Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2011, 15:21
vilkku695:n Avatar
vilkku695 vilkku695 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 23
Perusasetus

hilux korotus/korin?


sanokaas nyt tyhmälle,että missä ne tarkalleen sijaitsee,rungon ja korin välissä,ne kiinnityspisteet?hilux-88vm l65 4*4 diesel.pitäisi olla 14kpl,no löysin hytistä(etuosa)6kpl ja lavasta 2kpl,ei siis enää puutu kuin 6kpl????? ei ole lavan alla kuin ihan siinä takaseinän takana,missäs muut?tai montako pitäisi olla lavan alla ja hytinalla.ja jos vielä olisi jollakin heittää joku kuva/piirrustus kyseisistä paikoista?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2011, 16:26
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Olisit vaan jatkanut jo aloittamaasi topikkia, ei jokaiselle kysymykselle pidä aloittaa uutta, varsinkaan samalla otsikolla.

forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88601

Kyllä ne pultit sieltä löytyy kun tarkasti etsit
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2011, 18:03
vilkku695:n Avatar
vilkku695 vilkku695 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 23
Perusasetus

korin korotus


juu ei pidä aloittaa uutta topiccia,mutta kun noista mainitsemistasi topiceista EI selviä KOROKKEIDEN paikkoja(olen joko SOKEA TAI MUUTENVAIN TYHMÄ)ja anteeksi jos vaivasin arvon herroja tyhmällä kysymykselläni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2011, 18:22
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Korotuspalikathan tulee tietysti joka kiinnityspultin kohdalle. Ja kyllä ne pultitkin sieltä löytyy kun vähän aikaa jaksaa katsella. Ei kannata heti vetää hernettä nenään jos ei saa ensimmäiseksi "rautalangasta väännettyä" step by step-ohjetta. Ilman kiirettä kun tekee niin oppii parhaiten. Toki neuvoa kannattaa kysyä jos tosiaan menee sormi nenään.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2011, 22:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

6/14.


Juu,etsivä löytää. Hytin alla tosiaa ne 6 kpl,ja lavan alla 8 pulttia. Joka pultin väliin holkki,tunkilla nostaa vaikka sentin kerrallaan joka kiinnikkeestä vuoron perään. Sitten ku on halutullakorkeudella ni vanerin suikaleet pois ja holkki tilalle,ite tehny niitä holkkeja putkesta ja sit heftillä prikat päihin tai sit hienommin ja kevyemmin Etolan nylon tangosta pätkät. Tietenki laitat ne alkuperäisen kumitollon ja korin väliin,niitä orkkis kumeja ei pidä jättää pois. Kaikki pultit on yläpäästään lukittu niin et ei pitäs pyöriä läpi kun mutteria avaa mut voi olla niinki jumissa et ei aukee vaikka vatkaa kuinka,sillon rälläkällä pultit poikki ta mutterin halkasijalla mutterit halki. Pultteja oli erimittasia et paikat muistiin ja sitte uudet pultit kilopultti hyllystä,korotuksen verran pidemmät tieteski. Lavassa ei ollu muistaakseen mitään jippoja mut tankin täyttö putket kannattaa kattoa,varmaa helpointa ottaa ne kolme ruuvia auki sielt korkin vierestä ja holkit väliin. Sielt pyörä kotelost näkyy ne poikittais vahvike palkin päät eli niitten ja rungon väliin jotain neliskanttista putkee vaikka. Hytin kohalla muistin varasta jotain,hantin etupyörän kotelossa niillle jarru putkille piti tehä jotain sit kytkin letku käy lyhyeksi joten pidempi putki siihen,letkunkin voi pidentää mut helpompi on tehä pidempi nikkeli putki ku löytää pidempi letku. Syylarin letkut muistaakseen riittää mut voi sitä syylariakin laskea ainakin vähän. Rattiakselille ei tarvinu tehä 5cm korotuksella mitään. Vittumaisin on vaihdekepit,ne ei mahdu liikkumaan reijissään joten reikiä lattiassa pitää avartaa mutta ongelmia tulee niitten kumien kanssa joten ite leikkasin lattiasta palan pois ja pudotin koko kepin reijät alaspäin. Tehostajan letkut piti jatkaa,helpointa on tietenki vaan vaihtaa ne kaks säiliön letkua pitempiin. Ilmanputsarin letku kai venyy tarpeeks,muuta sit ei tainnu olla ihmeempiä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.09.2011, 22:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vilkku695 Näytä viesti
juu ei pidä aloittaa uutta topiccia,mutta kun noista mainitsemistasi topiceista EI selviä KOROKKEIDEN paikkoja(olen joko SOKEA TAI MUUTENVAIN TYHMÄ)ja anteeksi jos vaivasin arvon herroja tyhmällä kysymykselläni
Mitäköhän topicceja 4x4_76 mainitsi muuta kuin omasi? Eli ihan hyvin olis toiminut kun olisit heittäny uuden kysymyksen samaan ketjuun. Mut väliäkö tuolla nyt...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Olisit vaan jatkanut jo aloittamaasi topikkia, ei jokaiselle kysymykselle pidä aloittaa uutta, varsinkaan samalla otsikolla.

forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88601

Kyllä ne pultit sieltä löytyy kun tarkasti etsit
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2011, 09:34
vilkku695:n Avatar
vilkku695 vilkku695 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 23
Perusasetus

korotus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu,etsivä löytää. Hytin alla tosiaa ne 6 kpl,ja lavan alla 8 pulttia. Joka pultin väliin holkki,tunkilla nostaa vaikka sentin kerrallaan joka kiinnikkeestä vuoron perään. Sitten ku on halutullakorkeudella ni vanerin suikaleet pois ja holkki tilalle,ite tehny niitä holkkeja putkesta ja sit heftillä prikat päihin tai sit hienommin ja kevyemmin Etolan nylon tangosta pätkät. Tietenki laitat ne alkuperäisen kumitollon ja korin väliin,niitä orkkis kumeja ei pidä jättää pois. Kaikki pultit on yläpäästään lukittu niin et ei pitäs pyöriä läpi kun mutteria avaa mut voi olla niinki jumissa et ei aukee vaikka vatkaa kuinka,sillon rälläkällä pultit poikki ta mutterin halkasijalla mutterit halki. Pultteja oli erimittasia et paikat muistiin ja sitte uudet pultit kilopultti hyllystä,korotuksen verran pidemmät tieteski. Lavassa ei ollu muistaakseen mitään jippoja mut tankin täyttö putket kannattaa kattoa,varmaa helpointa ottaa ne kolme ruuvia auki sielt korkin vierestä ja holkit väliin. Sielt pyörä kotelost näkyy ne poikittais vahvike palkin päät eli niitten ja rungon väliin jotain neliskanttista putkee vaikka. Hytin kohalla muistin varasta jotain,hantin etupyörän kotelossa niillle jarru putkille piti tehä jotain sit kytkin letku käy lyhyeksi joten pidempi putki siihen,letkunkin voi pidentää mut helpompi on tehä pidempi nikkeli putki ku löytää pidempi letku. Syylarin letkut muistaakseen riittää mut voi sitä syylariakin laskea ainakin vähän. Rattiakselille ei tarvinu tehä 5cm korotuksella mitään. Vittumaisin on vaihdekepit,ne ei mahdu liikkumaan reijissään joten reikiä lattiassa pitää avartaa mutta ongelmia tulee niitten kumien kanssa joten ite leikkasin lattiasta palan pois ja pudotin koko kepin reijät alaspäin. Tehostajan letkut piti jatkaa,helpointa on tietenki vaan vaihtaa ne kaks säiliön letkua pitempiin. Ilmanputsarin letku kai venyy tarpeeks,muuta sit ei tainnu olla ihmeempiä.
joo,hytissä ei mitään ongelmia,mutta millä helvetillä lavanalta saa pulteista mutterit irti?on joku vielä laittanut tuplamutterit,eihän niitä mahdu rälläköimäänkään pois.täytyy vissiiki hommata sähköpulttikone.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2011, 17:40
vilkku695:n Avatar
vilkku695 vilkku695 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 23
Perusasetus

kororus


joo,no nyt on lavanallakin palikat,ja en varmasti vaihda enää ikinä kyseisiä palikoita,oli sitten mutterit hiukka tiukalla(tupla mutterit),rälläkällä(ja tilaahan on)pulttikoneella,hakkaamalla,kaasulla,rautakangel la ym,mutta kiitoksia neuvoista
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2011, 19:36
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Nylky saha.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vilkku695 Näytä viesti
joo,no nyt on lavanallakin palikat,ja en varmasti vaihda enää ikinä kyseisiä palikoita,oli sitten mutterit hiukka tiukalla(tupla mutterit),rälläkällä(ja tilaahan on)pulttikoneella,hakkaamalla,kaasulla,rautakangel la ym,mutta kiitoksia neuvoista
Muistaakseen jommas kummas hilteessä joutu sahaamaan nylkysahalla välistä ku pyöri läpi. Näis japseis ja mones muussaki sanelee remontti aikataulua se kuinka pultit lähtee auki. Ja yhtä ainoota konstia ei niihin pultteihin ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux korotus/korin? vilkku695 Tekniikka & Jutustelu 1 20.09.2011 16:49
hj korin korotus jpj_x Tekniikka & Jutustelu 4 26.05.2010 21:40
Korin korotus hdj. Kratz Tekniikka & Jutustelu 3 05.11.2009 20:41
Korin korotus. Kratz Tekniikka & Jutustelu 1 28.10.2009 06:24
Korin korotus Tumi Tekniikka & Jutustelu 1 10.04.2005 11:14


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).