![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#451
|
||||
|
||||
![]()
joo, isomman jäähdyttimen asentelua tässä jo kauan miettinyt, ei vain ole sattunut silmiin mitään sopivaa aihiota,mm. noi summitin 10x21" on vielä kohtuullisen pieniä jäähdyttimiä...
en tiedä msitä mä sen saan päähäni että se jakis vain kun oletuksena lämpiää ensin.... |
#452
|
||||
|
||||
![]()
Ilmastoinnin kenno. Semmonen blazerin/vanin orkkis mikä on syylärin kokonen pinta-alaltaan.
Niitä luulis saavan vaikka ilmaseks purkuautoista. Sit jäähtyy tai jossei jäähdy niin sulla on ydinvoimala siellä vaihteistossa. Laskin muuten huvikseen että tossa summitin isoimmassa 10x21" kennossa on n. 3m tota putkea ja rivotukset päälle. Siinä omassa kylmäkoneen kennossa on n. 8m rööriä kun se on 4 riviä paksu, eli ei ihme että tehos lämpöihin aika hyvin. |
#453
|
||||
|
||||
![]()
joo, kaverilta hain tommosen ison kennon, täytyy sovitella se tonne nokalle...
tuli siinä tehtyä sisäpesu autolle myös kun se vähän lipes veneenlaskupaikalla tehdyltä murskeluiskalta sivuun ja vesi tulvahti hieman pirttiin... kuskin penkki säilyi kuivana( apparin ei) mutta esim takalasi oli kokonaan veden alla ![]() |
#454
|
||||
|
||||
![]()
olitko sä sie perjantai iltana/yöllä puuhastelemas ku oli kännykkä pirahtanu?
![]() kuvia? |
#455
|
||||
|
||||
![]()
ai kato, kuvia olisit kaivannut, eipä ole tolta reissulta kuvia kun jokeen putosin... tuli suoritettua sisäpesu.
|
#456
|
||||
|
||||
![]()
hmm... kuvia ei ole teille ahnaille laittaa, mutta pientä keväthuoltoa suoritin tuossa päivänä eräänä ja tein muutamia havaintoja...
takajousesta olis vieläkin lehtiä poikki, ei ole pakkasella korjaantuneet, leimakin on jäänyt mut se nyt ei ole sitte iso vika kuiteskaan... no joo, laatikkoon vaihtelin öljyt ja samalla oioin linttaan menneen öljypohjan, 2-4 servoon vaihtelin corvettemallin männän ja pidensin sitä pantaa pökkivää tappia väähn niin rupes kakkospykälä ja 2-3 vaihto tuntuun paljo mukavammilta, renkaat on aika kaljut jo, ei enää mudzzilloja painavan auton alle kiitos. täytyyköhän raaskia laittaa talvirenkaat alle jos meinaa päästä rabbitille sillä käymään, ei noilla siellä mihinkään pääse, ja vähäkö kaamea death woble niillä aiheutuu jostian syystä, ei ennen ollut semmostakaan, olisko jollain ohjausiskaria tiedossa. lootasta tarvis saada kans poistuun sitä vasivaava 1-2 pakkovaihto mikä tulee vastaan isommilla kierroksilla, ikävä ominaisuus mm hangessa ylämäkeen yrittäessä kun ei pannussa riitä voima kakosella jauhamiseen... ajoittaan mieleen hiipii ajatus autosta luopumisesta, mutta sitte taas ei kummiskaan, ilman ei viitti olla, kai jos joku hullu vaihtais sen johonki mielenkiintoiseen niin sitte... |
#457
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tänne kuuluu, onko projekti edenny? Ja sit kymysystä tosta takavinssistä, oisko siitä asennuksesta kuvia, mites sinne puskurin ja tankin väliin vinssi mahtuu?
|
#458
|
|||
|
|||
![]()
Luovuitko siitä lisäjäähdyttimen rakentamisesta vaihdelaatikolle vai onko paikoillaan? Itsellä olisi semmosen väsääminen edessä ja olisin vakoillut vähän miten sinne saa sen kennon sopimaan ym asennukseen liittyvää.
|
#459
|
||||
|
||||
![]()
enhän mä ole nyt tehnyt mitään sille lisäjäähdytin asialle, ja yritin haeskella kuvaa takavinssitakin mut eipä ole mitään siitäkään, takapuskurissa on vain samanlainen vinssipeti kun edessäkin, ja tankki on sitten vain edempänä että se peti sopii oleen siinä, releboksi on autossa sisällä peräkontissa. ensin oli pitkän aikaa lomautettuna niin oppi laiskaksi ja nyt kun on töissä taas niin ei muka kerkiä, huonoja selityksiä...
|
#460
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pirates sivuilla oli lehmän takavinssistä kuvia ja sulla oli joku itetehty tankki vissiin? tutkin omaa rytöä ja se tankki pitäis tehä joko uusiks tai siirtää hieman eteenpäin. Nyt sinne ei mahtuis edes mönkkärin vinssiä. Pitää tutkia onko tilaa siirtää tankkia vai tuleeko jotain osumariskiä perän kanssa sisäänjoustoissa. |
#461
|
||||
|
||||
![]()
joo, mulla on omatekemä n.90l tankki joka on hieman edempänä kun aluperäinen, muistaakseni sen alkuperäisen siirto oli jotenkin hieman mutkikasta, kiinnikkeiden lisäksi pti jotain muutakin vaihtaa mutta kun en muista mitä...
olen kuullut vähän teoriaa että suurin syy lämpiämiseen on toi np203 joka on raskas pyörittää ja lämpiää itsekkin ajossa ja siirtää sitte lämpöään helposti lootaankin päin, mullahan pitkässä ajossa kardaanitkin käy aika kuumiksi ja saappaat sulaa takajalkatilaan ![]() |
#462
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitää tutkia sitä tankin siirtoa vielä, itetehty tankki on tällähetkellä vähä liian työlään kuulonen rojekti. Pitäis lainata kaverilta tigiä ja kanttauttaa paksua rosteria jossain, ei kait tota kehtaa mustasta raudasta tehä. Mullakin on np203 ja lämmöt on täysin normaalit pitkässäkin ajossa, maantiellä tai maastossa. Kuumimmillaan viimeks maastossa jotain 70C ja maantiellä mennään 60C. Pitää tsekkaa minkä lämpöset kardaanit sitten on! :-) Ja sen 203 lämmöt voi mittailla kans. Voihan olla että munkin jakis lämpenee, mutta th350+np203 paketissa jakiksen lämmöt ei siirry automaattiinpäin yhtä tehokkaasti kuin th700 kanssa. Erilainen adapteri siinä ainakin on välissä. Tutkitaan kun pääsee taas ajamaan. Viimeksi muokannut veijon-esso : 04.05.2010 15:19 |
#463
|
|||
|
|||
![]()
Jep jep.. mulla tuo blazeri tulee vetojuhdaksi niin ajattelin, että pieni lisäjäähdytys tuskin on pahaksi tuolle th700:lle. Kattoo nyt alkaako sille tekemään mitään, ennenku mitään todellista vikaa syntyy..
|
#464
|
||||
|
||||
![]()
Laita jokatapauksessa lootalle lämpömittari niin tiedät missä mennään lämpöjen suhteen.
|
#465
|
||||
|
||||
![]()
ja jokatapauksessa jonkinlainen jäähdytin jos kärryä vedät... alkuperäinen jäähdyttimessä kiertävä kierukka ei kesällä riitä...
|
#466
|
||||
|
||||
![]() joo, ajattelin ottaa ja vaihtaa noi viimme vuonna ostetut keinut jo vihdoinkin paikalleen... samalla lukasin kansista että ne on pienillä venttiiileillä, isoilla palotiloila ja niin edelleen varustettu, siis oikeat ihannekannet ![]() No kyllä siinä on voimaa ollut ihan tarpeeksi mun ajoon ja mietin että ne saa kelvata mutta kun venttiilien päät oli vähä huonon näköisiä päätin ottaa kannen käteen ja venttiiliä irrottaan. tämmöset jutut herätti mun huomiotani... no eipä siinä ihme nuo ole kun ohjurit on niin väljät että venttiiliä voi heilutella lautasesta toista milliä, ja jousen puolelta mittasin kellolla aikanikuluksi että paljoko se heiluu, reilu neljäkymppiä, melkein viiskin osaa saa heilutettua... Kansiostoksille pitää siis lähteä, noihin ei viitsisis rahaa tuhlata, tosin mihkään alumiinihipohipoihin mulla ei ole varaa, että josko löytyis jotain sopivampaa vaihtoehtoa ensin... sitte loppukevennys... kaksi kulkinetta kun astuu kotiovesta ulos, väri on sama, kokoeroa hieman löytyy... |
#467
|
||||
|
||||
![]()
ja toises ei selvästi kilvissä virtaa
__________________
|
#468
|
||||
|
||||
![]()
laita jeeppi aromipesään jos se vaik kasvais auton kokoseks
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#469
|
||||
|
||||
![]()
huomasin tuolla overdriven forumilla myynnissä portatut rautakannet tommoseen 350 koneeseen 200 eurolla, jos kerran kansille tarvetta
![]()
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#470
|
||||
|
||||
![]()
Jep, siinä mielessä varmasti kiitollinen harrastettava tuo GM, että ainakin koneen osia/koneita löytyy helpolla. Eikä tarvi aina ruokapöydässä pelkkään kaurapuuroon tyytyä jos on jotain joutunutkin investoimaan.
|
#471
|
||||
|
||||
![]()
joo, kyl ne on nähty, se siinä vain on että ne on -88 tbi koneen centerbolt kannet ja ajettu jonkuverran paljon, joutuuko niihinkin heti tekeen saman ohjurirempan...
|
#472
|
||||
|
||||
![]() jahas, taas karkas mopo käsistä tällä suunnalla... Viimeksi muokannut Rytari : 30.05.2010 22:31 |
#473
|
||||
|
||||
![]()
Mitkäs viri-viri kannet nää on?
Kysyy nimim en tiedä jenkeistä mitään.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#474
|
||||
|
||||
![]()
se on köykämiiniumia, nyt kato alkaa blazeri laihikselle
![]() onhan tossa nyt vanhoihin kansiin verrattuna, vähän, isomman venat, pienemmät palotilat, kanavat virtaa 400 polleen asti tarvittaessa kuulemma... mut mikä tärkeintä, ne on kunnossa ![]() |
#475
|
||||
|
||||
![]()
Paljos tommosilla silumiini kansilla on painoa vähemmän kuin valurautasilla?
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |