Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #251  
Vanha 08.08.2012, 00:16
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Se maaseudulla rakentelussa on kurjaa kun valtaosa tarpeista pitää joko tilata tai lähteä pitkälle ajelulle jotta saa tuotteen heti.
Eipä niitä auton kulutusosia Hgistäkään löydy 90-luvun alun autoon ilman 50 Km ajelua, ainakaan jos osan haluaa heti. Aina ei saa osia edes Motonetistakaan tiskiltä. Maalla saa sentäs rakentaa ja harrastaa rauhassa

Toiset tekevät mitä osaavat, mutta toiset näköjään mitä haluavat...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #252  
Vanha 08.08.2012, 19:21
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Olihan sielut irti venttiileistä keskiöitä vanteisiin hitsattaessa?
Se rengas lähtee vanteelta aika iloisesti kunhan lämmön johdosta paine renkaan sisällä vähän aikaa kasvaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #253  
Vanha 08.08.2012, 20:09
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Samaan aikaan kun täältä tarkkaillaan osallistujien nimiä....

http://www.autosport.ee/4x4reg/?page=27&race_id=16&

.... autoakin on rakennettu jo loppukiri tunnelmissa.


Lokasuojien rakentelu joka kulmaan aiheutti jopa päänvaivaa kiinnityksien kohdalla. Materiaalina raskaankaluston muovisia lokasuojia.


Etupäässä kiinnitykset mukailevat konehuoneen tekniikkaa ja ovat täten keskenään erillaiset.


Mutta takapäässä näytti jo hetken että kiinnityspisteitä ei ole missään kunnes lopulta sellaiset löytyivät. Eiköhän nuo alkuperäiset jarrukengien kiinnityskorvakkeet kestä tämän rasituksen.


Köyhän miehien taka bumb stopparit näyttävät tällaisilta. Näillä mennään hammasta purren mikäli on vielä hampaita mitä pureskella muutaman kierroksen jälkeen.


Pieni pyrähdys pihalla ja mitään näkyvää ei lennellyt. Koeajoa suunnitellaan naapurin pellolle mikäli myönteinen lupa saadaan.


Aika hyvännäköiset nuo traktorin harkkorenkaat ovat. Oma henk koht mielipiteeni että makeemmat kuin boggerit mutta mestari itse kärsii suunnattomasti siitä että TR3 luokassa ei saa ajaa kunnon renkailla. Näihin on tyydyttävä.


Aikataulu pitää hyvin. Tämän päivän jälkeen jäljellä on vain enää nippeli juttuja ja kunnon koeajoa. Se koeajo sitten voi tuoda lisää töitä tullessaan mutta onneksi aikaa on vielä.


Takavalo lisättiin kun kilpailunjärjestäjät pitivät sitä suositeltavana mutta ei pakollisena.


Kylkisuojat ovat paikoillaan. Tunkkireiät sekä kaksi tirkistelyreikää, muuten umpinaiset. Kuvassa näkyy myös konehuoneen puolelle väsättyjä muovisuojia.


Sivupeili on nyt apukuskinkin puolella.


Konepellin ja maskin reijitys piti ensin suunnitella.


Ja sitten porakoneella erisuuruisia lävistyksiä. Reijitys menee hieman V-suuntaisesti ja saattaa herättää luuloja että tässä yritetään uskotella auton konehuoneessa olevan haaramoottori. Mutta syy V-linjaan johtuu siitä että yritämme sillä tavalla saada auton ilmeeseen virtaviivaisuutta. Jollakin se on tehtävä.

Tällaista taas tällä kertaa. Toki se tiimin oma nimi Klaperjahtin ilmoittautumisluettelossa on aikaansaanut entistäkin innokkaampaa mielialaa. Reissusta tulee varmana hieno kokemus vaikka ajetut kierrokset jäisivätkin vähäisiksi mahdollisten teknisten vikojen vuoksi.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #254  
Vanha 08.08.2012, 20:32
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Olihan sielut irti venttiileistä keskiöitä vanteisiin hitsattaessa?
Se rengas lähtee vanteelta aika iloisesti kunhan lämmön johdosta paine renkaan sisällä vähän aikaa kasvaa.
Ei ollut irti. Joo, vaaransa tuokin. Lievittävänä seikkana se että hitsattaessa renkaissa oli aika alhainen ilmanpaine.

Mutta onneksi mitään ei sattunut. Ihan hyvä että mainitsit kun tätä kuitenkin moni lukee ja aina se tuuri ei ole läsnä jokaisen hommissa.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #255  
Vanha 08.08.2012, 20:47
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Ei siellä kummoisia alkupaineita tartte olla
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #256  
Vanha 08.08.2012, 21:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Tästä on muistaakseni pidempi video, missä kerrotaan että sama voi tapahtua vaikka olis sielut irti.. Palstallakin on ollut linkki videoon?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #257  
Vanha 09.08.2012, 21:58
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Hitsin vitsi, missä vika?


Ossi testaili illalla Krossin vinssiä ja päätti lopulta hakea Mitsun tallista. Nimittäin nyt oli ihan pakko verrata oliko se Mitsun vinssi niin nopea vai onko Krossin vinssi todellakin vain tolkuttoman hidas.

Videon alussa Mitsu vetää itsensä lisäksi Krossia perässään jossa on takaveto sekä P päällä. Nelivetoa Krossiin ei voinut laittaa sillä siitä tuli liian raskas vedettävä.

Seuraavaksi Mitsu vetää pelkästään itseään ja lopuksi Krossin vuoro. Moottorin kierrokset ovat suht samaa luokkaa mutta tuo Mitsu on vain huomattavasti äänekkäämpi ja antaa sen tunteen että siellä olisi kuskilla kaasu pohjassa. Kaasun suhteen on käytettävä järkeä sillä pumppu ottaa aika paljon voimaa.

Pumput ja asennus on molemmissa sama. Krossissa uusi tehdasvalmisteinen vinssi ja Mitsussa itse rakennettu möykky. Ero vetonopeudessa on huomattava. Ok, Krossin vinssin imupuolen putkessa on yhdessä kohtaa aika jyrkkä mutka ja se saattaisi olla syynä hitauteen. Mutta mitään kavitointia ei tapahdu. Pumppu tuntuisi saavan öljyä. Joka tapauksessa huomenna teetätetään mutkakohta metalliputkesta jotta vältytään mahdolliselta linttaan menolta. Tietenkin tämän jälkeen toivotaan että vika oli siinä ja vinssi alkaa laulamaan toden teolla.... taikka sitten ei.



Sellaista testiä jossa Krossi vetäisi Mitsua ei tehty. Autojen painoerot ovat sen verran suuret.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #258  
Vanha 09.08.2012, 22:32
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Hydrauliletkutukset kannattaisi tehdä isommalla letkulla ja ilman banjoliittimiä. Ja myös vinssin suuntaventtiili näyttää melko pieneltä, maksimivirtaus varmaan 40-60litraa minuutissa. Isommasta pumpustakaan ei varmasti olisi haittaa... tuosta vinssin moottorista menee kuitenkin yli 100litraa minuutissa läpi.
Vastaa lainaten
  #259  
Vanha 09.08.2012, 22:32
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Talking

Pitbullit on vaan nii liukkaat versus kunnon traktorin nakkiin..
Veikkaan että siin vinsissä on joku häikkä?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #260  
Vanha 10.08.2012, 07:31
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Pumput ja asennus on molemmissa sama. Krossissa uusi tehdasvalmisteinen vinssi ja Mitsussa itse rakennettu möykky. Ero vetonopeudessa on huomattava. Ok, Krossin vinssin imupuolen putkessa on yhdessä kohtaa aika jyrkkä mutka ja se saattaisi olla syynä hitauteen.
Pumput on samat, mutta hydraulimoottorit ja/tai vinssin välitykset on varmaan erilaiset? Näitä pitäisin isommalla todennäköisyydellä syypäänä. Eli voi olla että kokonaisvälitys (hydraulimoottori + mekaaninen vinssin välitys) on Mitsussa nopeampi.
Vastaa lainaten
  #261  
Vanha 10.08.2012, 11:56
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Hydrauliletkutukset kannattaisi tehdä isommalla letkulla ja ilman banjoliittimiä. Ja myös vinssin suuntaventtiili näyttää melko pieneltä, maksimivirtaus varmaan 40-60litraa minuutissa. Isommasta pumpustakaan ei varmasti olisi haittaa... tuosta vinssin moottorista menee kuitenkin yli 100litraa minuutissa läpi.
Kun vielä asennusta itse läpi mietimme, muuttaisimme ainoastaan tuon suuntaventtiilin isommaksi. Mitä tulee letkuihin, niiden pitäisi tuollaisenaan riittää. Mutka kohtaan on teetetty metallinen kurvi jonka asennus tapahtuu viikonvaihteessa. Pumpun koko pitäisi myös riittää. Siinä on virtaama 25 l/1000 kierrosta. Joten 4000:lla kierroksella se tekee 100 l? Vai onko matikkapää huono?

Mutta kuten offroadjouni sanoi, ja mitä itsekin aikaisemmin topicissa kirjoitin, näitä vinssejä ei voi verrata keskenään. Mutta koska nykypäivän crossikisoissa vinssin merkitys on niinkin suuri, haluaisimme autoon nopean vinssin. Ikävä kyllä itse valmistettu pakkaa tulemaan aina liian iso ja tässä autossa ei ole tilaa sellaiselle. Sen vuoksi päädyimme tehdasvalmisteiseen ja nyt hieman yllätyimme että onko nopeus niissä yleensäkin tuota luokkaa vai missä vika.

Illalla testiajot jatkuvat. Otetaan vaikka Kuttulandian mäen valloitus. Joillekin autoille se tuotti vaikeuksia oma Rokkarimme mukaan luettuna.


HeHe Moggi, Bitt Bullit luistaa enemmän. Eiks ole kivat munkit, sopii täydellisesti kokonaiskuvaan. Jos Mitsusta on ikinä ylipäätään ollut mihinkään, niin tämän jälkeen siitä tuli sunnuntai safari ajoauto. Bitt Bull puree kivikoissa mutta tuota panssarivaunua ei niihin enää ohjata.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #262  
Vanha 10.08.2012, 20:28
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus


Sammutin on hankittu ja paikka löytyi sopivasti käsien ulottuville.


Mestari ei raaskinnutkaan kiinnittää urakkanuppia Mc Gill Motorsport ohjauspyörään ja kun Kankku ilmoitti että aihioita olisi väännettynä niin ei muuta kuin Turun suuntaan.
Välittömästi kotiin tulon jälkeen hitsauskone tulille ja avot, uusi toimiva ohjauspyörä. Pyörässä on myös pikakiinnityslukko.


Kankku väänteli myös tällaisia kaaria joista oli hyvä tehdä apukuskille kauhukahvat.


Pienen peltoajelun jälkeen takalokasuojat lerpahtivat ala-asentoon. Nyt on molemmilla puolilla lisätuki joka estää liukumisen alaspäin. Tuen kiinnitys on portaalin yhdestä pultista.


Juman kekka, nousi kasan päälle. Ilman lukkoja uhkasi mennä ruopimiseksi, mutta takalukko päällä käyskenteli pintakaasulla nätisti kukkulan päälle.


Kun tarinat ovat vähissä, laitetaan lisää tyhmiä kuvia. Tässä asennossa ei ainakaan mikään ottanut mihinkään kiinni.


No eipä ole järin iso kukkula.

Tuli päivällä uhkailtua että Kuttulandian isoa savimäkeä voisi valloittaa. Ossi valloitti sen useita kertoja tässä yksi päivä mutta aina ei ole kamerat kaulassa. Tänään kun olisi ollut niin homma piti peruuttaa. Naapurustoon alkoi ilmestymään mökkiläisiä viikonvaihteen viettoon ja silloin ei sovi aiheuttaa turhaa häiriötä mikäli ratalupamme aiomme säilyttää.

Mutta naapurin isäntä antoi luvan vastapuidulle hernepellolle ja sinne hyökättiin samantien. Koska pellolle pääsee yksityisteitä pitkin, hurruuttelimme perille asti Krossilla itsellään.

Ensimmäinen kerta kyydissä ja en ihan pahana pitänyt. Hieman peltinen tunne mutta yllättävän hiljainen. Tai joo, huutamiseksi se meni mikäli halusi jotain kuskille vinkata. Suurin ääni tulee todellakin siitä ilmatötteröstä, mutta siihen on kyllä ratkaisu keksittynä mutta vielä vailla toteutusta.

Kuvaaminen meni jo alkuvaiheessa mönkään kun naapuri sattui koiransa kanssa paikalle ja en halunnut tuubiin asti tallentaa käytyä keskustelua.



Lämmöt nousivat lähelle sataa mutta jäivät onneksi siihen. Hieman voisi mittariakin kyseenalaistaa sillä aistinvaraiset tunnustelut eivät antaneet mitään viitteitä hiukkaakaan koholla olevista lämmöistä. Mutta koeajo oli vielä suhteellisen lyhyt. Perjantai iltapäivä, joten ei haluttu häiritä naapureita sen enempää. Alkuviikolla keskellä päivää on parempi ajankohta.


Ainoa vaurio. Ossi kyllä ihmetteli miksi keula kohoaa hänen mielestä liikaa ja totesi että eteen on laitettava ketjut köysien tilalle. Mutta syy löytyikin takapäästä. Kiinnityslenksu oli hävinnyt kokonaan. Sen verran auto tärisee että pultteja ja muttereita saa olla näemmä jatkuvasti kiristelemässä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #263  
Vanha 10.08.2012, 20:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.855
Wink

Laitappa videota että käytätte/vedätte sillä vinssillä niin voidaan katella että vetääkö normaali tahtia koska come-uppi ei oo mun mielestä mikään hidas jos kaikki on kunnossa.
Vastaa lainaten
  #264  
Vanha 10.08.2012, 20:55
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Laitappa videota että käytätte/vedätte sillä vinssillä niin voidaan katella että vetääkö normaali tahtia koska come-uppi ei oo mun mielestä mikään hidas jos kaikki on kunnossa.
Ok. Suoritetaan jokin testi ja yritän kuvata paremmasta kulmasta tällä kertaa. Kuvauskulma oli surkein mahdollinen tuossa eilisessä filmissä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #265  
Vanha 11.08.2012, 10:07
JRpower:n Avatar
JRpower JRpower ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Sastamala(keikyä)
Viestit: 310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Ensimmäinen kerta kyydissä ja en ihan pahana pitänyt. Hieman peltinen tunne mutta yllättävän hiljainen. Tai joo, huutamiseksi se meni mikäli halusi jotain kuskille vinkata. Suurin ääni tulee todellakin siitä ilmatötteröstä, mutta siihen on kyllä ratkaisu keksittynä mutta vielä vailla toteutusta.
Nii ja kypäräkin vaimentaa vielä lisää niitä ääniä . Ei ne musta ainakaan niin pahoilta vaikuttanu
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!"


POWER TEAM

team PÖRÖ POWER
Vastaa lainaten
  #266  
Vanha 23.08.2012, 14:01
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Kun tammikuun 14. päivä tätä topiccia aloitimme niin siellä heti alussa kirjoitin seuraavaa:
Valmistumistavoite Klaperjaht 2012, mikäli ne järjestetään.

Tavoite saavutettiin jo viikko ennen kisoja jotka onneksi järjestetään. Eli hyvinhän tämä on mennyt.

Viimeisinä töinä on vielä tehty seuraavat jutut:


Otettu auto nosturille ja tarkisteltu sekä kiristelty kaikkea mahdollista.


Heppailtu pohjapanssarilevy paikoilleen. Pultteja ei käytetty sillä ne kuitenkin närsääntyvät ja ovat hankalia jälkeenpäin avata. Tekniikkaan pääsee helpommin käsiksi yläkautta purkamalla pellikatteet.


Ensiapulaukku on hieman iso ja sitä varten vaadittava vesitiivis astiakin piti hommata kokoa iso. Onneksi leipomisinto on vähentynyt ja keittiön kaapista raskein aidon Tupperin luovuttaa tähän käyttöön. Ikävä kyllä ainoa mahdollinen paikka asennukselle löytyi jalkatilasta, mutta onneksi Tupperi pitää veden ulkopuolella. Ehkä.


