![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Vesikierto...Lainaus:
Ja ite koittasin siit propusta sen paineen ottaa, niin riittää ainakin ja mikäli ei lähde auki, niin sitten siit laturilta... Ja paluu alipainepumpun letkuun t-haaralla... Mikälimoottrori ei ole auki. tässä tapauksessa poraisin reijän öljypohjan yläosaan ja hitsaisin siihen paluuta varten putken pätkän... |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
itselläni land cruiser hj61 turbo: molemmista penkitetty 0.5-0.6bar paineilla n.100hv eli tehonlisäystä huimat 25hv vakioon verrattuna tuossa alemmassa king cabissa missä landcruiserin turbo, niin tamgearssin uusi kytkinpaketti kesti alle 2päivää, renkaina 31"
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 20.03.2011 20:45 |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No, SD koneen heikon kohdan muodostaa nelospytty ja sen takana menevät vesikanavat jotka erottaa vain se sylinterinputki.. Painetta mosaan ja tiippari antaa periksi sinne vesikanaviin, ei sekoita öljyjä ja nesteitä mutta nakkaa syylärinkorkin korkeuksiin. SD23 koneesta 70hp -> 148hp takapyöriltä 1.6 Bar.. Kyllä siellä potentiaalia olis mutta mutta ![]() Itellä projekti jäi kesken, seuraava operaatio (neljännen kypsähtämisen jäläkiin) olis ollu putkittaa ne vesikanavat dekkitasosta ylöspäin kanteen, olis pitäny työstää kanteen putkille soppelit kolot jne mutta iski projektikyllästyminen ja myin koko roskan kuuseen (kyseinen roska vissiin jossain Euran alueella??). Sillä jännä homma että samalla aikaa kun tuon kanssa tuuskasin ajelin parisataatuhatta turbottomalla SD23 koneisella kinkulla eikä koskaan mitään ongelmia... Viimeksi muokannut Lerssinen : 21.03.2011 22:34 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Foorumin käyttö hakusessa, anteeksi tuplapostaus..
|
#30
|
|||
|
|||
![]()
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
itellä on nissan king vm:2001 d22 koneella turboa aikaistettu ja jakajapumpulta kartio mallista tikkua käännetty, nyt muuttui jo tehot, mutta tarvitsen apua että pääsisin syöttöruuviin luokse et jos sitä kautta laittaisin enemmän ainetta menemään... osaako kukaan kertoa mitä kaikkea joudun tekemään ???
|
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ennen toyota ct26 turpoo mittarissa n. 450.000km, nyt kai jotain 470.000km, koneelle ei tehty mitään hyvin toimii, yhen kerran täydessä vedossa räjähti turbon öljyletku, öljypainevalo vilahti ja auto sammu heti, kaikki öljyt moottoritiellä. äkkinäinen ois luullu että kone leikkas kiinni ku sammu -> uus letku,öljyt koneeseen, ekalla käyntiin ja kovaa ajoa ilman sivuääniä koneesta tai turbosta. täällä samalla kylillä on myös kolmas turbotettu td25, sekin toimii. kyllä ne kundit täällä jaksaa noita raplata...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 21.03.2011 23:57 |
#33
|
||||
|
||||
![]()
täällä sd33 eli sd22 mutta 2 pyttyä pidempänä, kestänyt turbotettuna jo useamman 10 tkm ja ei ole kyllä säälitty, tosin on kunnon putkisto ja cooleri jotka osaltaan parantvat kestoa ja ajettu aina lämpimäksi ja jälkikäytetty, mikään muu paikka patrollissa ei kyllä ole sitten kestänyt tehojen tuplaantumista..
