Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   keittoa koneeseen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85518)

GENOBI 19.06.2011 18:14

keittoa koneeseen?
 
2 Liiteet
pakoo kysyy viisaammilta kun omat kokeilut ei riitä. eli auto on 89 patukka ja turbo ollut tehtaalta asti motin kyljesä jossain vaiheessa saanut uuden puhaltimen garret t3. edellinen omistaja ei prassaillut savun ja ahtojen kanssa ajeli 0,6 ja sauhu olematonta.nyt sauvuttaa sopivasti niin kauan kun ahdot nousee ja sauhutus loppuu. eli mistä lisää ahdon alaista syöttöä? polttoaine linjat/panjo suodatin putsattu ja irti kierretty se ruuvi joka on siinä pumpun kyljessä(olisiko perus syöttö?)ja pumpun perseestä kierretty vaikka mitä ruuveja joka suuntaan! ei vieläkään savuta kun ahdot on 1,5 bar korvilla.tollaisen murkulan tempaisin irti ja tutustuin sen sielun elämään.se 6mm varpu mitä toi lisämöykky liikuttaa ahtotilanteessa onko se ennakon säädin vai lisää soppaa?imusarjasta tuleva metalliputki on myös ehjä mikä menee tohon murkulaa ja se kalvo siellä sisällä on ehjä. paska sepustus mut selviskö tästä et perus asia olen varmaan kokeillut?

Hailux 19.06.2011 19:55

minkäs merkkinen pumppu siinä on..?? kuvaa pumpusta?
tuolla löytyy vähän pumppuhommistakin juttua
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77255

GENOBI 19.06.2011 22:33

rivipunppu
 
1 Liiteet
tollainen siellä on ruokkimasa malmimoottoia

Rolpatti 19.06.2011 22:40

eiks genobi vanhana velhona vois toteuttaa sen hj61 pumpun patukkaan?!?
pitäis olla kuulemma mahdollinen ja saada soppa riittämään...

Janne1986 20.06.2011 08:33

Oletko nuo lukennu:http://forums.offipalsta.com/showthr...%E4t%F6&page=2

http://forums.offipalsta.com/showthr...6n+s%E4%E4t%F6

Tuossa toisessa on pähkäilty juuri tuota ahdonalaista syöttöä.

bluevan 20.06.2011 08:52

Päästä se Pörö sinne konehuoneeseen.
Yleensä silloin on savunmuodostusta ilmennyt ;)

GENOBI 20.06.2011 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 776737)
Päästä se Pörö sinne konehuoneeseen.
Yleensä silloin on savunmuodostusta ilmennyt ;)

kyllä pörökin kävi jo ihmettelemässä mut se 6mm pitkä varpu on meille molemmille ISO?

GENOBI 20.06.2011 12:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 776734)
Oletko nuo lukennu:http://forums.offipalsta.com/showthr...%E4t%F6&page=2

http://forums.offipalsta.com/showthr...6n+s%E4%E4t%F6

Tuossa toisessa on pähkäilty juuri tuota ahdonalaista syöttöä.

mut ei vastausta tai en ymmärrä lukemaani.

GENOBI 20.06.2011 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 776699)
eiks genobi vanhana velhona vois toteuttaa sen hj61 pumpun patukkaan?!?
pitäis olla kuulemma mahdollinen ja saada soppa riittämään...

kyllä noita visioita on ja viimeinen märkäuni olisi koittaa sovittaa sinne jakajapumppu!

patroltd 20.06.2011 20:50

1,5 barilla palaa jo kaikki mitä paten vakiopumppu antaa, mutta kyllä sen jo jotenkin pitää kulkeakin. Saattaa olla hiukkasen jo pakopainetta t03:lla.

Rolpatti 20.06.2011 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GENOBI (Viesti 776773)
kyllä noita visioita on ja viimeinen märkäuni olisi koittaa sovittaa sinne jakajapumppu!

Eikös hj:n pumpussa ole 7mm elementit? niillä luulis soppa riittävän

Samsonite 21.06.2011 07:38

Ja turpokikissä 6,5 mm eli kuvissa olevassa. Vakiohitatsilla (to 3 kopio) pakopaineet 1,5 paarilla noin 3 kiloa tai enemmän. Kokeiltu on. :(

Alle kilon ahtojen jälkeen lähtee pakopaineet nousee kuin raketti. Pakopesä ei oo kuin noin 40 mm.
Mutta en miekään saanu sitä enää savuttamaan sillon, imupakotiivisteitä meni kyllä.

Lukikohan jossain että mikä ahdin topikin vehkeessä on ? TO 3:siakin on erilaisia, ja kaikki lienee hiukan isompia kuin orik. Hitatsi.

Vakioelementit riittää alakerran rikkomiseen kuitenkin. :D

Eskimo 21.06.2011 07:46

Niitä HJ-61:n pumppuja ei kyllä pidä jälkiasennella mihinkään. Nekin käytössä olevat pitäs pyrkiä vaihtamaan johonkin oikeaan pumppuun ja viedä sulattoon kaikki 61:n pumput.
Saatas nekin muuten hyvät 12H-T moottorit käyttäytymään fiksummin.

Tietysti jos haluaa offikäyttöön sopimattoman "rytkyttäjän" niin antaa mennä vaan.

Niille tiedoksi jotka ei pysyny kärryillä niin ko. pumpun ominaisuus on nykiä pienillä kierroksilla ja tehdä ryömittämisestä lähinnä maanpäällistä helvettiä.

Jani E 21.06.2011 10:21

ei mulla ainakaan ole minkään näköstä rynkytys/nykimis ongelmaa kun laitoin 2h moottoriin ton 12h-t pumpun. hp-dieselin säätämä!

käyttäytyy kuin omalla pumpulla, tyhjäkäynnillä ehkä hivenen vähemmän vääntöä, jos ei paina kaasua itte. ja heti siitä eteenpäin jauhaa ihan erilailla.

saa tulla koeajaan jos ei usko!

Eskimo 21.06.2011 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 777048)
ei mulla ainakaan ole minkään näköstä rynkytys/nykimis ongelmaa kun laitoin 2h moottoriin ton 12h-t pumpun. hp-dieselin säätämä!

käyttäytyy kuin omalla pumpulla, tyhjäkäynnillä ehkä hivenen vähemmän vääntöä, jos ei paina kaasua itte. ja heti siitä eteenpäin jauhaa ihan erilailla.

saa tulla koeajaan jos ei usko!

Sitten se pumppu ei sovi yhteen sen suoraruikkupannun kanssa.
Tämän kokemuksen perusteella siis vois pelata esikammiokoneessa.

Toki on niitä fiksumpiakin pumppuja olemassa eli jos vaihtamaan alkaa niin sovittaa kerralla jonku jakajapumpun pesään.

santikko 21.06.2011 16:57

jakajapumppua vaan! teknik!

Jani E 21.06.2011 17:05

kuinkas kun toi hdj kone on suoraruisku ja jakakajapumpulla ja tahtoo rynkyttää tyhjäkäynnillä vedätettäessä, niin onko se vaan säätöö vailla vai ominaisuus?

patroltd 23.06.2011 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 777006)
Ja turpokikissä 6,5 mm eli kuvissa olevassa. Vakiohitatsilla (to 3 kopio) pakopaineet 1,5 paarilla noin 3 kiloa tai enemmän. Kokeiltu on. :(

Alle kilon ahtojen jälkeen lähtee pakopaineet nousee kuin raketti. Pakopesä ei oo kuin noin 40 mm.
Mutta en miekään saanu sitä enää savuttamaan sillon, imupakotiivisteitä meni kyllä.

Lukikohan jossain että mikä ahdin topikin vehkeessä on ? TO 3:siakin on erilaisia, ja kaikki lienee hiukan isompia kuin orik. Hitatsi.

Vakioelementit riittää alakerran rikkomiseen kuitenkin. :D

Miten meni alakerta rikki ja millaisilla tehoilla? Ite en oo vielä saanu paten konetta rikki, mutta varmaan sekin päivä koittaa.

GENOBI 25.06.2011 09:40

rivipumppu vaihtuu volvo kuorma-auton jakaja pumppuun tässä joskus. kyllä tuosta rivipumpusta loppuu tuotto kesken kokeilin kaikkia poppakonsteja !!! sopiva sauhu 1,6 ahdoilla ja kulku mukavata. tosta ahtimesta sain ulos 2,3 bar vitullisella huudattamisella ja lämpömittarin tappiin:)

Mikki 25.06.2011 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GENOBI (Viesti 777811)
rivipumppu vaihtuu volvo kuorma-auton jakaja pumppuun tässä joskus.

Meneekö kuin lähelle kun arvaan Volvo FLC ja Perkins:n nelospatti???

On meinaan nestepäässä sitte KOKOA!!!:D:D

Samsonite 27.06.2011 08:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 777609)
Miten meni alakerta rikki ja millaisilla tehoilla? Ite en oo vielä saanu paten konetta rikki, mutta varmaan sekin päivä koittaa.

Eikö noista ole kampiakseli pettäny monastikkii. :)
Täälläkään ei säry kun käytetään malttia ja just sen takia noita paineita mittaillaan.

patroltd 29.06.2011 21:16

Joo, niin oon minäkin lueskellu, se ottaa varmaan jonkun värinän ja katkaisee kammen. Ja syy siihen lienee 4 runkolaakeria kun nyky kutosissa niitä on seitsemän. Paska juttu, muuten hyvä kone:(
En tiedä auttaisko jonkunnäköinen tukisilta keskimmäisille runkopukeille?, liian alaväännön välttäminen ainakin auttaa.

make1978 24.09.2011 18:59

en oo ikinä pidelly kädessä turbollisen pumppua mut tossa vaparissa on pumpun perässä tollanen saman lainen "murkula" ja se on keskipako rajoitin eli toppaa syöttöö kun kierrokset saavuttaa tietyn pisteen. itellä se toi mii siten et toi haarukka työntää sitä tappia pumpun sisään ja se tappi kääntää ihan sen missä vaparissa on sähkö ohjaus sammuttimelle,pakkosyötölle ja syötön säätö ruuvi niin se siis liikutta sen varren sammutus asentoa kohti kun kierrokset karkaa yli 5000..

joo oli aika sekavasti selostettu:D


Sivu luotu: 08:44 (GMT +2).