Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2010, 17:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Neliveto muuttu kaksvedoksi


Ajoin tuossa testimielessä Grand cherokeen -97 lumeen kiinni, kauhukseni huomasin että vain - etu ja toinen takarenkaasta pyöri. Onko niin että on täys remontti edessä vai saisinko takapään lukon toimimaan vaihtamalla uudet öljyt kitkalisäaineineen? Aloittelija nelivetoautoikussa. Vastauksia kaivataan kokeneilta. Voiko joku kertoa suoraan etu-ja takaperien tyypit samoin jakolaatikon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2010, 17:59
_Jone_ _Jone_ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.02.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 9
Perusasetus

http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2010, 18:06
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Neliveto


Ei tarvitse panikoida

On olemassa neliveto autoja ja autoja joissa on "aikuisten" neliveto. Grand Cherokee ei ole citymaasturi. Mutta avoin ja kitkaperäiset nelivedot käyttäytyvät tosipaikoissa kuten kaksi normaaliautoa. Normaaliautossa yksi pyörä pyörii kun ollaan kiinni ja nelivedossa kaksi. Grandi toimii siis ihan oikein. Kunnolla kaasua painamalla kulkee hyvin ja jos etu kallistuksenvakaajan irroittaa, niin meno paranee huomattavasti. Grandissa on hyvät joustot, mutta kallistuksenvakaaja estää alustaa toimimasta. Siis tiellä kallistuksenvakaaja on hyvä ja metsässä huono. On mahdollista, että kitkalukossa on vikaa. Mutta se ei pakota molempia pyöriä aina pyörimään.

Sitten kun autoon laitetaan lukkoja, tilanne muuttuu. 100% lukoilla kaikki pyörät pyörii.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 20.03.2010 18:13
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2010, 21:16
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Kyllä kait tuossa grandissa pitäis olla lukkoperä ! Toisinsanoen pitää pyöriä molempien
takarenkaiden. Näin ainakin omassa pari vuotta uudemmassa oli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2010, 09:01
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joo kitkalukkoperä niin sanontusti. Kitkalukko (tehtaan jäljiltä) ei tiukassa paikassa riitä ja vain yks ratas sillä akselilla vetää. Kitkalukko eli luistonrajoitin on tehty talvikelillä tienpäällä avustamaan liikkeelle lähtöä ja se ei ole sama asia kuin 100%:n lukko. Eli autossa ei ole vikaa, sillä on se kaksvetonen tehtaan jäljiltä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
palsta muuttu vaaleaksi? Jani E Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 5 12.02.2009 03:51
Myydään neliveto hilux 2.4l -82 klate O/M/V Ajoneuvot 0 28.06.2008 19:42
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
hj:n väritys muuttu vähä Maasturiprojektit 0 09.07.2007 10:07


Sivu luotu: 11:50 (GMT +2).