![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#251
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Toiset tekevät mitä osaavat, mutta toiset näköjään mitä haluavat...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
#252
|
||||
|
||||
|
Olihan sielut irti venttiileistä keskiöitä vanteisiin hitsattaessa?
Se rengas lähtee vanteelta aika iloisesti kunhan lämmön johdosta paine renkaan sisällä vähän aikaa kasvaa. |
|
#253
|
|||
|
|||
|
Samaan aikaan kun täältä tarkkaillaan osallistujien nimiä....
http://www.autosport.ee/4x4reg/?page=27&race_id=16& .... autoakin on rakennettu jo loppukiri tunnelmissa. ![]() Lokasuojien rakentelu joka kulmaan aiheutti jopa päänvaivaa kiinnityksien kohdalla. Materiaalina raskaankaluston muovisia lokasuojia. Etupäässä kiinnitykset mukailevat konehuoneen tekniikkaa ja ovat täten keskenään erillaiset. Mutta takapäässä näytti jo hetken että kiinnityspisteitä ei ole missään kunnes lopulta sellaiset löytyivät. Eiköhän nuo alkuperäiset jarrukengien kiinnityskorvakkeet kestä tämän rasituksen. ![]() Köyhän miehien taka bumb stopparit näyttävät tällaisilta. Näillä mennään hammasta purren mikäli on vielä hampaita mitä pureskella muutaman kierroksen jälkeen. ![]() Pieni pyrähdys pihalla ja mitään näkyvää ei lennellyt. Koeajoa suunnitellaan naapurin pellolle mikäli myönteinen lupa saadaan. Aika hyvännäköiset nuo traktorin harkkorenkaat ovat. Oma henk koht mielipiteeni että makeemmat kuin boggerit mutta mestari itse kärsii suunnattomasti siitä että TR3 luokassa ei saa ajaa kunnon renkailla. Näihin on tyydyttävä. ![]() Aikataulu pitää hyvin. Tämän päivän jälkeen jäljellä on vain enää nippeli juttuja ja kunnon koeajoa. Se koeajo sitten voi tuoda lisää töitä tullessaan mutta onneksi aikaa on vielä. Takavalo lisättiin kun kilpailunjärjestäjät pitivät sitä suositeltavana mutta ei pakollisena. Kylkisuojat ovat paikoillaan. Tunkkireiät sekä kaksi tirkistelyreikää, muuten umpinaiset. Kuvassa näkyy myös konehuoneen puolelle väsättyjä muovisuojia. Sivupeili on nyt apukuskinkin puolella. Konepellin ja maskin reijitys piti ensin suunnitella. Ja sitten porakoneella erisuuruisia lävistyksiä. Reijitys menee hieman V-suuntaisesti ja saattaa herättää luuloja että tässä yritetään uskotella auton konehuoneessa olevan haaramoottori. Mutta syy V-linjaan johtuu siitä että yritämme sillä tavalla saada auton ilmeeseen virtaviivaisuutta. Jollakin se on tehtävä.Tällaista taas tällä kertaa. Toki se tiimin oma nimi Klaperjahtin ilmoittautumisluettelossa on aikaansaanut entistäkin innokkaampaa mielialaa. Reissusta tulee varmana hieno kokemus vaikka ajetut kierrokset jäisivätkin vähäisiksi mahdollisten teknisten vikojen vuoksi. |
|
#254
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta onneksi mitään ei sattunut. Ihan hyvä että mainitsit kun tätä kuitenkin moni lukee ja aina se tuuri ei ole läsnä jokaisen hommissa. |
|
#255
|
|||
|
|||
|
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#256
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
|
#257
|
|||
|
|||
Hitsin vitsi, missä vika?
Ossi testaili illalla Krossin vinssiä ja päätti lopulta hakea Mitsun tallista. Nimittäin nyt oli ihan pakko verrata oliko se Mitsun vinssi niin nopea vai onko Krossin vinssi todellakin vain tolkuttoman hidas.
