Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2011, 20:47
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

agrekaatin teko itse?


jos ottaa vaikka mersun 200d koneen niin mitäs kaikkea siihen persiiseen tarvis jotta sais teetettyä 230v sähköä?

tollanen vaan tuli mieleen kun noista agrekaateistä höpöttävät ja oli jopa myyty loppuun täällä päin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2011, 21:24
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Periaatteessa sopiva sähkömoottori. Riippuu mitä haluut tehdä, syöttää talon oman verkkoon verkonvaihtokeskuksen kautta vai vaan erillistä keskusta, josta otat roikalla virtaa. Haluatko yksi vai kolmivaiheista etc.
Yksinkertaisimmillaan sopivilla kondensaattoreilla varustettu sähkömoottori siihen perään.
http://ilmaisenergia.info osoitteessa tuulivoimahärveleistä paljon juttua, niitä voi soveltaa moottorinkin perään...

Tuolta saa kaikkea kivaa varavoimakoneisiin: http://www.hsaoy.com/index.htm .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2011, 21:44
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Mistäs generaattori


Eli onko joku löytänyt edullisia generaattoreita jostain päin maailmaa. Esim yllä mainitulla sivulla olevan linkin pelkät generaattorit maksaa enemmän kun moni valmis aggregaatti kaupassa. Kiinasta vois löytyä jos osais kiinaa???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2011, 22:09
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Minä ostin jo aiemmin SA-kaupasta pikku päkättimen emergency käyttöön. Ei paljoa maksanut ja 230v/10A/2000w tekee jerkkua.
Miinuspuolena 2T bensakone mutta eihän se enää siinä vaiheessa miltään tunnu jos vaihtoehtona on frouvan pakasteiden sulaminen.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2011, 22:15
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Ihan normaali 3-vaihe oikosulkumoottori toimii generaattorina, mutta se tarvitsee ulkoisen kentän magnetoinnin jollain aluksi. Konkilla ja akulla noita kai on toteutettu. Lisäks jos tämmöstä generaattoria kuormittaa lähelle nimellistehoo niin jännite alkaa putoon... Netistä löysin sivun missä joku oli tehny just 200d koneen perään kytketystä oikosulkumoottorista agregaatin. En vaan löytäny sitä sivua nyt justiin uudestaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2011, 22:45
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

ittekki haaveilin... kun vielä löytäs sellaisen johon itte tehenyt loppuhuollon



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Minä ostin jo aiemmin SA-kaupasta pikku päkättimen emergency käyttöön. Ei paljoa maksanut ja 230v/10A/2000w tekee jerkkua.
Miinuspuolena 2T bensakone mutta eihän se enää siinä vaiheessa miltään tunnu jos vaihtoehtona on frouvan pakasteiden sulaminen.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2011, 22:54
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

joku mahdollisimman vanha moottori kannattaa ottaa aihioksi tuohon, saattaa magnetointi tapahtua jopa ihan itsekseen "huonon" raudan ansiosta..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2011, 23:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

1. kipaise ostamaan nettiauton halvin toimiva diesel mersu
2. osta paluumatkalla pari kolme hyvää akkua + niihin paksut kaapelit
3. osta pari kolme sopivan kokoista invertteriä
4. kytke akut ja invertterit autoon
5. tankkaa auto
6. aja vaikka liimakilvillä sinne missä sähköä tarvitaan, jätä käymään korotetulla tyhjäkäynnillä, kulutus noin 1 - 1.5 litraa tunnissa
7. nauti mersun omistajan elkein lämmöstä ja valosta tuvassa, ota viileä olut jääkaapista ja viittaa kintaalla muiden sähkökatko murheilulle - muista ilmoittaa tilinumerosi sähköyhtiöön ja odottele korvauksia katkoksesta...

melko halpa, helppo ja hauska varavoimala

==*== "oh Lord, wont you buy me a Mercedes Benz, just one more - GL..."
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 28.12.2011 23:02
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.12.2011, 23:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oliskin näin helppoa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarva Näytä viesti
Ihan normaali 3-vaihe oikosulkumoottori toimii generaattorina, mutta se tarvitsee ulkoisen kentän magnetoinnin jollain aluksi. Konkilla ja akulla noita kai on toteutettu. Lisäks jos tämmöstä generaattoria kuormittaa lähelle nimellistehoo niin jännite alkaa putoon... Netistä löysin sivun missä joku oli tehny just 200d koneen perään kytketystä oikosulkumoottorista agregaatin. En vaan löytäny sitä sivua nyt justiin uudestaan
Ensimmäinen ongelma: ""Ihan normaali 3-vaihe oikosulkumoottori toimii generaattorina"" , toki toimii kun "herätetään", mutta 230v yksivaihe sähköä ei tule, toki noin 0,5x nimellisteho saadaan 3-v sähkönä, mikäli vaatimukset eivät ole suuret. ja nuo oikeilla jännitteillä olevat 3v-moottorit
ovat harvinaisia, nyt pää senverran jumissa, että joku muu saa kertoa oikeat jännitteet.................
toki välttämättömyys on oikea kierrosluku, mistä ->