Koska kisat ovat Suomen rajojen ulkopuolella, pitää kilpuri varustaa Suomen lipuilla. Molempiin takakulmiin on hitsattu lippupidikkeet. Katkeekohan lipun puuvarsi vai lentääkö koko viiri taivaan tuuliin ensimmäisessä kiihdytyksessä. Mutta hieman ilmastointiteippiä muuraamaan puuvartta piukempaan pidikkeessään ja toivotaan että pysyvät paikoillaan.


Uunituore kuva. Yhdistelmä on kasattu tänään iltapäivä kahden tienoilla.


Laivamatkat ja yöpymiset varattu, klippua ja klappua hommattu, rompetta lastattu avolava täyteen. Kuten on helppo päätellä, tuohon pieneen lavakippoon ei paljoa tavaraa mahdu kun sinne on vielä saatava neljän eri tyypin putkikassitkin. Joten mukaan otettava huoltovarustus on pakostakin niukka.

Mutta alunperin oli tarkoitus suorittaa ensimmäinen iso koeponnistus ja vikojen ulosajo nimenomaan Klaperjahdissa. Mikäli vastaan tulee isoja ongelmia, jo kisan lyhyt kesto estää suurempien remonttien tekemisen. Joten jos niukka huoltovarustuksemme ei riitä niin vietetään lopputapahtuma kisaturistina ja otetaan oppia seuraavaa vuotta varten.

Otan mukaan kamerat sekä nettiyhteyden jotta saan väliaikatietoa myös tänne. Todennäköisesti laitan kuvaa ja tarinaa katsastuksesta sekä aika-ajosta pe illalla. Kisapäivän jälkeen sunnuntaina ehkä jotain samalla kun ajelemme satamaa kohden.

Yhdistelmä lähtee liikkeelle aamuyöllä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #267  
Vanha 23.08.2012, 18:51
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Viestit: 562
Perusasetus

Tää on yksi hienoimmista projekteista jos ei hienoin mitä täällä palstalla olen seurannut. Uskomattoman hieno toteutus ja projekti kertomus. Oikein paljon onnea kilpailuihin ja matkalle muutenkin
Vastaa lainaten
  #268  
Vanha 23.08.2012, 20:22
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Täytyy sanoa että ootte melko näppäriä! Onnea kisoihin.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #269  
Vanha 23.08.2012, 23:53
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Tätä on ollut mukava seurata. Onnea kisoihin.

Komeella yhdistelmällä ootte kyllä liikkeellä, tuokaa molemmat ehjinä (lue: veturi kunnossa ja kyytiläisestä viat aettuna esiin, jos niitä löytyy) takas.
Vastaa lainaten
  #270  
Vanha 24.08.2012, 00:12
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti

Sammutin on hankittu ja paikka löytyi sopivasti käsien ulottuville.


Mestari ei raaskinnutkaan kiinnittää urakkanuppia Mc Gill Motorsport ohjauspyörään ja kun Kankku ilmoitti että aihioita olisi väännettynä niin ei muuta kuin Turun suuntaan.
Välittömästi kotiin tulon jälkeen hitsauskone tulille ja avot, uusi toimiva ohjauspyörä. Pyörässä on myös pikakiinnityslukko.


Kankku väänteli myös tällaisia kaaria joista oli hyvä tehdä apukuskille kauhukahvat.


Pienen peltoajelun jälkeen takalokasuojat lerpahtivat ala-asentoon. Nyt on molemmilla puolilla lisätuki joka estää liukumisen alaspäin. Tuen kiinnitys on portaalin yhdestä pultista.


Juman kekka, nousi kasan päälle. Ilman lukkoja uhkasi mennä ruopimiseksi, mutta takalukko päällä käyskenteli pintakaasulla nätisti kukkulan päälle.


Kun tarinat ovat vähissä, laitetaan lisää tyhmiä kuvia. Tässä asennossa ei ainakaan mikään ottanut mihinkään kiinni.


No eipä ole järin iso kukkula.

Tuli päivällä uhkailtua että Kuttulandian isoa savimäkeä voisi valloittaa. Ossi valloitti sen useita kertoja tässä yksi päivä mutta aina ei ole kamerat kaulassa. Tänään kun olisi ollut niin homma piti peruuttaa. Naapurustoon alkoi ilmestymään mökkiläisiä viikonvaihteen viettoon ja silloin ei sovi aiheuttaa turhaa häiriötä mikäli ratalupamme aiomme säilyttää.

Mutta naapurin isäntä antoi luvan vastapuidulle hernepellolle ja sinne hyökättiin samantien. Koska pellolle pääsee yksityisteitä pitkin, hurruuttelimme perille asti Krossilla itsellään.

Ensimmäinen kerta kyydissä ja en ihan pahana pitänyt. Hieman peltinen tunne mutta yllättävän hiljainen. Tai joo, huutamiseksi se meni mikäli halusi jotain kuskille vinkata. Suurin ääni tulee todellakin siitä ilmatötteröstä, mutta siihen on kyllä ratkaisu keksittynä mutta vielä vailla toteutusta.

Kuvaaminen meni jo alkuvaiheessa mönkään kun naapuri sattui koiransa kanssa paikalle ja en halunnut tuubiin asti tallentaa käytyä keskustelua.



Lämmöt nousivat lähelle sataa mutta jäivät onneksi siihen. Hieman voisi mittariakin kyseenalaistaa sillä aistinvaraiset tunnustelut eivät antaneet mitään viitteitä hiukkaakaan koholla olevista lämmöistä. Mutta koeajo oli vielä suhteellisen lyhyt. Perjantai iltapäivä, joten ei haluttu häiritä naapureita sen enempää. Alkuviikolla keskellä päivää on parempi ajankohta.


Ainoa vaurio. Ossi kyllä ihmetteli miksi keula kohoaa hänen mielestä liikaa ja totesi että eteen on laitettava ketjut köysien tilalle. Mutta syy löytyikin takapäästä. Kiinnityslenksu oli hävinnyt kokonaan. Sen verran auto tärisee että pultteja ja muttereita saa olla näemmä jatkuvasti kiristelemässä.
Mitä aisteja teillä on käytössä jos silmällä katottuna mittari näyttää väärin??
Vastaa lainaten
  #271  
Vanha 24.08.2012, 09:35
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Mitä aisteja teillä on käytössä jos silmällä katottuna mittari näyttää väärin??
Tuohon kysymykseen oli pakko liittää 8kpl kuvaa ja yksi video?
Vastaa lainaten
  #272  
Vanha 24.08.2012, 10:19
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Mitä aisteja teillä on käytössä jos silmällä katottuna mittari näyttää väärin??
Eikait Picu noin väittänytkään vaan kirjoitti että
Lainaus:
Lämmöt nousivat lähelle sataa mutta jäivät onneksi siihen. Hieman voisi mittariakin kyseenalaistaa sillä aistinvaraiset tunnustelut eivät antaneet mitään viitteitä hiukkaakaan koholla olevista lämmöistä.
Aistiksi tuossa tilanteessa käy vaikkapa tuntoaisti,monesti itsekkin kokeillut letkuja käsin jos tuntuu että mittari fuskaa. Ja ei se haittaa vaikka ne lämmöt on siellä 100c huiteilla,kunhan ne vain pysyy siellä,näin on minulle isot pojat kertoneet ja siihen luotan. Sitten jos lämmöt nousee vedettäessä ja laskee rauhallisesti ajettaessa selvästi niin kannattaa huolestua.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #273  
Vanha 24.08.2012, 16:59
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...14191770_n.jpg


Tuolla ne suomi liput jo liehuu
Vastaa lainaten
  #274  
Vanha 24.08.2012, 17:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Thumbs up

Onnea ja Hyvää Menestystä Kisaan Welhomäeltäkin !!!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #275  
Vanha 24.08.2012, 18:47
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Hyvää kisa reissua!!

Mikähän aine- ja vahvuus on pohjapanssareissa käytössä, jos tohon omaan katumaasturiin jotain kötöstelis?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 21:06 (GMT +2).