![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() keittoa koneeseen?pakoo kysyy viisaammilta kun omat kokeilut ei riitä. eli auto on 89 patukka ja turbo ollut tehtaalta asti motin kyljesä jossain vaiheessa saanut uuden puhaltimen garret t3. edellinen omistaja ei prassaillut savun ja ahtojen kanssa ajeli 0,6 ja sauhu olematonta.nyt sauvuttaa sopivasti niin kauan kun ahdot nousee ja sauhutus loppuu. eli mistä lisää ahdon alaista syöttöä? polttoaine linjat/panjo suodatin putsattu ja irti kierretty se ruuvi joka on siinä pumpun kyljessä(olisiko perus syöttö?)ja pumpun perseestä kierretty vaikka mitä ruuveja joka suuntaan! ei vieläkään savuta kun ahdot on 1,5 bar korvilla.tollaisen murkulan tempaisin irti ja tutustuin sen sielun elämään.se 6mm varpu mitä toi lisämöykky liikuttaa ahtotilanteessa onko se ennakon säädin vai lisää soppaa?imusarjasta tuleva metalliputki on myös ehjä mikä menee tohon murkulaa ja se kalvo siellä sisällä on ehjä. paska sepustus mut selviskö tästä et perus asia olen varmaan kokeillut?
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#2
|
||||
|
||||
![]()
minkäs merkkinen pumppu siinä on..?? kuvaa pumpusta?
tuolla löytyy vähän pumppuhommistakin juttua http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77255
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu Viimeksi muokannut Hailux : 19.06.2011 20:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]() rivipunppu
tollainen siellä on ruokkimasa malmimoottoia
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eiks genobi vanhana velhona vois toteuttaa sen hj61 pumpun patukkaan?!?
pitäis olla kuulemma mahdollinen ja saada soppa riittämään...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oletko nuo lukennu:http://forums.offipalsta.com/showthr...%E4t%F6&page=2
http://forums.offipalsta.com/showthr...6n+s%E4%E4t%F6 Tuossa toisessa on pähkäilty juuri tuota ahdonalaista syöttöä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Päästä se Pörö sinne konehuoneeseen.
Yleensä silloin on savunmuodostusta ilmennyt ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä pörökin kävi jo ihmettelemässä mut se 6mm pitkä varpu on meille molemmille ISO?
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kyllä noita visioita on ja viimeinen märkäuni olisi koittaa sovittaa sinne jakajapumppu!
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#10
|
|||
|
|||
![]()
1,5 barilla palaa jo kaikki mitä paten vakiopumppu antaa, mutta kyllä sen jo jotenkin pitää kulkeakin. Saattaa olla hiukkasen jo pakopainetta t03:lla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eikös hj:n pumpussa ole 7mm elementit? niillä luulis soppa riittävän
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja turpokikissä 6,5 mm eli kuvissa olevassa. Vakiohitatsilla (to 3 kopio) pakopaineet 1,5 paarilla noin 3 kiloa tai enemmän. Kokeiltu on.
![]() Alle kilon ahtojen jälkeen lähtee pakopaineet nousee kuin raketti. Pakopesä ei oo kuin noin 40 mm. Mutta en miekään saanu sitä enää savuttamaan sillon, imupakotiivisteitä meni kyllä. Lukikohan jossain että mikä ahdin topikin vehkeessä on ? TO 3:siakin on erilaisia, ja kaikki lienee hiukan isompia kuin orik. Hitatsi. Vakioelementit riittää alakerran rikkomiseen kuitenkin. ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Niitä HJ-61:n pumppuja ei kyllä pidä jälkiasennella mihinkään. Nekin käytössä olevat pitäs pyrkiä vaihtamaan johonkin oikeaan pumppuun ja viedä sulattoon kaikki 61:n pumput.
Saatas nekin muuten hyvät 12H-T moottorit käyttäytymään fiksummin. Tietysti jos haluaa offikäyttöön sopimattoman "rytkyttäjän" niin antaa mennä vaan. Niille tiedoksi jotka ei pysyny kärryillä niin ko. pumpun ominaisuus on nykiä pienillä kierroksilla ja tehdä ryömittämisestä lähinnä maanpäällistä helvettiä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#14
|
||||
|
||||
![]()
ei mulla ainakaan ole minkään näköstä rynkytys/nykimis ongelmaa kun laitoin 2h moottoriin ton 12h-t pumpun. hp-dieselin säätämä!
käyttäytyy kuin omalla pumpulla, tyhjäkäynnillä ehkä hivenen vähemmän vääntöä, jos ei paina kaasua itte. ja heti siitä eteenpäin jauhaa ihan erilailla. saa tulla koeajaan jos ei usko! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämän kokemuksen perusteella siis vois pelata esikammiokoneessa. Toki on niitä fiksumpiakin pumppuja olemassa eli jos vaihtamaan alkaa niin sovittaa kerralla jonku jakajapumpun pesään.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#16
|
||||
|
||||
![]()
jakajapumppua vaan! teknik!
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
kuinkas kun toi hdj kone on suoraruisku ja jakakajapumpulla ja tahtoo rynkyttää tyhjäkäynnillä vedätettäessä, niin onko se vaan säätöö vailla vai ominaisuus?
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
rivipumppu vaihtuu volvo kuorma-auton jakaja pumppuun tässä joskus. kyllä tuosta rivipumpusta loppuu tuotto kesken kokeilin kaikkia poppakonsteja !!! sopiva sauhu 1,6 ahdoilla ja kulku mukavata. tosta ahtimesta sain ulos 2,3 bar vitullisella huudattamisella ja lämpömittarin tappiin
![]()
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On meinaan nestepäässä sitte KOKOA!!! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Täälläkään ei säry kun käytetään malttia ja just sen takia noita paineita mittaillaan. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Joo, niin oon minäkin lueskellu, se ottaa varmaan jonkun värinän ja katkaisee kammen. Ja syy siihen lienee 4 runkolaakeria kun nyky kutosissa niitä on seitsemän. Paska juttu, muuten hyvä kone
![]() En tiedä auttaisko jonkunnäköinen tukisilta keskimmäisille runkopukeille?, liian alaväännön välttäminen ainakin auttaa. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
en oo ikinä pidelly kädessä turbollisen pumppua mut tossa vaparissa on pumpun perässä tollanen saman lainen "murkula" ja se on keskipako rajoitin eli toppaa syöttöö kun kierrokset saavuttaa tietyn pisteen. itellä se toi mii siten et toi haarukka työntää sitä tappia pumpun sisään ja se tappi kääntää ihan sen missä vaparissa on sähkö ohjaus sammuttimelle,pakkosyötölle ja syötön säätö ruuvi niin se siis liikutta sen varren sammutus asentoa kohti kun kierrokset karkaa yli 5000..
joo oli aika sekavasti selostettu ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 6 koneeseen l-jetronic | mettäsika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.04.2009 10:38 |
Momentteja ym HDJ n koneeseen ??? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2009 12:48 |
Bj:n koneeseen kiristymomentit? | MiKo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.10.2006 19:33 |
Kylmää koneeseen | -teemu | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 31.05.2006 10:57 |
XP koneeseen w2k??? | -MAKE- | Software | 8 | 01.01.2006 01:29 |