![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Siellähän näytti olevan ilmottautuneitten joukossa uusi kansalaisuuskin, ei taida olla vielä amerikan poika olla ajanu suunnistus kisaa suomessa!?
Nii ja onneks on lupaillu lisää lunta eteläsuomeen (kun ei sitä näytä siellä olevan) että saadaan ajaa kunnon talvikisa! ![]() |
#152
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut on niitä nähty safareilla... |
#153
|
|||
|
|||
![]() Lueppa AKK:n liite J kohta turvakehikon kiinnitysLainaus:
![]() En ota kantaa Wranglerin orkkiskaarien hyväksyttävyyteen mutta ihmettelen sitä että kiaaja joka muuten ottaa rakentelun vakavasti ja tekee auton vimosen päälle ei näe kisaajien turvallisuuden eteen yhtä paljon vaivaa kuin muun tekniikan vaan sitkeästi haluaa säästää väärässä paikassa. Jos nyt välttämättä haluaa käyttää tuota orkkiskaarta niin ei se oikea kiinnitys niin mahdottoman suuri ongelma ole. Lukaisepa AKK:n sääntökirjasta liite J:n kohta 8.3.2.6 jossa kerrotaan turvakehikon kiinnityksestä korikehikkoon ihan esimerkkikuvien kanssa. Sieltä löytyy ratkaisu juuri tuohon ongelmaan eikä siellä neuvota rälläköimään palkkeja minnekään vaan vahvikelappu tulee sisäpuolelle ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 18.02.2010 23:15 |
#154
|
||||
|
||||
![]()
...ja onhan Jappe menestynyt kisoissa hyvin tähänkin asti, tuskin se "vaarallisten" rastien hakemattomuuteen kaatuu nytkään...
kantansa kummallakin, mutta kun säännöt on kaikille samat, on homma reilumpaa kaikille, turvallisuuspuoleen ei voitane liikaa huomiota kiinnittää, kuten -tomikoo- aiemmin sanoi, homma on vielä melko villiä, kiitos hyvän tuurin ja kohtuullisen valvonnan, mutta muuttuu HETI jos/kun jotain vakavampaa sattuu eli menkäämme kukin hetkeksi itseemme näissä kaari-, ohjaus-, jousitus-, kantavat rakenteet ja jarruasioissa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#155
|
||||
|
||||
![]()
Wranglerin orkkiskaaret vastannevat seuraavia FMVSS-normeja:
Rollover FMVSS 201 - Occupant Protection in Interior Impact: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.201.pdf FMVSS 208 - Occupant Crash Protection: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.208.pdf FMVSS 216 - Roof Crush Resistance: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.216.pdf |
#156
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#157
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Olisko tässä mitään pointtia hyväksyä Jeeppi-kaaret sellaisenaan: täyttää alkuperäisessä kunnossa FMVSS-ympäriajotestin vaatimukset ja jos muutetaan niin eivät enää ole Suomen/EU:n turvavöiden kiinnityspistedirektiivin mukaiset = laittomat tieliikenteessä. |
#158
|
||||
|
||||
![]() Kaarista vielä
Mikä voi olla yksinkertaisessa asiassa näin vaikeaa. . . Ihme vitun vinkumista. Tää on minusta ihan sama asia, kun joku kilpailaja ilmoittautuisi modiin orkkis autolla ja vaatisi tasoitukseksi kaikista hakemistaan rasteista maksimi pisteet, koska ajaa luokkaan soveltumattomalla autolla.
Jos auto ei täytä sääntöjen edellyttämiä vaatimuksia ja sitä ei halua/ehdi/pysty korjaamaan sääntöjen eddellyttämään kuntoon, niin hyvää kotimatkaa. Säännöissä lukee putkikoot, mistä suojakehikko tulee valmistaa,( siellä puhutaan myös muista turvalaitteista, kuten jarruista. Kai sitä kohta joku alkaa kysellä, että saako mulla olla vasemmassa etupyörässä levy- ja oikeassa rumpujarru, kun en millään viittis mennä tonne talliin ottamaan sitä oikeaa etujarrua sieltä vasemmasta takapyörastä ja siirtää sitä tonne oikeelle eteen ja siinnä samalla laittaa sitä taakse kuuluvaa rumpua paikalleen) varsin selvästi. Säännöt/ varsinkaan sääntökirja ei käsittääksini tunneta mitään erivapauksi sen enempää jokkis autolle kun muutaman sadantuhannen Viperille. PS: Onko se "ei mulle mitään satu" asenne sen "mä oon niii iiin taitava" asenteen lisäksi juurtunut niin syvälle perseeseen, ettei nähdä metsää puilta . . . |
#159
|
||||
|
||||
![]() Maalaisjärkeä peliin
Tässä on kyse siitä, että TJ Jeeppiin pitäisi laittaa alkuperäisiä heikommat kaaret. Putkikokovaatimukset ovat ohuemmat säännöissä. Tämä ei ole AKK alaista toimintaa. Jos jeeppien pitää ruveta antamaan tasoitusta muille vaarallisen rastien kohdalla, pitää varmaan ottaa Rodeo Drivestä pois vaarallisille rasteille navigointi. Tasoitusta muille on tullut annettua paljon ohjelman jakamisella. Ei sitten tule Jeepeillä vahingossa mentyä sellaiselle.
Byrokraatille: Tämä on sitä vakavasti ottoa. En halua heikentää. Se tässä risoo kun kaaret ovat kelvanneet monta vuotta kisoissa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 19.02.2010 06:52 |
#160
|
|||
|
|||
![]()
muutaman kerran kisoissa törmännyt jappeen vaarallisten rastien kohdalla, niin ei se ainakaan niitä ole hakenut. siis erikoista ajan ja energian tuhlausta asiaan jolla ei ole omaan(japen) ajoon mitään merkitystä.
|
#161
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koitatko tällä sanoa, että mikäli teet lajin harrastajien eteen jotain, olet etuoikeutetussa asemassa sääntöihin ja määryksiin nähden? Eikö olisi helpompaa vaatia, että saat vaarallisten rastien pisteet jo valmiiksi itsellesi kilpailun alkaessa, ikäänkuin hyvänmiehen lisää, niin ei tarvi sitten antaa tasoitusta. |
#162
|
||||
|
||||
![]()
Ei millään pahalla ketään kohtaan mutta voisko tän dadan jauhamisen jo lopettaa tai siirtyä johonkin cupin sääntö topikkiin kun on taas viis sivua kaari asiaaa kisa topikissa
![]() ![]() |
#163
|
||||
|
||||
![]()
Ja linkki sinne http://forums.offipalsta.com/showthr...=s%E4%E4nn%F6t
|
#164
|
||||
|
||||
![]()
ollaan peten kanssa voitettu kisoja kaarettomalla autolla, joten kyllä voi pärjätä ilman kaariakin...
eiköhän kaikki ota nyt ne herne maissi paprikat pois sieltä sieraimesta ja keskity olennaiseen ![]() |
#165
|
||||
|
||||
![]()
Laitoitko mut jo järkkärilistaan? Siel nähään.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#166
|
||||
|
||||
![]()
kyllä laitoin. sielä nähdään
![]() |
#167
|
|||
|
|||
![]() Säännöissä puhutaan minimimitoistaLainaus:
![]() ![]() On myönnettävä että otat hommat vakavasti pidän autonrakenteluasi kaikinpuolin harvinaisen perusteellisena, mutta tuohon turvallisuuteen ja uskoon alkuperäiskaarien paremmuuteen en oikein jaksa uskoa. Jos kilpakaaret rakentaa oikein niin ne taatusti ovat turvallisemmat ja kestävämmät kuin TJ:n orkkiskaaret. Ja se että joku asia on vuosia kelvannut ei tarkoita sitä, että homma jatkuisi loputomiin sellaisena. Tälle vuodelle on tiettävästi sääntöjä rukattu yhtenäisempään suuntaan ja toivottavasti myös kilpailijoiden turvallisuuskin ainakin hitusen paranee. Inhorealisti Viimeksi muokannut Byrocrat : 19.02.2010 16:30 |
#168
|
||||
|
||||
![]() jeepin kaariin lisäjuttuja
Aika paljon näyttäis jeeppeihin löytyvän lisäosia niihin kaariin: http://www.rockhard4x4parts.com/sport-cages.html
|
#169
|
||||
|
||||
![]()
no voi perenkeless kun piti jättäytyä työvuoro listoilta pois kun talous tiukkana.. mitähän nyt myis muita harrasteita pois että edes kattelemaan pääsis...
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi.. |
#170
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Säännöt on kuitenkin kaikille samat, eikä kukaan pakota Wrangleria omistamaan. Tai pitämään autoa kilvissä. Tai ajamaan kilpaa. |
#171
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietenkin on harmi, että näennäisesti turvallinen katulaillinen auto ei täytä sääntöjä, mutta ei yksittäistapausten vuoksi sääntöjä voi muuttaa.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#172
|
|||
|
|||
![]() Kuinka moni ajelee kilvellisellä Wrankulla kisojaLainaus:
Jos nyt vielä vähäsen noista kaarista niin voihan sinne rakentaa esm. diegonaalin irroitettavana ja takatuet siten ettei häiritse takapenkille menoa niin taitaa pysyä vielä katulaillisenakin ![]() ![]() |
#173
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kaarien kestävyys lisäosilla todella on riittävä, niin uskoisin sääntöherrojen uskaltavan antaa jeepeille erivapauden, mutta onko se sitten reilua muita merkkejä kohtaan, siitä tulee varmasti itku ja valitus, tavalla tai toisella. |
#174
|
||||
|
||||
![]()
Asiaan nyt sen paremmin perehtymattä kysäisisin että onko niisä jeepin kaarissa muuta vikaa kuin lappujen puuttuminen korinkiinnityksistä? Jos ei niin puukkosahalla siivu juuresta pois ja laput alle. Sen diagonaalin varmaankin voi helposti pulttiliitoksiseksi tehdä
|
#175
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siltikin, joku alkaa sanomaan että "tuohon hyväksyttiin tollaiset, niin tähän pitää hyväksyä tällaiset"
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |