Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2011, 17:53
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Vaihdekepin jatkaminen KIIRE OLISI


Mistä kohtaa kannattaa jatkaa vaihdekeppejä kun tuli tehtyä nyt 2" korin korotus.Ja ohjausakselia. ja kuis tota syyläriä toiset on tiputtanu??? nopea tieto olisi kiva. Niin ja 91vuoden Tarosta on kyse


Viimeksi muokannut VW Taro : 24.02.2011 20:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2011, 19:32
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

miksi jatkaa keppiä..???
hiluun/taroon en oo itte tehny mut jokuseen hojoon oon tehny korinkorotuksen..
kepil en oo tehny mitää paitsi jakolaatikon keppiä taittanu ja syylärin tunnelin pellist ottanu alhaalta siivun pois et visko pyöriny..

eix hilus tartte vaa ratti-akselist löysät jotai pultti liitosta..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2011, 20:30
ic hilux ic hilux ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.09
Sijainti: harjavalta
Viestit: 177
Cool

juu ohjausakselist pultti löysäl.ite en avannut sitä pulttia tul ohjauksest aikas jäykkä.heti helppas kun sitä hiukan löystytti. ei tarvii jatkaa vaihdekeppiä.muokka vaan sitä rautaa sen kumisuojan alta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2011, 22:22
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Me tehtiin jatkot sinne siirtäjäpuolelle.... Elikkäs tehtiin välilaippa muistaakseni ööö n. 1,5 cm vaihdekepin jalalle. sitten pidensin siellä vaihteiston sisäpuolella olevia vaihdetangon osia saman verran. Vaihdekeppi liikkuu lyhyemmän matkan joten ei kolise koriin. Jakovaihteiston keppiin laitettiin n. 1cm välilaippa.

Näin me se tehtiin.... saa käyttää menetelmää mutta vastuuta ei oteta
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2011, 23:41
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Nyt kun sain korotettua koko auton niin ohjaus tuntuu samanlaiselta kuin ennen kortustakin enkä tehnyt mitään sille. Mut yksikään vaihde ei mennyt kunolla päälle. Heti kun otin kumisuojukset pois niin meni kaikki vaihteet hyvin päälle. Syylärille ei joudu tekemään mitään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2011, 14:53
SERMAX:n Avatar
SERMAX SERMAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.725
Perusasetus

Jep aivan kuten tuossa aikaisemmin mainittiin joutuu niitä keppejä taivuttamaan, ollaan ihan pilleillä vedetty punahehkuuseksi ja sitten silmävaraisesti vääntää oiket kulmat ........
__________________
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2011, 14:58
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Nyt kun on tota tullut katseltua tossa niin vaihteet menis päälle sillain ku kääntää sen pellilevyn mikä siinä suojakumien kans on mutta ottaako sit töyssyssä kiinni siittä ei tietoa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2011, 18:59
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lähteekö noi vaihdekepit noilla pulteilla auki vai mistä? ja voiko autolla ajaa nyt kun keppejä ei ole jatkettu ja vaihteet menee normaalisti päälle ilman sitä suojakmijuttua? vai rasittuuko sielä jokupaikka??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2011, 22:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Vielä yx tapa.


Ittellä ku on kakski noita hilteitä ni pyhä hiluksiin tein niin et värkkäilin semmosen pudotus kauluksen sihe,eli siitä kumien kanssa naitetusta laipasta malli ja leikaten pellistä samanlainen. Sit korotuksen korkunen peltisuikale heftaten sen laipan ulkoreunaan,sit kierretangosta L kirjaimen malliset pultit ja reijät sihe kauluksen kylkeen. Ne l-pultit niihi reikiin ja pultin toiset päät muttereineen sihe keppireijän reunaan porattuihin reikiin ja sit ne alkuperäset gummi kortonkit pelti ruuveilla kehyksineen rihkamoineen sen kyhäämäsi soikon pohjaan. Näin siis laskettiin kortonkien kiinnityspinta alkuperäselle tasolle,no rysä hiluksissa sit leikkasin koko kartaani tunnelin siltä kohtaa 5cm matalammaksi. No täs oli nyt kaks tapaa. Nii joo jotku sanoo et ne kepit ottas sen reijän reunoihin kiinni mut en mä oo huomannu et ottais,se kumi hässäkkä ku jää alkuperäistä ylemmäksi ni se "panttaa" niitä keppejä niin et sen kepin liikkeet menee vähä omituisiks.

Viimeksi muokannut RIPAX : 24.02.2011 22:53
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ vaihdekepin irroitus... Heikki L Tekniikka & Jutustelu 16 05.08.2013 20:16
vaihdekepin nuppi toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 16 22.04.2007 09:41
auton jatkaminen upi7 Tekniikka & Jutustelu 3 11.10.2006 12:53
Iskareiden "jatkaminen" ? Tumppi Tekniikka & Jutustelu 12 08.04.2006 20:37
RE:BJ-42:sen riipukkeiden jatkaminen? tp Tekniikka & Jutustelu 7 28.12.2004 08:40


Sivu luotu: 17:57 (GMT +2).