkitaan ja kuka todennäköisesti lopulta voittaa. Eli kommenttini ei suoranaisesti liittynyt mitenkään tämän topicin autoon...eikä suurimmaksiosaksi koko tämän palstan kalustoa, mutta maailmalla vaan liikkuu meleko paljon kalustoa jossa osia semmosten käsistä, joilla olisi vain ollut parempia keskittyä pitsin nypläämiseen.
Ja sattuipa täällä pohojammaalla vuosia takaperin onnettomuus jossa kuoli kaksi, ja tuttavani halvaantui ulosajossa. Ja tutkinnassa autosta löytyi itsevalmistettuja osia, mitkä eivät vaikuttaneet suoranaisesti onnettomuuden tapahtumaan, mutta näyttelivät merkittävää roolia maksajaa/syyllistä haettaessa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |