![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#201
|
||||
|
||||
|
joo toi on 8millistä tuubia.
kattelin tänää samaa et hetkinen.. mites vi##u toi ratas toho akseliin sopii ei mitenkää.![]() menny osa hankinnat paremman tiedon puutteessa pieleen.. eli tarvitsee metästää jostain nyt poori päinen pumppu ![]() ahdin pakettia sen verran hipelöin et tein öljyn meno puolelle uuden laipan ja pako putputtimelle kans. jossai välissä ku kerkee käyn valmetilta hakemas pakosarjan tiivisteet+ oljyn haarotus palikan turbolle jamuuta mitä siihen nyt meneekään. minkäs kokosta cooleria tuohon pitäs käydä ettimään? ei ilmeisesti mitää jättiläistä? kävin kattomas 705 turpo valmetista mut eihä siinäkää ollu cooleria mistä ois mittoja saanu. vai tarviiks tuohon nyt ollenkaan jos ei rakvaattoriinkaan oo sitä alunperin laitettu.?? kysyy> toiminta periaate tiedossa muu ei
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#202
|
||||
|
||||
|
Tai sitten hommaat kartiopäiseen pumppuun sopivan pyörän. Tuo käyttölaitteen pyörä sisäbooreineen käy kaikkiin malleihin, ja sen voit huoletta laittaa vaikka jo koneeseen. Sisäosia on tosiaan kahta erilaista (boori/boori, ja boori/kartio), ne molemmat sopivat paikoilleen.
Saitko tuosta mitään tolkkua? ![]() 411 koneisiin on tehtaalla laitettu vedestä-ilmaan välkkäreitä, malli oli 411DSJ. Esim Sisu SA-110 käytti sellaista, 150hv/500Nm. Ei se välkkäri tietenkään huono ajatus ole, vähentää se moottorin lämpökuormaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#203
|
||||
|
||||
... höh.. no sain. laakerit täytyy metästää viel sit panen sen paikalleen.miuta kun on valitettavasti siunattu motonetin välittömällä läheisyydellä (1,2km) niin siellähän on veikeen näkösiä coolereita ja suht edullisia.. miusta tuntuu et taidan kokeilla sellasta. Välijäähdytin 280x300x76mm 3" lähdöt 119e tai Välijäähdytin 550x140x65mm 2,25" lähdöt 99e
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#204
|
||||
|
||||
|
Tuo isompi ois kiva, mistäs löytys vielä pienemmät (60 mm) alukurvat päihin ? Itelläkkii ois tarvista. Aaämvörks sata ekee kipale ei nappaa.
|
|
#205
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=52-1040
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#206
|
||||
|
||||
|
Tuostahan sipultaa joo kaks.
Viimeeks ostin tuolta mukasilikoonikäppyrät kuulerin päihin, kesti melkeen vuuen ennenkuin halkeili paskaks. Ajoakin tuli varmaan 2000 km.
|
|
#207
|
||||
|
||||
|
joo ja tos luki viel et heavy duty eli pakko olla hyvä palikka
![]() tänään kerkesin hytrauliikka kauppaan. ei tule läpi työntävää sylinteriä.. maksaa aivan liikaa. puoltoista tuntia turinoitiin ja kateltii katalookista osia ja tälläset tulee nyt ekaks. -2 toiminen sylinteri ohjaukseen 50millisellä männällä eli raidetankoon toinepää kiinne toine akselii.. jos ei toimi ni kokeillaa jotai muuta. -jättiläis kokonen ö-suodin+jalka sille. -paineen/virtauksen säätö venttiili varmuudeks jos toi buusteri ei toimi täysillä paineilla. -kauhee läjä nippoja, kaikellaisia mutka juttuja ja T-haara liittimiä. -jotai pilliä ettei tarvi kaikkea letkuttaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#208
|
||||
|
||||
|
Tuo konepellin muokkaus onnistu kyllä mun silmään täydellisesti
|
|
#209
|
||||
|
||||
|
juu kyl siit tuli ihan hyvä
tai ainakin välttävä![]() tylsyys meinas iskee ni neppailtii emännän kans sit kaikkii pikku juttuja puol valmiiks = raidetanko viritelmä. hakkasin toho päälle jonku paksuseinämäisen putken ja tulppa hitseillä kiinni + 30x30x3 kulma viel pätkä hitseil kiinni. ei muuta keksitty tohon jäykkäriks ![]() amerikan autossa pitää olla tiltti ratti pilteman veräjä salvalla tulee pika säätö.ja ylipaino ongelmat tän auton kohalla on nyt unohettu. noi 2 isoo soikiota on KEVENNYS REIKIÄ kyllä nyt toimii ja menee mihin vaa... nii ja ei kaadukkaa nii helposti kun on painoa otettu pois ylhäältä. pitäs varmaa viel vaihtaa 31" renkaat et madaltuis.orpitoolin rattiputki+ jeepin poori osa mist tuuma kierre paskana.. porasin uuven reiän keskelle ja tein m10 kierteen joho toi keski pultti tulee ja kiristää ratin kiinne.rattii piti viel hitsata jatko pala ku loppu poori kesen .. aivan kauhee kötöstys mut välttää meille.![]() viritelmä just koitin kaivaa malporoa taskusta ![]() tuleva ex vaimo ilmoitti muuten ajavansa tällä offi krossia
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#210
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sanoha sille terveisiä täältä sisu-verstaalta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#211
|
||||
|
||||
|
terveiset vastaanotettu ja laitettu takas re boundina
(PSSSSt..: joks on pullo korkattu???![]() )ja sitten asiaan. tai no ainaki sinnepäi. tuossa uudessa hienossa turbo + pakosarja kaikäleessä on kanteen 4 pako rööriä ja koneessa kiinni olevassa sarjassa vaan 2 tulee kannesta pihalle. onks se ihan okei et teen vaa väli laipan ja naitan ton urpon vanhaan sarjaan vai onks pakko tehä kokonaan uus sarja irto mutkista? ja miks? hyvin virtaavalta ainaki vanha näyttäs.. aika paskahan siihe on mitää väli käikälettä kyl tehä..? konepeltii pitää näköjää tehä pahkapattiskuuppiramair ku ei mahu tuRbo alle... FAK! -penkki asemmoitu uudestaan ei orkkis mielyttäny -ratti+orpitoolin paikka valmis -kaikellaisii pikku osia maalailtu -öljypohja maalattu vihdoin ja liimattu kiinne. -suunniteltu tulevaa koneen käynnistystä ja haaveiltu RockWell akseleista ![]() siinä esikuva JEEPPI : http://image.jpmagazine.com/f/editor...r-77-waggy.jpg OOOOOhhhHH... NAM! tuoho pitäis pyrkiä! ihan tervettä kun ei oo viel ees noil porttaali rimpuloilla ajettu metriäkään![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#212
|
||||
|
||||
|
Nosta kotimaisuusastetta ja laita Suomen Autoteollisuuden akselit alle. Ei tarvi alkaa Rockwelliin hankkimaan lukkoja ja paksumpia vetareita.
|
|
#213
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Laita ahdin vaan kiinni nykyiseen pakosarjaan. Onko se muuten 3 vai 4 pulttisella laipalla? Kuvista ei oikein näy, ja molempia muistaakseni on. 4 pulttiseen ahdin menee suoraan kiinni. 411 C ja D (4.4 litraa) on nelireikäisellä kannella. 411 A ja B (4.2 litraa) kaksireikäisellä. Täytyisi ottaa kuva veljen Valmet 800 pyöräkoneesta, siinä on 411 BS. Saat siitä vinkkejä esim ahtimen öljyputkien vetoon.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#214
|
||||
|
||||
|
eikohän nuo akselit kerkee viel vaihtumaan..
kotimaisetkin kyl kelpais.öljy putkien vedot kiinnostaa kyllä! paluu letkua haaveiltii tuohon syöttöpumpun kohalla olevaan öljyn täyttö reikään. jotenki näin: tulo puoli on vielä arvoitus. nytte ku näyttäs olevan kuuminta hottia et teetetään muilla kaik hommat ja on vaik mitä personal reineriä ni mie kans en kyllä ees pyytäny mut sieltä se calmari vaa ovesta tuli ja yhdessä painettiin palikkaa paikalleen.on se vaan kätevää ku on yhden lisäks viel toine ongelman ratkoja paikalla yhteis ymmärtämöttömyydessä saatii jotaki tehtyy.rupee olemaan itse synnytettyjen osien määrä jo aika iso. ku ei ees kaasu polin sopinu enää ilman pientä muokkausta tiltti rattikin meni ihan nappii toimi nii kaua kunnes ruuvvasin orbin kiinni..letkut ottaa kiinne kojelautaa. noo ompaha teknisen näkönesitten valmistui eka osa turpolle. ihan hyvi et bolt on sarjasta käytettii vaa pelkka ahdin.. no jäipähä varastoo 4 reikäne pakosarja jos innostuu kantta vaik vaihtaa kukas se sieltä kurkkii juu ei ihan mahtunu pellin alle.. oikeestaa perempi nii![]() ja ei tartte peltiä avata et voi öljyt tarkastaa pikkusen laikka lipes ku oli hyvä kivi mut eiköhä tuo kolo viel pienenä ja ompaha kasvuvaraa turpolle![]() ö-pohja. kaikkien vysiikan lakien vastasesti maalitkin valuu ylämäkeen ![]() ja tässä vielä calmarin päivän saldo:
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#215
|
||||
|
||||
![]() Ahtimen paluuöljy on menossa juuri oikeaan paikkaan, noin se on tehtaallakin toteutettu. Paineöljyä ahtimelle saat lohkon alareunasta. Siellä on muistaakseni viisi 10x1 mm kierrereikää, ja yksi isompi 16x1.5 mm reikä. Siihen liitin kylkeen, ja putkea ahtimelle. Suosittelen 12 mm putkea siihen hommaan. Tuon yllä olevan kuvan lainasin Masinistit-palstalta, siinä näkyy ahtimen paineöljyputki. Kuvan ottaja toimii myös tällä palstalla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#216
|
||||
|
||||
|
kiitos kuvasta! tuossa pannussa on vasemmalla puolella lohkon takareunassa öljy paine anturi. sellanen mokkula. mites voiks sen alta ottaa öljyn? joku haarotus siihe väliin?
pakosarjassa on 3 pultti laippa ja turbossa 4. siksi noin korkea väli käikäle et mahtuu viel pultit pois.. tai no ois sitä voinu sentin madaltaa. meibi nekst taim.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#217
|
||||
|
||||
|
Anna mokkulan olla rauhassa, ja ota tuosta isommasta reiästä öljy ahtimelle. Siksi se yksi isompi reikä on siellä pääöljykanavassa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#218
|
||||
|
||||
|
okei en puutu siihe. mites onko kui tarpeellinen lisävaruste tähän ahtopaine mittari? eihän tuo mitää jätti paineita ahda kummiskaan?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#219
|
||||
|
||||
|
Pistä vaan mittari riippuu paljonko syöttöä laitat 1,5 bar taitaa jarkon omassa olla syötöt tapissa .
|
|
#220
|
|||
|
|||
|
Tätä projektia on turha moittia että olisi tyydytty kopioimaan muiden valmiita ratkaisuja :-) kateltii jo pullotukkiakii et 2:sta vois oikeestaa värkätä läpivetävän sylkyn ite, jälleen kerran olis taatusti ainutkertainen ratkaisu, jonkuu verran syntyny ihan asiallistakii jälkeä kun en oo aina kerenny völjyy :-)
|
|
#221
|
||||
|
||||
|
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=58098
Tämä sylinteri valmistettiin kahdesta normaalista kaksi toimi sylinteristä. Näissa varsissa on alunperin M22 ulkokierre päissä ja mäntä vaan pujotetaan siihen päälle ja mutterilla kiinni. purin molemmat sylinterit ja toinen varsi sorviin ja siihen M22 sisäkierre ja pyöräytin tämän muokatun varren vaan toisen jatkoksi mutterin tilalle. Jos sylinterin putki on tarpeeksi pitkä voi kyseisen putken muokata käypäseks, mutta esim tässä tapauksessa tehtiin kokonaan uusi putki koska pituus ei riittänyt. |
|
#222
|
||||
|
||||
|
juu oli miulla juttua sen hytikka kauppiaan kanssa et voihan sen tehä vaik metri tavarasta. ite kerto joskus näin tehneesä. 140e jää maksamaan tuo normi 2 toiminen silinteri. teetettynä mittoje mukaa läpi veivaava 550-750e riippuen auringon kulmasta suhteutettuna euriboriin... ihan vituiks/ryssiks ku tää menee muutenki ni ompahan venäläis (kraz) tyylinen ohjaus sitten
PAITSI voiha mie kuristaa nopeempaa puolta suoraa letkusta et on sit tasa hias vas/oik. .. juueija se pullo tunkki idea oli kyl aivan mainio! sais komeet päädyt sylinterii ![]() pitääki ruveta sit sitä ahtopaine mittariaki ettimään. jos joltai löytyy mahollisimman iso ja ruma sellane gauge ni tarjoa ![]() EDIT: pro turbohan näyttäs myyvän yllättäen näitäkin http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/ahtopainemittari.gif
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 31.01.2011 19:47 |
|
#223
|
||||
|
||||
|
Saatha sie sieltä paikallisesta hytikka kaupastakii tollasia mittareita
|
|
#224
|
||||
|
||||
|
Tarviskohan toi pakoputki jouston lähemmäs ahdinta ettei ainakaan lohkea laipasta?
|
|
#225
|
||||
|
||||
|
Tuolla kun mainitsit vituiks/ryssiks mallisesta ohjauksesta, niin löysyisi Uralin ohjauksen sylinteri...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt" | piippu | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 04.11.2017 18:54 |
| xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
| Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
| Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |