Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2012, 19:41
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Fleedside 4x4 vaihteisto ?


Voipi sulkea...


Viimeksi muokannut jupasierra : 28.02.2012 21:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2012, 19:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

S10:ssä on alipaineella se etuakselin kytkentä, eli auton alle tutkimaan että kaikki putket ja letkut on kunnossa. Voi se olla jotain muutakin, mutta noista on hyvä aloittaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2012, 20:28
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Tuolla se hoituu ja on varmempi:http://www.4x4posi-lok.com/app_chevy-s.html

...jos siis vika siinä alipaine sydeemissä..
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2012, 21:21
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2012, 21:38
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
No täytyypäs huomenna konttailla alle tutkimaan, sepä mukavaa puuhaa ulkona... En mielelläni virittelisi sinne mitään vaijereita, pitäisi sen toimia muutenkin. Mitä tuo vaijeriviritys siellä korvaa, eli mikä on mahdollisesti hajalla ? Ja mistä niitä sieltä alta tutkisi, etuperän luota vai mistä...
http://www.4x4posi-lok.com/popup/app_chevy-s_how.html

http://www.4x4posi-lok.com/PDFs/inst_500.pdf
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2012, 06:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Onkos tämän mallin fleetsidessä jakiksen päässä nelivedon kytkentä sillä vahapatruunahässäkällä, vai vasta isommassa mallissa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2012, 08:43
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Eli siinä ohjeet molempiin malleihin, alipaineella toimivaan tai siihen vahasysteemiin. Englantia en ymmärrä, mutta onneksi osaan katsoa kuvia. Saako tuota vaijerihässäkkää suomesta ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2012, 11:16
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

En nähnyt auton alla mitään tuollaisia edellämainittuja systeemejä ? Irroitin ison suojapellin sen jakolaatikon alta, vai mikä se on oikealta nimeltään. Jokatapauksessa siitä kohtaa mihin se pieni vaihdevipu tulee lattian läpi, ja jota kääntämällä liikkuu vipu jakolaatikon kupeessa. Siitä jakolaatikosta siis lähtee kardaani eteen. En tiedä olinko nyt oikeassa kohdassa tutkimassa, mutta allaolevista kuvista selviää tuo systeemi.

Tässä kuvassa yksi letku menee imusarjalle, siitä haarautuu painekellolle, yksi lähtee johonkin alas koneen takaosaa piktin, ja tuo ohut muovinen menee jonnekin auton sisään.



Tässä jakolaatikkoon tulee kolme letkua liittimeen, ja yksi sähköliitin joka ilmeisesti sytyttää vaihdekepin luona olevaan näyttöön symboolin kun neliveto on kytketty. Kolme letkua siis tulee jostain pohjaa pitkin, vaikka yksi vain lähti konehuoneesta alas ?



Tässä vielä toisestä kulmasta kuva.



Noista kolmesta letkusta kaikki imee koneen käydessä. Olinko nyt oikeassa paikassa ?!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2012, 11:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä. Näissä PosiLok korvaa kellon mutta alkuperäinen vaijeri jää käyttöön. Uudemmissa se murikassa oleva vahapatruuna korvataan PosiLokilla.

Jamantilla tais olla Posia myynnissä, ja Star Amigon hyllyssäkin olen nähny k.o laitetta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2012, 11:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tarkistin, ei oo tota S-sarjan Posi-Lok:ia hyllyssä, tilaamalla saadaan...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.02.2012, 11:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Noista kolmesta letkusta yksi tosiaan tulee moottorilta, ja kaksi menee alipainekellolle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.02.2012, 11:40
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Minkäs ikäinen S10 on kyseessä? Vanhemmissa malleissa on se alipainekello akun vieressä/alla, ja siitä menee vaijeri etuperään joka liikuttaa kytkentä osia siellä murikan sisällä.

Vm-90 on auto ja siinä akun vieressä se pallo on. Mutta en ymmärrä mihin se vaijeri menee, en nähnyt sitä missään. Olinko siis väärässä paikassa kun tutkin niitä kolmea letkua, siihen kohtaan ei tule mitään vaijeria ?! Eli missä se alipainekello oikein on ? Jelpatkaa nyt vähän, tutkin ensimmäistä kertaa tuollaista systeemiä. Kun löytäisin nyt sen alipainekellon jostain, selviäisi paljon. Voihan siellä joku letkukin vuotaa, tai jos se alipainekell on hajalla niin eihän se voi paljoa maksaa ?!

Viimeksi muokannut jupasierra : 23.02.2012 11:52
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.02.2012, 12:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Se vaijeri menee etuakselin tasauspyörästön kupeeseen. Joten paikallista se ensin, ja seuraa sitä konehuoneen puolelle. Se pallo ei suoranaisesti liity etuakselin kytkentään, toimii alipainesäiliönä. Siellä repsikan puolella sen kellon pitäisi olla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.02.2012, 18:06
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.02.2012, 19:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 23.02.2012 19:45
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.02.2012, 20:44
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Jos se alipainekello on siellä akun luona niin eikö se vaijeri silloin mene konehuoneeseen? Nojoo, saivartelut sikseen. Yleisin vika noissa vakuumisysteemeissä on vuoto, eli joku letkun pätkä on aikain saatossa hapertunut, tai joku liitos on ihan selkeesti auki. Ne linjat voi kokeilla vaikka paineilmalla varovasti, jos suhisee niin jossain on vuoto, samalla voi kuunnella etuperästä että tapahtuuko siellä mitään. Eli jakiksen luona oleva liitin irti ja sieltä max. 1 barin paine tai vähemmän letkuihin jotka menee kellolle. Jos siellä on samanlaisia liittimiä kuin Dodgessa, niin ne ei kestä öljyä ja turpoavat.
En usko että itse kellossa on vikaa, ellei sitten akku ole vuotanut sen päälle (Dodgesta voi mennä vakkarin alipainekello pasaks jos akku mehii liemet sen päälle).
Jos siellä linjoissa on liitoksia, eli muovi/metalliputkea yhdistetty kumiletkun pätkillä, niin niitä voi varmistella nippusiteillä.
Aika matka on akkuhapoilla sisälokarin läpi kellolle. No saivartelut sikseen ja asiaan. Tarkoitat jakiksella varmaan jakolaatikkoa, ja siellä liitintä johon tulee kolme letkua. Jos kellon luona sihisee, täytyy silloin purkaa sisälokasuoja (metallia) pois että pääsee käsiksi kelloon. Aika hankalaa pihalla, varsinkaan kun ei ole mitään laitetta jolla tuottaa paineilmaa... Niskat on jo nyt niin jumissa että täytyy varmaan luovuttaa
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.02.2012, 00:05
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Siellähän se hankalan näköisessä paikassa on. Paljon kyseinen kello maksaa ? Ja se vaijerihan ei mene konehuoneeseen, vaan siitä tasauspyörästön kupeesta sinne kellolle. Vai olenko ymmärtänyt väärin...? Eli onko vika nyt siinä kellossa, mikä siitä hajoaa ?
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.02.2012, 09:26
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Saatko hirtettyä sen vaijerin "äksön" asentoon?
Ei siihen kelloon pääse mitenkään käsiksi irroittamatta sisälokasuojaa. Joten katkaisematta vaijeria en saa...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.02.2012, 17:44
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.

No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?

Tässä näkyy letku, olen taittanut sitä hieman.



Tässä vielä eri kulmasta, letku oli tässä asennossa.

Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.02.2012, 18:57
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Kun irroitin akun, ja akun alta pellin pääsin käsiksi siihen kelloon. Olihan siinä etsimistä kun kunnon alottelijan ohjetta ei saanut. Pikku vinkiksi voin sanoa, että jos joku asiasta täysin tietämätön kysyy neuvoa, neuvokaa selkeästi. Miksi sekin oli niin vaikea sanoa: "Ota akku irti, akun alla pelti jonka alla on kello,tms"! Olisin heti etsinyt oikeasta paikasta.
Varmasti joku kuka on k.o osan irroittanut olisi kertonutkin että miten se purkaantuu. S10 ei kuitenkaan ole kovin yleinen offilaite, niin eksaktin tiedon saaminen kestää joskus tovin jos toisenkin. Mutta sillähän sitä oppii kun tutkii ja purkaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 24.02.2012, 19:06
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
No sain sen kellon esiin, ja kun irroitin akun alta sen pellin paljastui irrallinen letku. Letkun sisällä on muovinen nipan pää, joka on katkennut. Etsin pari tuntia paikkaa mistä letku olisi peräisin, mutta en keksinyt. Kun letkun päästä imee, liikkuu kellon akseli. Kelloon tulee vain yksi letku, eli siitä se ei ole irronnut. Mutta mistä ?!?
Tää on nyt ihan hatusta vedetty, mutta oliko jakolaatikko takavedolla kun imit letkusta? Jos oli, niin laita neliveto päälle ja imaise uudelleen. Jos nyt ei liiku, niin tuo irtoletku on huohotin. Ja jos on huohotin, niin siinä katkenneessa nipassa on ollut hattu. Letkun pää ei kiinnity mihinkään.
Mutta kuten sanoin, tää oli puhdas arvaus.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.02.2012, 20:48
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Tää on nyt ihan hatusta vedetty, mutta oliko jakolaatikko takavedolla kun imit letkusta? Jos oli, niin laita neliveto päälle ja imaise uudelleen. Jos nyt ei liiku, niin tuo irtoletku on huohotin. Ja jos on huohotin, niin siinä katkenneessa nipassa on ollut hattu. Letkun pää ei kiinnity mihinkään.
Mutta kuten sanoin, tää oli puhdas arvaus.
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.02.2012, 21:12
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !
pyöriikös sulla etukardaani kun kytket nelivedon päälle ja ajat autolla? jos pyörii niin silloin vika löytyy sieltä etuperän kytkennästä. jos ei ni sitte laatikossa jotain.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.02.2012, 21:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Takavedolla oli, mutta ihmetyttää se huohotin. Nipassa joka oli katkennut letkun sisään, oli reikä. Jos siinä olisi ollut hattu, miten se silloin huohottaa ? Joku jo mainitsikin että kellolle menee kaksi letkua, tässä meneekin mutta että toinen olisi huohotin, voihan se olla.?!.

Se kyllä ylettää imusarjaankin asti, mutta en sieltä löytänyt katkennutta nipan jämää... Eli ne kolme letkua jotka menee sinne jakolaatikkoon, yksi niistä olisi huohotin joka huohottaa samaan tilaan missä kello on.
Ilmaa ei tuntuisi vuotavan mistään, ja kellon kalvokin toimii koska akseli liikkui kun siitä oletetusta huohottimen letkusta imi.

Jotenkin tuntuu että vika liittyy nyt siihen irralliseen letkuun. Missä se on ollut, tai mitä sen päässä on ollut on vielä arvoitus. Kun tietäisi jakolaatikon toiminnan. Kun sitä vipua kääntää nelivedolle tai takavedolle mitä silloin missäkin tapahtuu ? Jotain se vipu siellä jakolaatikossa liikuttaa, ja antaa käskyn jollekin ja alipaine liikuttaa sitä kellon kalvoa. Täyttä hebreaa minulle ?

Kun tämä vika selviää joskus, kirjoitan siitä kattavan selostuksen tänne !
Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.02.2012, 21:30
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Elikkäs, tuo toimii seuraavasti; takaveto kytkettynä kello on yhteydessä huohotinletkuun, ja imusarjalta tuleva letku on kiinni. Kytkettäessä neliveto, jakolaatikossa oleva venttiili vaihtaa, eli sulkee huohotusletkun ja avaa kellon ja imusarjan välisen yhteyden -> kellon kalvo liikkuu ja vetää vaijeria joka kytkee etuakselin.
Takavedolle siirryttäessä jakolaatikon venttiili vaihtaa uudelleen, yhdistäen huohotusletkun ja kellon letkun -> alipaine karkaa ja kellon vapauttaa etuakselin.
Ahaa ! Eli se on siis huohotin. Mitä siinä letkun päässä on ollut, joku takaiskuko ? Jos sen pitääkin olla auki, miksi ei pelkkä letku riitä. Nyt siinä on joku katkennut osa ollut, mutta mikä. Vaikuttaisko se nelivedon toimivuuteen, jos siinä olisi oikea osa paikallaan... Täytyy huomenna tarkistaa se pyöriikö etukardaani, pitää vain keksiä keino miten sen näkee kuskin paikalta auton liikkuessa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KZJ vaihteisto. RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 06.10.2011 22:50
Myyty chevrolet fleedside 6.2d kmagge O/M/V Ajoneuvot 1 09.12.2010 20:15
lj 70 vaihteisto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 12.10.2009 19:20
O:LJ vaihteisto bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.04.2007 20:28
M: BJ-42 5v.vaihteisto JV73 O/M/V Muut 0 06.11.2005 23:03


Sivu luotu: 23:41 (GMT +2).