![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Päkolämpömittarin paikka?Eli otsikon mukaan, olisiko parempi ennen vai jälkeen turbon?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ennen, siellä se lämpö on.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Samaa mieltä kun edellinen ja vielä mielellään sillai että se olis siinä juuri ennen turboa, eikä niin että se mittaa pelkästään yhdestä sylinteristä tulevaa pakokaasua. Ainoa ikävämpi puoli on että jos se anturi murenee ja kokkareet menee turbon läpi, niin ei tee hyvää jälkeä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuata...... En ole autopuolta käyny, niin on tarvinu oppineita kuunella...
Ahtimen jälkeen, sieltä puolelta se mittaa jos putki alkaa ahdistaa ja lämmöt nousee. Näin neuvottiin 6,5td koneeseen laittaa, moottorirakentaja ja turbohuolto kummatki. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varmaan useammassa tapauksessa ahdistaa itse ahdin enemmän ku putkisto.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos perse kestää niin jokaiseen primääriputkeen omansa, jos ei niin kollektoriin, ennen turboa jokatapauksessa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Elikkä se oli asennuksen helpotus ja rahan säästö, vakio pakosarjoilla kun olis tarvinu laittaa 2anturia.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...juu varmaan, ja pelko lastuista ahtimessa ![]() varmaan tollasen lämpö- tai pakopaineanturin sulaminen / rikkoutuminen tekee ahtimelle jne. huonoa, mutta mikä sellaisen sirpaloitumisen tai sulamisen tod.näk on ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oiskos jollain sitten tietoo mikä/minkälainen lämpöanturi kestää varmasti tuossa turbon etupuolella?
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaan sii pre-turbo asennus! ja jos toisellpuolellekin saisi värkkäiltyä niin näkis ahtimen jäähdytystehonkin
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos oikean tiedon pakokaasun lämmöstä haluaa, niin ennen ahdinta se pitää mitata. Ahdin ottaa toimintaansa energian niistä pakokaasuista, jolloin kaasujen lämpötila laskee. Ahtimen aiheuttama lämpötilan pudotus ei ole moottorin kuormitustilanteesta riippumaton vakio, vaan se vaihtelee. Ainoa oikea tieto saadaan siis pakosarjan puolelta. Pikainen googletus löysi tällaisen jutun, jossa mainitaan ahtimessa tapahtuvan jopa 500F lämpötilan lasku osakuormalla:http://www.bankspower.com/techarticl...t-is-important
__________________
Jukka |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos diesel koneeseen on menossa niin eiköhän noi kaikki pakolämpöanturit sen kestä, dieselit kuitenkin käy viileempinä kuin bensakoneet. Kyllä sieltä sulaa männät ennen anturia.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
dieselissä pakolämpö muuttuu todella paljon enemmän kuorman mukaan kuin bensiinissä.
mulla oli entisessä käyttiksessä(passat,kone AAZ)ihan perinteinen K-tyypin anturi tiukassa holkissa ennen turboa ja viilauksien jälkeen lukemia oli jotain täydessä vedossa 900-930 astetta ja sit tyhjäkäynnillä vajaa 100-150 astetta.anturi kesti ihan hyvin kun anturin pää ei ollut holkista ulkona kuin 2-3mm,siis pakosarjan sisällä.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs tuo asennus pakosarjaan ennen turboa, tuli vaan mieleen ettei taida turbo olla oikein mielissää metallilastuista jos reiän kairaan sarjaan....? Tietty paras olis tehda pakosarja ja turbo irrallaan, mutta....
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jossain amerikan lehdessä vuosia sitten ohjeistettiin että porataan se reikä moottorin käydessä, ja oikein varovasti läpi sarjasta, pakokaasut puhaltais lastut pihalle ja kun kevyesti painaa läpimeno vaiheessa niin lastu on pientä ja tulee helposti ulos kaasujen mukana.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rekisterikilven paikka | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 22.08.2016 07:53 |
HC paikka KANGASALA | Teemu | Tapahtumat | 33 | 04.05.2007 19:35 |
Riipukkeiden paikka | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 26.03.2006 10:33 |
'69:n ulkopeilin paikka? | Vuosimallit 1968-1982 | 0 | 29.07.2003 14:42 |