Offipalsta.COM  

Go Back   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Register Offiblogs Community Calendar Today's Posts Search

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 29.04.2011, 06:40
Limite's Avatar
Limite Limite is offline
Konkari
 
Join Date: 02.10.10
Location: Tampere,Finland
Posts: 512
Default

Cherokeen käynnistäminen


Auto on Cherokee 4.0 +aut -90.Ongelma on seuraava: Autoa käynnistettäessä kierrokset pärähtää pariin tonniin välittömästi ja laskee sitten parissa sekunnissa normaaliin joutokäyntiin.Tämä siis tapahtuu vaikka varpaat ei ole lähelläkään kaasupoljinta .TPS-anturi on vaihdettu.Voisko johtua sen säädöstä??Joku muu anturivika?? Mitään imuvuotojakaan en ole ainakaan löytänyt letkuista/imusarjasta.Kiusallinen vika kylmää konetta käynnistellessä ja siwan parkkipaikallakin rollaattorimummut luo paheksuvia katseita

__________________
J E E P
just empty every pocket

Last edited by Limite; 29.04.2011 at 12:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 29.04.2011, 15:07
Timo_L's Avatar
Timo_L Timo_L is offline
Legenda
 
Join Date: 26.08.06
Location: Paloheinä, Helsinki
Posts: 7,451
Default

Tuskin on imupuolen vika ainakaan, koska kerran laskee noin äkkiä heti normaaliin tyhjäkäyntiin. Onko tyhjäkäynti muuten ihan normaali ja tasainen? Voisi periaatteessa olla IAC- vika (tyhjäkäyntimoottori kaasuläppäkotelon kyljessä), mutta toisaalta sekin on vähän niin ja näin jos muuten on tyhjäkäynnit kunnossa. Ei se tietysti haittaisi silti sitä puhdistaa. Voisihan tuo olla joku anturivika, mutta ei oikein tule mieleen että mikä tuon aiheuttaisi..

Mullakin kyllä molemmat Renixit satunnaisesti tehneet vähän vastaavaa, mutta mulla on niin että starttauksen jälkeen jengat pomppasi suoraan johonkin 1500rpm huitteille ja tippui siitä käytännössä heti normaaliin.
Reply With Quote
  #3  
Old 29.04.2011, 16:02
Limite's Avatar
Limite Limite is offline
Konkari
 
Join Date: 02.10.10
Location: Tampere,Finland
Posts: 512
Default

Tyhjäkäynti on muuten ihan tasainen.Luulen kanssa,että tuossa joutokäyntimoottorissa ei ihmeemmin vikaa sen takia ole.Vois sen tosiaan kumminkin putsata vaikka ihan huollon vuoksi.
Tässä viassa on vielä sellainenkin ominaisuus,että jos starttaus sattuu jäämään vähän "vajaaksi" ja tokalla sitten käyntiin ni runtua on jo varmaan kolme tonnia ja abaut 5sec sit tasaantuu normaaliksi.Onko tässä Renixissä jotakin rikastin ruiskutusta kylmiä ilmoja varten?? Ajattelin vaan että joskus törmäsin muistaakseni Corvettessa sellaiseen vikaan,että boksi sai järjetöntä pakkastietoa ja antoi startatessa bensaa niin että tulpat kastu laakista joka kerta.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Reply With Quote
  #4  
Old 29.04.2011, 16:14
Timo_L's Avatar
Timo_L Timo_L is offline
Legenda
 
Join Date: 26.08.06
Location: Paloheinä, Helsinki
Posts: 7,451
Default

No onhan tossa Renixissä lämpöanturi, mutta ei kait se tollaista ihan hevillä aiheuttaisi.. kun se kuitenkin noin äkkiä tasaantuu. Mutta jostain syystähän se saa liikaa kakkua ja ilmaa hetken aikaa.. Mystisiä vehkeitä nämä ranskalais-kanadalaiset moottorinohjaukset
Reply With Quote
  #5  
Old 29.04.2011, 16:30
Limite's Avatar
Limite Limite is offline
Konkari
 
Join Date: 02.10.10
Location: Tampere,Finland
Posts: 512
Red face

Ai tää ohjaus on tällainen monikansallisen kombinaation hedelmä?? Tuotapa en tiennytkään.Kun noilla ranskiksilla näyttäis olevan näppinsä pelissä ni pitää olla kiitollinen että ylipäätäänki pelittää Parhaat ranskalaiset kun edelleen saa grilliltä
__________________
J E E P
just empty every pocket
Reply With Quote
  #6  
Old 29.04.2011, 16:31
lavanelikko lavanelikko is offline
RIP
 
Join Date: 10.04.07
Location: Tampere, .
Posts: 1,171
Default

Oma tekee ihan samaa, mutta en ole pitänyt sitä vikana vaan ominaisuutena... Kylmillä keleillä piti hetken kierroksia vähän korkeammalla ja kun kone lämpeni niin putos kiekat ihan normityhjäkäynti tasolle.
Reply With Quote
  #7  
Old 29.04.2011, 16:41
Limite's Avatar
Limite Limite is offline
Konkari
 