oletkos lerssinen muuten nähnyt sd 22 tai sd 33 konetta samaan aikaan kun on ollut tuo sd23/25 auki? minkähän moisia eroja niissä on noissa kanavissa kun ei ole ainakaan muualtakaan kuulunutt että nuo sd33 koneet EI olisi kestänyt.. alakerrasta sen verran tiedän että sd22/33 on laakeroitu vaan joka toinen kaula kun sd23/25 on joka kaula ja vanhemmissa sd33 ei ole öljyruiskuja männille, ilmeisesti menee raja abaut siinä kun paluuletkut muuttuvat rautaisista kumisiin ja sitä uudemmassa ainakin minulla on, tuo vaihdos tapahtuu joskus 82-84.. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Pitäs olla vaihtokelposet männät keskenään samoten kun kiertokangetkin, kampiakseli ei passaa
![]() Tiedän että SD33 kestää turbotuksen enkä osaa kertoa että miksi SD23/25 ei kestä, kyllä mullakin oli kunnon vällärit ja jälkikäytin aina liikaakin mutta ei auta, yli bar koneeseen niin samantien alko puliseen.. Teki tämän useemmalla lohkolla joten lohkohalkeema sillai suljettu pois.. Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan, Haapajärven mies muistelee omiaan ![]() ![]() Tuossa ei ollut dekissäkään heittoa, ainoo selitys että putki painuu alaspäin paineen alla? jos kerran ei ala kestään, muuten ei ongelmia tiipparin suhteen ollut kummallakaan tyypillä (massa/teräs).. Mulla on muuten yks ehjä SD23/25 kansi jemmassa jos joku omastaan losauttaa, alkavat olla kiven alla ![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
paska puhetta, vitusti ahtoo sekä kovaa kierrätystä niin sd33 kampurat katkeilee. mun autosta on menny kaks, yks minun aikana, yks on menny budin autosta ja yks meni tapsan portto patesta kaikille noille yhteistä oli et pakopaineet oli tosi kovat ja ahtojakin vähintään 1,5bar. muuten ei käy kyl datsunin tekelettä moittiminen. kestää rajua käyttöö huonolla huollollakin, jos on hyvin huollettu nii ei tatsunin alakerralle oo mikään uutinen ajella yli miljoonakilometrii avaamatta, tiedän yhden orkkis turbon jolla on ajettu karvan vaille miljoonan ilman avaamista ja viimeset 5 vuotta on ollu rajus offikäytös. |
#36
|
|||
|
|||
![]()
hih, naurattaa. minkä takia ette voi ajaa pienemmillä ahtopaineilla kuin n.1,5bar? ei nuo vanhat loppuun ajetut puli koneet kestä, jos ahtopaineet on yli 1.0bar niin mielestäni se on jo tahalleen hajottamista. aikoinaan kun viriteltiin turbo bensa moottoreita jos ahtopaineet nosti vakio 0.5bar jonnekin 1.0-1.5bar niin silloin piti kyllä olla koko tekniikka rakennettu viimeisen päälle uudestaan vakiota paremmaksi jos meinas että pysyy kasassa pidempään kuin pyhättömän viikonlopun, niin kuinka luulette että alunperin turboton puol miljoonaa ajettu vanha diesel moottori kestää? vaikka olisi ahtopainetta 2.0bar niin silti 1,6l vapari bensa toyota corolla menee maantiellä ohi...
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
ihan oikeassa nyybi on, kyllähän siis kaikki saa rikki, esim juuri tuolla kun lykätään vakio turbolla järjettömät paineet, varmasti on vähintään 2x pakopaineita ahtoihin verrattuna..
mitä teillä ennakkoa on ollut noissa kampuran katkaisuissa? kammio kone kun ei tosiaan saa kuulostaa miltään valkkarin suoraruiskulta, silloin alkaa olemaan kyllä varsinkin pitkä kampura vaarassa.. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Mutta kun se suhina ja sutittaminen oli niin kivaa
![]() http://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s Tuo veto ei oikein anna oikeutta vekottimelle kun kannentiivisteestä puuttu muutaman sentin pala eli paukutti lähinnä kolmella menemään (tuon suoran päässä keitti ja auto oli menossa koneen vaihtoon muutenkin) ![]() Tuossa laimeampi 1.2 veto vähemmällä syötöllä.. http://www.youtube.com/watch?v=Nm4FhogQU-U Arvatkaa harmittaako kun ei tullut juuri kuvailtua sitä "viimeistä viikkoa" kun rankaisin yhtä losahtanutta konetta oikein isän kädellä, pumpusta tupit nurin niin että tyhjäkäynti oli 1500 ja savua riitti kierroksillakin, 1.8 bar parhaillaan niin että alko tatsunin kopissa olla jo fiilistä ![]() |
#39
|
|||
|
|||
![]()
eli onkos tää se terranon vauhtipyörä mikä käy td25 moottoriin?
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4217510 |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Ei noilla vähäsillä laakereilla kannata yli kilon mennä, eikä pikku pillereillä oikein siihenkään. Turhaa ilman lämmitystä.
Viimeksi muokannut Samsonite : 29.03.2011 13:39 |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Onko raati nyt päättänyt että SD25 ei kestä oikein mitään kutittelua? Mulla olis hyllyssä yks Garretin muuttuvasiipinen joka suorastaan huutaa päästä konehuoneeseen. Joka kerta ku käy hallissa tupakalla niin se kuiskii korvaan ja viekoittelee asentamaan.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Nissa Patrol | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.01.2011 12:02 |
Myyty Nissa patrol 3,3d 35" -82 350e uusimaa | 0ltzi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.04.2010 19:10 |
tehoa remmiahtimella? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2009 10:18 |
M: Nissa Patrol 3,3l td | mara007 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 22.07.2008 09:54 |
M: Nissa Sunny | antsa123 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.09.2006 10:00 |