Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vaihdekepin jatkaminen KIIRE OLISI (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81437)

VW Taro 23.02.2011 17:53

Vaihdekepin jatkaminen KIIRE OLISI
 
Mistä kohtaa kannattaa jatkaa vaihdekeppejä kun tuli tehtyä nyt 2" korin korotus.Ja ohjausakselia. ja kuis tota syyläriä toiset on tiputtanu???:) nopea tieto olisi kiva. Niin ja 91vuoden Tarosta on kyse

mäksä 23.02.2011 19:32

miksi jatkaa keppiä..???
hiluun/taroon en oo itte tehny mut jokuseen hojoon oon tehny korinkorotuksen..
kepil en oo tehny mitää paitsi jakolaatikon keppiä taittanu ja syylärin tunnelin pellist ottanu alhaalta siivun pois et visko pyöriny..

eix hilus tartte vaa ratti-akselist löysät jotai pultti liitosta..?

ic hilux 23.02.2011 20:30

juu ohjausakselist pultti löysäl.ite en avannut sitä pulttia tul ohjauksest aikas jäykkä.heti helppas kun sitä hiukan löystytti. ei tarvii jatkaa vaihdekeppiä.muokka vaan sitä rautaa sen kumisuojan alta

SuurSyömäri 23.02.2011 22:22

Me tehtiin jatkot sinne siirtäjäpuolelle.... Elikkäs tehtiin välilaippa muistaakseni ööö n. 1,5 cm vaihdekepin jalalle. sitten pidensin siellä vaihteiston sisäpuolella olevia vaihdetangon osia saman verran. Vaihdekeppi liikkuu lyhyemmän matkan joten ei kolise koriin. Jakovaihteiston keppiin laitettiin n. 1cm välilaippa.

Näin me se tehtiin.... saa käyttää menetelmää mutta vastuuta ei oteta :D

VW Taro 23.02.2011 23:41

Nyt kun sain korotettua koko auton niin ohjaus tuntuu samanlaiselta kuin ennen kortustakin enkä tehnyt mitään sille. Mut yksikään vaihde ei mennyt kunolla päälle. Heti kun otin kumisuojukset pois niin meni kaikki vaihteet hyvin päälle. Syylärille ei joudu tekemään mitään.

SERMAX 24.02.2011 14:53

Jep aivan kuten tuossa aikaisemmin mainittiin joutuu niitä keppejä taivuttamaan, ollaan ihan pilleillä vedetty punahehkuuseksi ja sitten silmävaraisesti vääntää oiket kulmat ........

VW Taro 24.02.2011 14:58

Nyt kun on tota tullut katseltua tossa niin vaihteet menis päälle sillain ku kääntää sen pellilevyn mikä siinä suojakumien kans on mutta ottaako sit töyssyssä kiinni siittä ei tietoa

VW Taro 24.02.2011 18:59

Lähteekö noi vaihdekepit noilla pulteilla auki vai mistä? ja voiko autolla ajaa nyt kun keppejä ei ole jatkettu ja vaihteet menee normaalisti päälle ilman sitä suojakmijuttua? vai rasittuuko sielä jokupaikka??

RIPAX 24.02.2011 22:50

Vielä yx tapa.
 
Ittellä ku on kakski noita hilteitä ni pyhä hiluksiin tein niin et värkkäilin semmosen pudotus kauluksen sihe,eli siitä kumien kanssa naitetusta laipasta malli ja leikaten pellistä samanlainen. Sit korotuksen korkunen peltisuikale heftaten sen laipan ulkoreunaan,sit kierretangosta L kirjaimen malliset pultit ja reijät sihe kauluksen kylkeen. Ne l-pultit niihi reikiin ja pultin toiset päät muttereineen sihe keppireijän reunaan porattuihin reikiin ja sit ne alkuperäset gummi kortonkit pelti ruuveilla kehyksineen rihkamoineen sen kyhäämäsi soikon pohjaan. Näin siis laskettiin kortonkien kiinnityspinta alkuperäselle tasolle,no rysä hiluksissa sit leikkasin koko kartaani tunnelin siltä kohtaa 5cm matalammaksi. No täs oli nyt kaks tapaa. Nii joo jotku sanoo et ne kepit ottas sen reijän reunoihin kiinni mut en mä oo huomannu et ottais,se kumi hässäkkä ku jää alkuperäistä ylemmäksi ni se "panttaa" niitä keppejä niin et sen kepin liikkeet menee vähä omituisiks.


Sivu luotu: 23:45 (GMT +2).