![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() läjään hojon lukkoakselit ??onko minkälainen homma saada leimattua?? leveys, välitykset jne??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mulla on ainakin omassa läjässä hojon lukkoakselit, edellisen omistajan laittamat.. siitä ei oo kyllä mitään tietoa onko niitä leimattu, eikä niitä ainakaan nyt kun kävin katsastamassa niin ihmetelty vaikka muutoskatsastin 33" renkaatkin.. ei kai niissä mitään ongelmia oo saada leimattua? niin nehän on siis vissiin 60mm leveemmät kuin läjän omat akselit..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mites sulla välitykset menee??
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
oisko kellään infoa tähän hommaan???
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
LJ 4.88 ja HJ 3.7
__________________
Sika ajaa Possulla |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mitähän muuta kyseisessä hommassa tulee ottaa huomioon kuin välityksien vaihto ja liian leveätkin nuo on tietty..
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulla olis rempattu 4.88 kytkettävä lukkoperä hoojiihin samoin lj:n tukivarsiin sopivat hj-61 akseli putket vapautuu jossain vaihessa,takana x-linkki jolla saa joustoja noilla lj:n jakareilla
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kardaanin laippajako?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
leveys ei ole ongelma kun laittaa sopivan sisäänpäin levittävät vanteet leimalle.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eli ei muutaku tulet hakemaan multa tuon raadon pois
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#11
|
||||
|
||||
![]() Mulla sama projekti menoillaan ja jäissä talven, mutta viimekesänä kun niitä pajotettiin niin kävin hakemassa OK-Autosta sikahintaset LJ:n kartaanilaipat. Kerralla laippa ongelma ratkaistu ja onpahan uudet ja timmit kun uudet 5,29 välityksetkin on ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
joo tuo laippahomma oli tiedossa ja että välitykset pitää hommata kun samalla tarkoitus pistää 35 alle mites ohjausvarret käyttäytyy?? pitääpä joske tuumata asiaa
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mikä raato sillä Joskella olis mikä tarvis hakee pois??
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
mites käsijarru vaijerit??
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Molemmissa on samanlaiset käkkäriheebelit, jos on rumpujarrullinen LJ. Uudemmasta levyjarrullisesta en sitten tiiä.
Eli HJ:n käsijarruvaijeri pitäs käydä kiinni. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
joo vanhan mallin läjä on kyseessä.. minkähänlainen homma nuo ohjausvermeet on laittaa kun läjässä on raidetanko takana ja hojossa etupuolella ja aika alhaalla meneekö sitten hi-steer varsilla liian ylös???
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jos laitat etutukivarret samalla tavalla, kuin vanhoissa akseleissa on, niiin periaatteessa HJ:n alkuperäsillä varsilla pitäs istua ja mahtua kääntyilemään. Highsteer varret ois siinä mielessä paremmat, jotta tangot tulis ylemmäksi suojaan, mutta niissä tangot siirtyvät myös taaksepäin lähemmäksi akselia ja sitten on ahtaustilanteita jousien ja panhardin kanssa.
Kaiken paras ois, jos jostain löytäs sellaset ohjausvarret, joilla raidetanko siirtyisi akselin takapuolelle murikan päälle. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
joo mietin että olis kääntäny tukivarret toisinpäin mutta täytyy sitä mittailla tuossa.. näyttää kyllä omasta mielestä sille että ei takapuolella murikan päällä mahtuis olemaaan että ottais joustoissa kiinni runkoon..??
Viimeksi muokannut tikkukuski : 17.01.2011 13:33 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
nyt rupeis tämäkin homma etenemään kun tuossa tein kaupat akseleista tai itseasiassa melkein kokonaisesta hojosta
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
mitkäs ne nyt olis hyvät välitykset tuohon..??? tieajoa jonkun verran mutta ei mitään pitempiä matkoja ja 35 olis renkaat
|
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos paalu ei ongelma niin tilaa 4.88:t jostain offimyymälästä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#22
|
||||
|
||||
![]()
eikö tuo 4,11 jää turhan harvaksi kun läjässä vakiona kuitenkin 4,88 ??
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaas tätä hieman ylös kun vanha topikki löyty...
Meneekö kardaanikulmat etupäässä pitkin kettuja jos laittaa hojon akselit? Läjässähän kun on se hi pinion. Onkos nuo 61 akselit paljonkin kestävämmät kun läjän oma 8"? Mulla läjässä pyörii tällä hetkellä 37 irok ja kone vakio Ilmalukot olisi mun tarkoitus pistää mutta kun silla rahalla sais jo nuo 61 akselit pari, mitä 1 ilmalukko maksaa. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
no siitä kardaanin kulmista selviää tarvittaessa kun tekee cut&turn siihen akseliin eli kääntää kääntöpäät eri asentoon
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Maku asia?
Itse en läjään hojon akseleita laittaisi. Miksikö? 1.hojon akselit on melko samat paitsi perä isompi,se ei ole heikko läjässäkään eli ei hyötyä. 2.hojossa on isompi murikka joka lähempänä kiviä tms. 3.murrokset on samat,vetarit taitaa olla prikulleen saman paksuset.4.välitykset ei sovi läjään joten ne joutuu vaihtamaan,läjän vakio 4.88 joten seuraava tiuhempi ois 5.29 ja hojossa 3.7 tai sitä luokkaa. 5. hojoissa tuppaa olemaan kilometrejä joten hyviä ei taho löytyä joten ei paljon säästöä kun ei ne hojon lukotkaan välttämättä ole ehjiä. 6. tekemisen vaiva vs. hyöty suhde ei ole kaksinen. Toki maku asioista ei voi kiistellä ja hojossa on jonkin verran leveämmät akselit joten levittäminen onnistuu laillisemmin kun vaihtaa koko akselit,vanteellahan saa levittää vaan 30mm per akseli...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hojon kori. | jannekorva | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 22.11.2010 14:33 |
Hojon Vetariremonttia... | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.04.2008 07:38 |
hojon syyläri | terrier | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.12.2007 13:45 |
hojon puslat | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 14.10.2007 18:40 | |
HoJon sylinteri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2005 18:59 |