Join Date: 02.10.10
Location: Tampere,Finland
Posts: 512
Default

Ok.Enpä minäkään sillä taida isommin sitten päätäni vaivata
__________________
J E E P
just empty every pocket
Reply With Quote
  #8  
Old 30.04.2011, 08:32
Timo_L's Avatar
Timo_L Timo_L is offline
Legenda
 
Join Date: 26.08.06
Location: Paloheinä, Helsinki
Posts: 7,451
Default

Quote:
Originally Posted by Limite View Post
Ai tää ohjaus on tällainen monikansallisen kombinaation hedelmä?? Tuotapa en tiennytkään.Kun noilla ranskiksilla näyttäis olevan näppinsä pelissä ni pitää olla kiitollinen että ylipäätäänki pelittää Parhaat ranskalaiset kun edelleen saa grilliltä
Juu, tuo on Bendixin ja Renaultin (ts. Renix) yhdessä kehittämä systeemi. XJ:n suunnittelun aikaanhan taasen AMC ja Renault teki yhteistyötä, ja XJ:n kori on paljolti Renaultin sen aikaisilla tietokoneilla tehty.

Ottaen huomioon millaisia suurin osa Jenkkipeleistä oli vielä vuonna 1987 - eli kaasareita tai yksipisteruiskulla olevia - niin ei voi valittaa. Ja itse asiassa jopa Boschin sen ajan normiauton ruiskusysteemeihin verrattuna oikeastikin edistyksellinen ja hyvä systeemi. Ei tuohon aikaan vielä Eurooppalaisissa tai Japsipeleissäkään täyselektroniset monipisteruiskut ihan hirveän yleisiä olleet.

Ihme kyllä, ei noita älybokseja edes paljoa hajoile
Reply With Quote
  #9  
Old 30.04.2011, 17:41
454SS's Avatar
454SS 454SS is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 20.02.06
Location: Luumäki, Finland.
Posts: 3,362
Default

Quote:
Originally Posted by Timo_L View Post
Juu, tuo on Bendixin ja Renaultin (ts. Renix) yhdessä kehittämä systeemi. XJ:n suunnittelun aikaanhan taasen AMC ja Renault teki yhteistyötä, ja XJ:n kori on paljolti Renaultin sen aikaisilla tietokoneilla tehty.

Ottaen huomioon millaisia suurin osa Jenkkipeleistä oli vielä vuonna 1987 - eli kaasareita tai yksipisteruiskulla olevia - niin ei voi valittaa. Ja itse asiassa jopa Boschin sen ajan normiauton ruiskusysteemeihin verrattuna oikeastikin edistyksellinen ja hyvä systeemi. Ei tuohon aikaan vielä Eurooppalaisissa tai Japsipeleissäkään täyselektroniset monipisteruiskut ihan hirveän yleisiä olleet.

Ihme kyllä, ei noita älybokseja edes paljoa hajoile
Kyllähän esimerkiksi Boschin L-jetronic hakkaa tuon Renixin systeemin kuusnolla joka osa-alueella.


http://bama.ua.edu/~darren/bosch/Page07.html
Reply With Quote
  #10  
Old 30.04.2011, 19:50
temmi_hoo temmi_hoo is offline
Konkari
 
Join Date: 28.01.11
Location: Jokikunta, Vihti, Suomi
Posts: 553
Default

Missäs vaiheessa 4.0 sitten sai sen epäRenixiaanisen ohjausboksin? Minkä kulttuurin suunnittelua se sitten on?

Ja ennenkaikkea näin kestävistä pitkäikäsistä ja korjattavista/säädettävistä asioista pitävänä tärkein kysymys: onko näihin kumpaankaan ohjaukseen laitettavissa omia asetuksia vai pitääkö turata joku f0kken megaruutta?
Reply With Quote
  #11  
Old 01.05.2011, 10:31
Timo_L's Avatar
Timo_L Timo_L is offline
Legenda
 
Join Date: 26.08.06
Location: Paloheinä, Helsinki
Posts: 7,451
Default

Quote:
Originally Posted by 454SS View Post
Kyllähän esimerkiksi Boschin L-jetronic hakkaa tuon Renixin systeemin kuusnolla joka osa-alueella.


http://bama.ua.edu/~darren/bosch/Page07.html
Juu, mutta kuinka yleisiä loppupeleissä boschin monipisteruutat oli tuohon aikaan enkä kyllä sanoisi että L-jetronic mitenkään 6-0 hakkaa renixiä, vaikka kyllähän se parempi voi ollakkin. Meinasin lähinnä verraten noihin yksipisteruiskuihin mitä monissa autoissa tuohon aikaan oli.
Reply With Quote
Reply

Tags
cherokee, jeep


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ostettu -89 Cherokeen koukku mikakoli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.01.2009 14:43
M/XJ Cherokeen osaa... timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2007 09:08
Patrolin käynnistäminen Tekniikka & Jutustelu 12 19.10.2007 16:13
cherokeen värinumero Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2006 15:44
Extream pakkaskokemuksella käynnistäminen (HJ) Donut Tekniikka & Jutustelu 25 11.02.2006 11:59


The time now is 11:00 (GMT +2).