ja tuon nimenomaisen mb 200d (w124, vm. 87?) moottorin kierrosten säädössä
on pikkasen ongelmia, tuo syöttöpumppu on paremminkin "vakioteho-" pumppu:
siis jos kuorma tippuu neljäsosaan niin kierrokset tuplaantuu
Ja tämähän tarkoittaa 50hz laitteille pahimmillaan samaa kuin auton 12v laitteille 24v!
Jos jollakin pellepelottomalla on tuolle w124 200d moottorille lääkkeet, että
kierrokset pysyis aisoissa; siis mulla tulossa pyörittämään hydrauliikkaa max 14 Kw, niin olisin kiitollinen

ja pari muutakin ongelmaa lienee....

Mutta nyt täytyy YHTYÄ PEE:n 23:00 viestiin

(toki nuo "Modifioitu siniaalto-" invertterit ovat nekin pikkasen riskialttiita....)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.12.2011, 00:03
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

itellä ollu mielessä hydraulisesti pyörivä generaattori unimoggiin mut ei oo oikein mistään sellasta löytyny.
olis huippu peli jos tarvii lähtee maastoon hitsaus keikalle vaikka
vanhan esabin sais rokkaamaan pelkällä hyd moottorilla mut sit pitäs rälläköille ja valoillekkii virta saada.
ja oisha sillä tyylikäs pistää virtaa tupaankii ku katkee valtakunnan verkko
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.12.2011, 00:50
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

DIY generaattori


Pelkkä kolmivaihekone ei riitä. Vaiheitten väliin pitää kytkeä kondensaattorit jotta magnetointivirta kulkee koneessa. Sinnepäin mitoitus ohje on 10uF / kW. Kondensaattorit pitää olla jännitettä ja virtaa kestävää tyyppiä. Sopivaa tyyppiä jopa kutsutaan moottorikondensaattoriksi. Helpoimmin vehje onnistuu kun löytyy sellainen moottori missä pääjännite on 400V tähti kytkennällä. Kondensaattorit kytketään jokaisen vaiheen väliin. Konkat muodostavat tähden päät yhdistävän kolmion. Tähden keskipiste on nolla. Nollan ja jokaisen käämin pään välistä saa sitten 230V ulos. Tällaista keneraattoria kannattaa kuormittaa mahdollisimman tasaisesti. Kyllä yhtäkin vaihetta voi kuormittaa, mutta konkat on kovilla tässä touhussa.

Tässä vanha 1996 lapin mökille rakentamani 1kW genikka

http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...ka/genikka.htm

t.Juha

Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 29.12.2011 00:53
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.12.2011, 08:43
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Tossa pyöritellyt ajatusta että tökkäisi vanhan 100 ampeerin laturin vanhan briggs&strattonin persiiseen jonkun isohkon akun + 3kW invertterin seuraksi. Olis latausautomatiikat sun muut valmiina. Romut löytyisi tallista. Varmaan jonkun reilun kilowatin saisi jatkuvasti ulos tällä kokoonpanolla. Mitäköhän tollanen lykittävän leikkurin strattoni mahtaa kiertää? Viittä heppaa luvataan päällä.

Saako jostain 3-vaiheinvertteriä? Ja maksaako semmoinen kivitalon verran?

Kinkut pysyivät kylmänä päivän verran kun ajoi daavid ruskean keittiön ikkunan alle puksuttamaan ja pisti kyseisen invertterin nokalle

Viimeksi muokannut Reisrdok : 29.12.2011 08:47
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.12.2011, 10:32
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Kyllähän näitä on tehty sähkömoottoreista, mutta hyötysuhde on oikeaa generaattoria heikompi. Ja ehkä ne on jo vähän menneiden vuosikymmenten lumia tuommoset. Uusia traktoripyöritteisiä aggregaatteja saa alta 2 k€ (15kW) ja 5kW dieselsitä reilusti alta tonnin. Ja nämä tärkeät jutut, kuten pakastin ja jääkaappi toimivat helposti ja äänettömästi just invertterisähköllä.

Moottoripuolella on ongelmana se, että auton moottorien pumput ei ole tehty tällaiseen vakiokierroskäyttöön. Kierrosten pitäminen oikeana on tavattoman hankalaa, mutta toki onnistuu sekin. Nopeatoiminen vakuinopeudensäädin riittää useinkin, mutta itse korvaisin koko moottorin kyllä esim. puimurin moottorilla tms. teollisuusdieselillä. Niissä on yleensä sen kaltainen keskipakoispumppu joka kykenee säätämään hyvin muuttuviakin kuormia. Ja kun ottaa vähän ylimittaisen moottorin, niin kuorma ei tunnu niin kovasti ja kulutus pysyy huipputehollakin pienenä.

Ja täytyy vielä muistaa, että sähkön syöttö kiinteistön verkkon ilman vaihtokytkintä on kielletty. Vaikka pääkytkin katkaisee virrankulun verkkoon, se ei riitä selitykseksi siinä vaiheessa jos jotakin sattuu ja tapahtuu. Näin kuitenkin juuri mm. myrskytilanteissa tehdään.

TT
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.12.2011, 12:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Tossa pyöritellyt ajatusta että tökkäisi vanhan 100 ampeerin laturin vanhan briggs&strattonin persiiseen jonkun isohkon akun + 3kW invertterin seuraksi. Olis latausautomatiikat sun muut valmiina. Romut löytyisi tallista. Varmaan jonkun reilun kilowatin saisi jatkuvasti ulos tällä kokoonpanolla. Mitäköhän tollanen lykittävän leikkurin strattoni mahtaa kiertää? Viittä heppaa luvataan päällä.

Saako jostain 3-vaiheinvertteriä? Ja maksaako semmoinen kivitalon verran?

Kinkut pysyivät kylmänä päivän verran kun ajoi daavid ruskean keittiön ikkunan alle puksuttamaan ja pisti kyseisen invertterin nokalle
Ruohonleikkurit kiertää suuruusluokkaa 3500 r/min, ja tuommonen ulkoisella tuulettajalla oleva laturi, esim. Bosch, työntää nimellisvirran 6000 r/min.
Joten hatusta tempastuna 3500 kiekkaa tarkoittaa 75 Amppeeria, joten tuo kilowatti tuntuu mahdolliselta, toki vois irrota pikkasen enemmänkin,
jos välittäs esim. 1,5 tai 2 kertaiseksi tuon kierrosluvun.(henkilöauton jakopään hihna/rattaat/kiristin)
Ja pistä tuolle laturille herätysvirta painonapin kautta, että saat moottorin kunnolla käyntiin.
Näistä 12v ruohonleikkuriagrekaateista lötyy juttua netistä

Noita 3v inverttereitä löytyy, mutta hinnat mainitsemassasi luokassa, Halpaversioita ei ole näkynyt.
Joku elektroniikka guru varmaan tahdistais 3 samanlaista invertteriä tuohon vaadittaavan 6.7 mikrosekuntin välein.....
Yllämainitulla patentilla vois käyttää ainakin tähtikytkettyjä 3v laitteita,
ja ei varmaankaa esim pienimpiä 3v hitsauskoneita tms. ->
helpompi/halvempi ostaa 3v aggregaatti!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.12.2011, 14:26
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

taidan unohtaa teon toistaiseksi paras ois jos löytäis kone vikaisen jostain.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.12.2011, 20:27
Asikainen Asikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.06.09
Sijainti: Enonkoski
Viestit: 66
Perusasetus

Tuossa sähkökatkojen innoittamana vanhasta nurmenleikkurista tuollaista viritystä kyhäsin, vielä ei tosin päässyt testamaan kun ei tuo vanha laturi näyttänyt pelaavan
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.12.2011, 21:02
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tuo 12 voltin systeemi akuilla ja invertterillä on varmaan järkevä systeemi jos ei tarvita suuria tehoja. Koneen ei tarttis käydä koko aikaa jos esim. sähkökatkon aikana käytetään kiertovesipumpuille, pakastimelle jne.
Ottaa jonku pienen teollisuusdieselin ja siihen perään remmivedolla tms riittävästi laturia.

Invertterin voip sitten siirtää maasturiin kun ei ole käyttöä.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.12.2011, 21:18
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Kun nyt aiheesta puhutaan, niin kertokaapas viisaammat, paljonko esim. 60 ampeerin laturia kestää kuormittaa noinniinku watteina??

Teoreettinen kombinaatio siis jokumoottori pyörittämään laturia vaikka 2500rpm(laturin kierrokset), laturilta energia välivarastoon akkuun ja siitä eteenpäin invertterille. Invertteriä sitten rankaistaan niillä kysymyksen wateilla laitteen sallimissa rajoissa.

Vai mikä olis oikeammin kysytty tämmöisessä tenkkapoossa? Mistä löytyy pullonkaulat ensimmäisenä?

Nimim. Savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.12.2011, 21:37
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Jos se latausjännite on vaikka 14,5 V, niin teho on silloin 14,5*60 = 870 W. Sitten jos invertterin hyötysuhde on vaikkapa 0,8, niin maksimikuorma on silloin jatkuvana n. 700 W.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 29.12.2011, 21:39
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Jos on 60A lataaja niin se 60A on maksimivirta eli sitä ei kannattane koko aikaa ottaa ulos.

Joku 40A lienee järkevä eli 40Ax12V=480W. Kilowatin jatkuvaan tehoo tarvii siis jo kaksi lataajaa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 29.12.2011, 21:46
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 488
Perusasetus

http://www.alibaba.com/trade/search?...oduct_en&fsb=y
tuossa muutama kiinalainen valmistaja (olihan siinä näköjään muitaki ku kiinalaisia)

Viimeksi muokannut slipoveri : 29.12.2011 21:49
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.12.2011, 00:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Kun nyt aiheesta puhutaan, niin kertokaapas viisaammat, paljonko esim. 60 ampeerin laturia kestää kuormittaa noinniinku watteina??

Teoreettinen kombinaatio siis jokumoottori pyörittämään laturia vaikka 2500rpm(laturin kierrokset), laturilta energia välivarastoon akkuun ja siitä eteenpäin invertterille. Invertteriä sitten rankaistaan niillä kysymyksen wateilla laitteen sallimissa rajoissa.

Vai mikä olis oikeammin kysytty tämmöisessä tenkkapoossa? Mistä löytyy pullonkaulat ensimmäisenä?

Nimim. Savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
No, taas lähden yleistämääm noiden ulkoisella tuulettimella olevien Boschilaisten suuntaan: (vai oliko se tarkoitus....)

Jos jäähdytysilma on alle 30c, ja sekä liukurenkaat että hiilet alkuperäislaatua
ja laturia ajetaan maksimituotolla 2500 rpm niin se kaipaa huoltoa!

Mutta huollon tarve on etupäässä: vaihtaa laakerit ja hihnan, jatkuvassa käytössä joka vuosi......

Ennen kuin tuo esimerkin laturi tulee huoltamattomuuttaan eliniän päähän; niin kaikki muu on "paskana"; joten ei ongelma offipalsta; piirissä

Ja tuolla maksimi magnetoinnilla vois löytyä vaikka 35A?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.12.2011, 06:59
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Tuosta leikkurinmoottorista tulisi ulos jotain 3,3 kW (4,5hp). Hihnapyörillä 1:2 välitys että saa sen 6000rpm tarvittaessa ja magnetointiin/latausvaloille kytkin että saa kunnolla käyntiin ja lämpimäksi. Noin 1,5 kW tuotto 100A laturilla. Ja pitäisi puhti riittää tarvittaessa kahdelle laturille niin saisi sen 3kW. Varmaan kun kaikki häviöt laskee pois niin 2 - 2,5 kW tulisi ulos jäykkää sähköä, hetkellisesti 3 kW akkua purkamalla.

Tämmöisen joutuu melkein tekemään.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.12.2011, 08:15
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

Leikkurimoottorista - mulla on nurkissa BriggStrattonin koneella ja Boschin genulla oleva originaali paketti. Se on valmistettu joskus -80 luvun taitteessa. Hyvin simppeli - kone näyttää olevan päällisin puolin aivan ruohonleikkurikamaa. Kaikki äly on pakattu Boschin genun sisään. Paketti tuuppaa 230V10A nimellistä, pari 2kW on kokeiltu ja hyvin toimii. Jos nuita genuja saisi jostain niin olisi tosi helppo tehdä näitä. Voin laittaa kuvia ja tietoja tosta jahka satun varastolle kameran kanssa ...
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.12.2011, 09:21
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Toyotan läpivetävän vinssin akselille hihnapyörä ja generaattori puskurille pultaten?
Tuommoiset generaattorit tuli vastaan ajankohtaisesti nettikoneen agregaattivalikoimaa selatessa:
http://www.nettikone.com/muu-merkki/...attorit/990241
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trailerin teko SoSo Chit-Chat 62 27.03.2018 20:57
tulpanjohtojen teko itse????? Jess Tekniikka & Jutustelu 25 20.12.2010 21:10
Ostetaan Vinssipuskurin teko Rotta-Racing O/M/V Muut 5 08.01.2010 15:48
Paisuntasäiliönkorkin teko NisteR Tekniikka & Jutustelu 0 04.01.2009 00:32
sisälokareiden teko Tekniikka & Jutustelu 5 13.12.2005 21:37


Sivu luotu: 17:06 (GMT +2).