Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2011, 12:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

HJ oli kova peli


Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2011, 13:03
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Taitaa nettiauton eniten ajetut maasturit olla hj60/61 ? ei oo kovin monella yx täppä koneella ajettu 600-700.000km
Ja eihän se hj60 mikään tehokas ookaan sehän on joku 50-luvun "kehitelty"maamoottori niinku nissan patrol. ukilla on pari kappaletta sota-aikasia maamoottoreita pellolla ja hj:n moottori on liki samannäkönen

Ja tais olla pari viikkoo sitte lehessäkin juttua miljoonan ajetusta hj:stä...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2011, 13:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2011, 13:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ?? On kyllä niin kaukana oikeasta maasturista kuin vain voi olla. Oikea määritelmä taitaa olla "full-size crossover SUV".
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 13:20
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onko tuossa nyt idea että porukka vaihtaisi cruisereihin Nissanin 1.5 turbodieseliä? Voi olla kyllä että kulutus tippuisi hieman ja konehuoneeseen jäisi varmaan aika paljon tilaa. Ei ollenkaan huonompi idea. Konetta sovittamaan vaan.
Teoriassa ei huonompi idea. Näin HJ päivittyisi 2000 luvulle ilman tehohävikkiä. ja olisi konehuoneessa hyvä tila tehä mahdollisia huoltotoiminpiteitä.
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 13:36
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Onko sinun mielestäsi MB GL 450 CDi "oikea" maasturi ??
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 13:40
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
http://www.mercedes-benz.fi/content/...n_offroad.html Ainoa myytävä malli on nimeltää off-roader. "Sinä ja matkustajat tuskin huomaatte vaikeakulkuista maastoa – ajaminen maastossa on lähes yhtä mukavaa kuin tiellä." Joten on sen oltava melkoinen offiauto
"GL:n kuusiosainen, muovinen pohjan verhous tarjoaa lisäsuojaa maastossa ajettaessa". Joo, on se tosi maasturi
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2011, 13:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Siis eikö sulla ole muovistapohjapanssaria??? Silloin sulla ei ole tosimiesten offiautoa. Muovinen se olla pitää!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2011, 13:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Uusi neljännen sukupolven Suzuki Grand Vitara on aito maastoauto aktiiviselle ihmiselle. Se menee maastossa kuin peto. Komeasti ja sulavasti. Luotettavuus on tunnettua huippulaatua. Näkyvyys ja ajo-ominaisuudet entistäkin paremmat.

Ja reilut tilat joustavat taatusti arjen ja vapaa-ajan vaatimusten mukaan. Entä varustelu? Kysy, mitä siinä ei ole. Vakiovarusteina mm. Neliveto ja alennusvaihde, ESP, kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastointi raitisilmasuodatuksella sekä CD-radio ohjauspyöräkaukosäädöllä jne.

Suzuki Grand Vitara on sinulle, joka etsit rarjoja, haasteita ja elämyksiä. Maastossa kuin maastossa, kelillä kuin kelillä tämä seikkailijan väsymätön kaveri taittaa matkaa varmasti ja väsymättä. Suzuki Grand Vitara on sekä suorituskykyä että taloudellisuutta yhdistettynä mukavuuteen, turvallisuuteen ja käytännöllisyyteen. Suzuki Grand Vitara on auto, joka vie sinut elämäsi elämysmatkalle.

Että silleen hehkuttaa Suzukin mainosmies.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2011, 14:02
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

kovin peli on UAZ HUNTER! se menee vittuilematta puolenmetrin betonimuurista läpi!

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.01.2011, 14:03
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Hj:hän toi 61:nenkin on ja siinä on jo tehot ihan omassa luokassa (136 Hv,tais olla vakiona) . Siin on turha tulla Datsunilla pörhistelee...
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2011, 14:09
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti
Hj:hän toi 61:nenkin on ja siinä on jo tehot ihan omassa luokassa (136 Hv,tais olla vakiona) . Siin on turha tulla Datsunilla pörhistelee...
mut entäs jos tuohon nissanin 1.5 myllyynkin löis puhaltimen kylkeen nii saattas olla enempi!!
että kyllä topikin alottaja voi silti pörhistellä tatsunilla! ei mitään turbopower shittiä vaan real horsepoweria!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.01.2011, 14:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
mut entäs jos tuohon nissanin 1.5 myllyynkin löis puhaltimen kylkeen nii saattas olla enempi!!
että kyllä topikin alottaja voi silti pörhistellä tatsunilla! ei mitään turbopower shittiä vaan real horsepoweria!
Nissanin 1,5 koneessa on jo puhallin vakiona.

EDIT: Nelisylinterinen dieselmoottori, sylinterinkannen yläpuoliset nokka-akselit, 16 venttiiliä, turboahdin, väliilmanjäähdytin ja suoraruiskutus.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.01.2011, 14:48
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Tuota noinaa voipi olla tyhmä kysymys muuta saanko hj:stani tehtyä sähköauton jos asennan sisältä löytyvään pistokkeeseen ison invertterin ja ajan starttimoottorilla ?? vai kestääkö startti tuommoista ?? Maantiellä pääsee kätevästi kun asensin keulaan harppuunan jonka voin ampua edellä ajavaan rekkaan ja näin pienentää omaa hiilijalanjälkeäni.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.01.2011, 14:57
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Kalustona nykyään 2kpl "pakettiautoja". Pienemmässä 1.9tdi ja isommassa 2.4td.
Parin tonnin painoisen kärryn kun iskee kiinni koukkuun niin eipä oo tullu yhdessäkään isossa ylämäessä kaipaus vanhaa turbotettua reilun kolmenlitran suoraa kuutosta (patrol).
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.01.2011, 15:10
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Tuota noinaa voipi olla tyhmä kysymys muuta saanko hj:stani tehtyä sähköauton jos asennan sisältä löytyvään pistokkeeseen ison invertterin ja ajan starttimoottorilla ?? vai kestääkö startti tuommoista ??
Silloinhan se on hybridi. Siinä voi myös käyttää tuota orkkis moottoria laturina akuille.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.01.2011, 15:15
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Silloinhan se on hybridi. Siinä voi myös käyttää tuota orkkis moottoria laturina akuille.
Mutta eihän siinä tarvii akkuja ollenkaan minulla on näes verkkopistoke siellä apukuskin jalkatilassa, ihme ettei kukaan muu ole hoksannut ??
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 31.01.2011, 15:27
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Eiko yks paskanjauhamis trolli riitä yhdeksi päiväksi?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 31.01.2011, 15:36
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Mutta eihän siinä tarvii akkuja ollenkaan minulla on näes verkkopistoke siellä apukuskin jalkatilassa, ihme ettei kukaan muu ole hoksannut ??
Hieno idea,itse kehitin tuollaisen loputtoman virran lähteen kotia,vaisiko tuota hyödyntää tuossa sinun ideassa?

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 31.01.2011 15:38
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 31.01.2011, 17:42
Harzaa:n Avatar
Harzaa Harzaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 04.08.07
Sijainti: iitti, Finland.
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
samapa tuo vaikka jossain prkl qashqaissa on 8 heppaa enemmän ku tojossa...mutta se ei poista sitä tosiasiaa että nää nyky diisselit on ihan paskoja laitoksia...ne ei vaan kestä sillee niinko nää vanhat "paskat" ....pitäsköhän minunki laittaa letukkaa tommoin BMW:n dieseli ku on enemmän tehoo siin...kestäis varmaa ihan prkl hyvin....
__________________
_______________
Chevrolet Blazer K5 6.2 TD
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 31.01.2011, 18:15
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

No joo...onhan ne nuo numerot ihan kivoja juttuja...se nyt vaan on todistettu asia että 4- ja 6-sylinterisen moottorin VOIMA on aivan eri asioita...ohutjalkaisia nuo nelosten pollet...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 31.01.2011, 18:25
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.01.2011, 18:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos mullois vielä hj, niin mielellään nostasin sinne keulille jonkun hiukka keveämmän moottorin, niin keula ei painuisi niin syvälle ja murroksille tulisi vähemmän rasitusta.

Tottahan toki turbodieselitekniikka on laukannut aimo harppauksen 30 vuodessa, kun autonvalmistajat ovat satsanneet pitkän pennin sen tutkimus- ja kehitystyöhön.

Kannattaa ottaa huomioon, miten kova peli se HJ oli, kun saman ikäluokan transitissa oli 2.4 york-dieselissä vain 62 heppaa...

Viimeksi muokannut Viipo : 31.01.2011 18:38
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 31.01.2011, 18:36
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
Oletko mahdollisesti sama trolli joka tosta teiden kulumisesta kirjotti? No mun henkilökohtanen mielipide on että mitä vitun väliä sillä on paljonko koneessa on tehoja numeroilla ilmotettuna? Pääasia että sitä tehoa on riittävästi. HJ:lla saa vetää 3500kg traileria ja siihen sen tehot kyllä riittää, ihan sama riittäiskö missään pikku koppiautossa, ei sillä kumminkaan saa vetää varmaan puoliakaan siitä, et mitä vitun väliä? Samaten HJ:ssa, samaten Chevy Vanissa on paljon enemmän tilaa = mukavampi matkustaa ku semmosilla pikkuautoilla, eli mitä väliä paljonko jossain on tehoja numeroilla ilmotettuna? Ei silti, aika huvittavaa tätäkin oli lukea
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 31.01.2011, 18:42
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Sopii kokeilla kyhnykallella (cashguy) kuinka sitkee se kone loppuviimeeks on ihan alakierroksilla, ja sen jälkeen kokeilee saman vaikka sillä puolen miljuunan kilsan hj:lla.

Ja makuasioista kun on paras väitellä, niin kyllä iso laiska 6-kone kuulostaa 10000 kertaa komiammalta kun joku 1.5 ekodiisseli.
X2 !
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:KOVA:n avoharja kristian O/M/V Muut 1 25.07.2007 14:35
M: kova luu B-20 tekniikka MK O/M/V Muut 3 02.01.2005 22:03
Kova kate Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2004 19:01
M:SJ 410 Avo/kova O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:52
Kova huara Elmo Jokes 0 14.08.2002 07:31


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).