Videon alussa Mitsu vetää itsensä lisäksi Krossia perässään jossa on takaveto sekä P päällä. Nelivetoa Krossiin ei voinut laittaa sillä siitä tuli liian raskas vedettävä. Seuraavaksi Mitsu vetää pelkästään itseään ja lopuksi Krossin vuoro. Moottorin kierrokset ovat suht samaa luokkaa mutta tuo Mitsu on vain huomattavasti äänekkäämpi ja antaa sen tunteen että siellä olisi kuskilla kaasu pohjassa. Kaasun suhteen on käytettävä järkeä sillä pumppu ottaa aika paljon voimaa. Pumput ja asennus on molemmissa sama. Krossissa uusi tehdasvalmisteinen vinssi ja Mitsussa itse rakennettu möykky. Ero vetonopeudessa on huomattava. Ok, Krossin vinssin imupuolen putkessa on yhdessä kohtaa aika jyrkkä mutka ja se saattaisi olla syynä hitauteen. Mutta mitään kavitointia ei tapahdu. Pumppu tuntuisi saavan öljyä. Joka tapauksessa huomenna teetätetään mutkakohta metalliputkesta jotta vältytään mahdolliselta linttaan menolta. Tietenkin tämän jälkeen toivotaan että vika oli siinä ja vinssi alkaa laulamaan toden teolla.... taikka sitten ei. Sellaista testiä jossa Krossi vetäisi Mitsua ei tehty. Autojen painoerot ovat sen verran suuret.
|
|
#258
|
||||
|
||||
|
Hydrauliletkutukset kannattaisi tehdä isommalla letkulla ja ilman banjoliittimiä. Ja myös vinssin suuntaventtiili näyttää melko pieneltä, maksimivirtaus varmaan 40-60litraa minuutissa. Isommasta pumpustakaan ei varmasti olisi haittaa... tuosta vinssin moottorista menee kuitenkin yli 100litraa minuutissa läpi.
|
|
#259
|
|||
|
|||
|
Pitbullit on vaan nii liukkaat versus kunnon traktorin nakkiin..
Veikkaan että siin vinsissä on joku häikkä?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
|
#260
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#261
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta kuten offroadjouni sanoi, ja mitä itsekin aikaisemmin topicissa kirjoitin, näitä vinssejä ei voi verrata keskenään. Mutta koska nykypäivän crossikisoissa vinssin merkitys on niinkin suuri, haluaisimme autoon nopean vinssin. Ikävä kyllä itse valmistettu pakkaa tulemaan aina liian iso ja tässä autossa ei ole tilaa sellaiselle. Sen vuoksi päädyimme tehdasvalmisteiseen ja nyt hieman yllätyimme että onko nopeus niissä yleensäkin tuota luokkaa vai missä vika. Illalla testiajot jatkuvat. Otetaan vaikka Kuttulandian mäen valloitus. Joillekin autoille se tuotti vaikeuksia oma Rokkarimme mukaan luettuna. ![]() HeHe Moggi, Bitt Bullit luistaa enemmän. Eiks ole kivat munkit, sopii täydellisesti kokonaiskuvaan. Jos Mitsusta on ikinä ylipäätään ollut mihinkään, niin tämän jälkeen siitä tuli sunnuntai safari ajoauto. Bitt Bull puree kivikoissa mutta tuota panssarivaunua ei niihin enää ohjata.
|
|
#262
|
|||
|
|||
|
Sammutin on hankittu ja paikka löytyi sopivasti käsien ulottuville. Mestari ei raaskinnutkaan kiinnittää urakkanuppia Mc Gill Motorsport ohjauspyörään ja kun Kankku ilmoitti että aihioita olisi väännettynä niin ei muuta kuin Turun suuntaan. Välittömästi kotiin tulon jälkeen hitsauskone tulille ja avot, uusi toimiva ohjauspyörä. Pyörässä on myös pikakiinnityslukko. Kankku väänteli myös tällaisia kaaria joista oli hyvä tehdä apukuskille kauhukahvat. Pienen peltoajelun jälkeen takalokasuojat lerpahtivat ala-asentoon. Nyt on molemmilla puolilla lisätuki joka estää liukumisen alaspäin. Tuen kiinnitys on portaalin yhdestä pultista. Juman kekka, nousi kasan päälle. Ilman lukkoja uhkasi mennä ruopimiseksi, mutta takalukko päällä käyskenteli pintakaasulla nätisti kukkulan päälle. ![]() Kun tarinat ovat vähissä, laitetaan lisää tyhmiä kuvia. Tässä asennossa ei ainakaan mikään ottanut mihinkään kiinni. No eipä ole järin iso kukkula. ![]() Tuli päivällä uhkailtua että Kuttulandian isoa savimäkeä voisi valloittaa. Ossi valloitti sen useita kertoja tässä yksi päivä mutta aina ei ole kamerat kaulassa. Tänään kun olisi ollut niin homma piti peruuttaa. Naapurustoon alkoi ilmestymään mökkiläisiä viikonvaihteen viettoon ja silloin ei sovi aiheuttaa turhaa häiriötä mikäli ratalupamme aiomme säilyttää. Mutta naapurin isäntä antoi luvan vastapuidulle hernepellolle ja sinne hyökättiin samantien. Koska pellolle pääsee yksityisteitä pitkin, hurruuttelimme perille asti Krossilla itsellään. Ensimmäinen kerta kyydissä ja en ihan pahana pitänyt. Hieman peltinen tunne mutta yllättävän hiljainen. Tai joo, huutamiseksi se meni mikäli halusi jotain kuskille vinkata. Suurin ääni tulee todellakin siitä ilmatötteröstä, mutta siihen on kyllä ratkaisu keksittynä mutta vielä vailla toteutusta.Kuvaaminen meni jo alkuvaiheessa mönkään kun naapuri sattui koiransa kanssa paikalle ja en halunnut tuubiin asti tallentaa käytyä keskustelua. Lämmöt nousivat lähelle sataa mutta jäivät onneksi siihen. Hieman voisi mittariakin kyseenalaistaa sillä aistinvaraiset tunnustelut eivät antaneet mitään viitteitä hiukkaakaan koholla olevista lämmöistä. Mutta koeajo oli vielä suhteellisen lyhyt. Perjantai iltapäivä, joten ei haluttu häiritä naapureita sen enempää. Alkuviikolla keskellä päivää on parempi ajankohta. Ainoa vaurio. Ossi kyllä ihmetteli miksi keula kohoaa hänen mielestä liikaa ja totesi että eteen on laitettava ketjut köysien tilalle. Mutta syy löytyikin takapäästä. Kiinnityslenksu oli hävinnyt kokonaan. Sen verran auto tärisee että pultteja ja muttereita saa olla näemmä jatkuvasti kiristelemässä.
|
|
#263
|
||||
|
||||
|
Laitappa videota että käytätte/vedätte sillä vinssillä niin voidaan katella että vetääkö normaali tahtia koska come-uppi ei oo mun mielestä mikään hidas jos kaikki on kunnossa.
|
|
#264
|
|||
|
|||
|
Ok. Suoritetaan jokin testi ja yritän kuvata paremmasta kulmasta tällä kertaa. Kuvauskulma oli surkein mahdollinen tuossa eilisessä filmissä.
|
|
#265
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
. Ei ne musta ainakaan niin pahoilta vaikuttanu
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
|
#266
|
|||
|
|||
|
Kun tammikuun 14. päivä tätä topiccia aloitimme niin siellä heti alussa kirjoitin seuraavaa:
Valmistumistavoite Klaperjaht 2012, mikäli ne järjestetään. Tavoite saavutettiin jo viikko ennen kisoja jotka onneksi järjestetään. Eli hyvinhän tämä on mennyt. Viimeisinä töinä on vielä tehty seuraavat jutut: Otettu auto nosturille ja tarkisteltu sekä kiristelty kaikkea mahdollista. Heppailtu pohjapanssarilevy paikoilleen. Pultteja ei käytetty sillä ne kuitenkin närsääntyvät ja ovat hankalia jälkeenpäin avata. Tekniikkaan pääsee helpommin käsiksi yläkautta purkamalla pellikatteet. Ensiapulaukku on hieman iso ja sitä varten vaadittava vesitiivis astiakin piti hommata kokoa iso. Onneksi leipomisinto on vähentynyt ja keittiön kaapista raskein aidon Tupperin luovuttaa tähän käyttöön. Ikävä kyllä ainoa mahdollinen paikka asennukselle löytyi jalkatilasta, mutta onneksi Tupperi pitää veden ulkopuolella. Ehkä. Koska kisat ovat Suomen rajojen ulkopuolella, pitää kilpuri varustaa Suomen lipuilla. Molempiin takakulmiin on hitsattu lippupidikkeet. Katkeekohan lipun puuvarsi vai lentääkö koko viiri taivaan tuuliin ensimmäisessä kiihdytyksessä. Mutta hieman ilmastointiteippiä muuraamaan puuvartta piukempaan pidikkeessään ja toivotaan että pysyvät paikoillaan. Uunituore kuva. Yhdistelmä on kasattu tänään iltapäivä kahden tienoilla. Laivamatkat ja yöpymiset varattu, klippua ja klappua hommattu, rompetta lastattu avolava täyteen. Kuten on helppo päätellä, tuohon pieneen lavakippoon ei paljoa tavaraa mahdu kun sinne on vielä saatava neljän eri tyypin putkikassitkin. Joten mukaan otettava huoltovarustus on pakostakin niukka. Mutta alunperin oli tarkoitus suorittaa ensimmäinen iso koeponnistus ja vikojen ulosajo nimenomaan Klaperjahdissa. Mikäli vastaan tulee isoja ongelmia, jo kisan lyhyt kesto estää suurempien remonttien tekemisen. Joten jos niukka huoltovarustuksemme ei riitä niin vietetään lopputapahtuma kisaturistina ja otetaan oppia seuraavaa vuotta varten. ![]() Otan mukaan kamerat sekä nettiyhteyden jotta saan väliaikatietoa myös tänne. Todennäköisesti laitan kuvaa ja tarinaa katsastuksesta sekä aika-ajosta pe illalla. Kisapäivän jälkeen sunnuntaina ehkä jotain samalla kun ajelemme satamaa kohden. Yhdistelmä lähtee liikkeelle aamuyöllä. |
|
#267
|
||||
|
||||
|
Tää on yksi hienoimmista projekteista jos ei hienoin mitä täällä palstalla olen seurannut. Uskomattoman hieno toteutus ja projekti kertomus. Oikein paljon onnea kilpailuihin ja matkalle muutenkin
![]() ![]()
|
|
#268
|
||||
|
||||
|
Täytyy sanoa että ootte melko näppäriä!
Onnea kisoihin.
__________________
HJ61 MMC |
|
#269
|
|||
|
|||
|
Tätä on ollut mukava seurata. Onnea kisoihin.
Komeella yhdistelmällä ootte kyllä liikkeellä, tuokaa molemmat ehjinä (lue: veturi kunnossa ja kyytiläisestä viat aettuna esiin, jos niitä löytyy) takas. |
|
#270
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#271
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#272
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
|
#273
|
|||
|
|||
|
|
|
#274
|
||||
|
||||
|
Onnea ja Hyvää Menestystä Kisaan Welhomäeltäkin !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#275
|
||||
|
||||
|
Hyvää kisa reissua!!
Mikähän aine- ja vahvuus on pohjapanssareissa käytössä, jos tohon omaan katumaasturiin jotain kötöstelis? TEMÄHIK |
![]() |
| Luokat |
| officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
| Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
| V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
| Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
| Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |