Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 26.11.2010, 09:25
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... jotta vokkeloissa tämä paisari, joka on kuin pallo, hajoaa sisältään jotenkin, ja seurauksena vehlkeet kuumuu...
Jep, eikä homma ole muuttunu mihinkään...
Nyt 2009-2010 mallin TSI koneissa (Golf) menny tehtaalla osat ristiin ja paisuntasäiliö on "joissakin" tapauksissa virheellinen, jonka takia auto hukkaa nestettä. Korjausohje KÄSKEE tarkastamaan vaikka mitä (kansi irti, tiiviste, kanavat sitten EGR-lauhdutin ym...) ja sitten ihan viimeiseksi, KUN KAIKKI ON VARMASTI KUNNOSSA, liimataan paisariin tarra jossa on uudet nestetason rajat, ja taas toimii ????? Ja niinku ihan oikeesti!!!

On ne vaan aika velhoja tuolla kermaaniassa rakentelemaan näitä toosia....
NM tehtiin tällainen tapaus jokin aika sitte!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 06.12.2010, 15:50
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mahtaako tässä vanhassa dieselissä olla kanssa tarkkaa tuon paisarin kanssa?
Vesi ei tunnu lähtevän tolla vaparikoneella kiertoon millään, eikä lämppäriin tuule kuumaa.
Nyt on turbollisen paisari vaparissa, pari lähtöä joutu tulppaan kun vaparissa ei niitä ole. (öljynsuodattimenn jalan lähdöt)
vesipumppu on uusittu ja termarikin aukee.

Muuten peli toimii nätisti, mittakellokin tuli ostettua niinn sai ennakot säätöihin
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 27.07.2011, 20:03
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

jaahas, jatketaas samaan.
Voiko noi momentit tosiaan pitää paikkansa mitä löysin netin syövereistä:
Eli Ton hiton alukannen kiristysmomentit
-pultinreiät puhtaat + kuivat ( ei nestettä/öljyä pohjalla)
-uudet pultit
-öljyä uudet pultit+prikat (kevyt suihkaus crc:tä toimii hyvin)
-kiristys 40Nm, 60 Nm, 75 Nm +90 astetta + 90 astetta, käytä lämpimäksi(paisarin korkki auki varmuuden vuoksi), + 90 astetta, 1000km:n ajon jälkeen +90 astetta

Siis kaksikertaa pitää aukoa lämmin kone??
JA jos joku vielä osais sanoa mistä löydän Runkolaakeri pukkien, kiertokangenlaakeri pukkien ja nokka akselin laakeriukkien kiritys momentit niin olisin kiitollinen.

Muuten täytyy lähtee ettiin alfamerin korjausopasta jostain kaupasta
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 27.07.2011, 20:31
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

ei kai niitä pakko ole ton tonnin jälkeen lämpimänä aukoa, kunhan nyt tekee sen jälkikiristyksen?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 28.07.2011, 09:43
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

En tiedä, hullulta tuntuu kun jokapaikassa erilaiset ohjeet. autodatasta tuli =1=40nm 2=60nm 3=90nm kone noin 50 asteiseksi ja 90nm.

Kai se täytyy vielä ettii se vitun alfamerin kirja ja heittää kolikkoo millä vetää
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 28.07.2011, 20:44
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Mikä lohkon malli, toisin sanoen mitkä kannenpultit. M11 ja M12 pulteilla eri arvot. Millä tiivisteellä, niilläkin on eri arvot. Saunakaljoissa ulkomuistista en muista kun M12 pulteille peltitiivisteellä 40nm 60nm 90astetta ja 90 astetta. Mutta ihan miten vain, niin aina kirpasee kun noita pultteja vääntää.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 28.07.2011, 21:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jos Heikki tarviit astemittaa niin kipase täält welhomäjelt lainaks

Tai merkkaa ainakin maalitipalla pulttien kulmat, menee äkkiä sekasin noissa monivaiheisissa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 05.08.2011, 21:21
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Juu täähän meni kuin oppikirjasta
Eli kansipahvinmukana tuli lappu että valmistajan ohjeen mukaan kirittävä=45nm 65nm 90, 90, kone 50cc ja 90 sitten 1000km ja 90

No nythän paskakasa on ajossa, kaikki toimi niin kuin pitääkin, mutta koneen lämmitessä öljynpaineet tippuu tyhjäkäynnillä 0.5kg, eli jotain mättää ja pahasti.
Kaikki paskat uusittu tohon koneeseen, huomenna vielä alakerta kerran auki.

Oli muuten viimeinen volkkari mihin sekaannun ja jos joku tuo mulle 2te niin saa viedä tän heti vittuun mun silmistä. Pelkässä koneessa 2t e edestä rahaa kiinni eikä toi vitun vessakaan pyhällähengellä pihaan eksyny.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 06.08.2011, 16:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

paljoks pitäis olla paineet tyhjäkäynnillä, ainakin toisessa saksalaismaan tuotteessa 0,5 kg kuumalla koneella tyhjäköynnillä on ihan ok, menee aika liukkaasti lämmin öljy kuitenkin

onks tuo todettu arvo, vai jonkun oman mittariston lukema ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 06.08.2011, 16:45
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Joo laitoin sellasen mekaanisen öljynpainemittarin tohon.joku halpismalli kyllä
En tiedä paljon pitäs tyhjäkäynnillä olla, mutta 2000rpm pitäs ohjekirjan mukaan olla min 2bar
Lämpimänä siis, just ja just menee tohon mutta täys kaasullakaan ei mee yli 3bar
Kai sitä on niin tottunu toyotaan et tuntuu ihmeelliselle noi arvot.
Kone kyllä käy nätisti eikä ääntele yhtään.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 07.08.2011, 11:47
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Kai sitä on niin tottunu toyotaan et tuntuu ihmeelliselle noi arvot.
Kone kyllä käy nätisti eikä ääntele yhtään.
Eihän tojon 2H:llekkaan oo minimi tyhjäkäynnillä ku 0,3 kiloa...
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 07.08.2011, 12:38
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

jaa sitten taidan vaan ajella vehkeellä auingonlaskuun
omassa hj.ssa oli 1.8 tyhjäkäyntipaineet, tosin 12ht ja rempattu kans. siks kyselen tyhmiä täällä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Vanhan öljysäiliön poisto Nerd-O Chit-Chat 13 08.08.2011 08:50
vanhan Patrolin lataus? Tekniikka & Jutustelu 0 11.01.2008 16:54
vanhan trelleborgin kohtalo ed Chit-Chat 8 20.03.2007 23:27
Vanhan rangen hankinta? Tekniikka & Jutustelu 20 19.03.2004 22:27


Sivu luotu: 18:53 (GMT +2).