Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2009, 18:40
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

2L2-Ti


No nyt kaikki turbotus tietäjät:

Eli 2L2 koneen hommasin ja se on nyt purettuna tarkastusta varten, turbottaa olis aikomus.

Kaikki laakerit / tiivisteet hommattu ja jakopää sekä kytkin uusiksi. Turbona mitsun td04-15

Kysymys: mitä muuta?

Eli nyt kun motti on osina niin onko tuossa jotain mitä kannattaa samalla tehdä, onko esim kanavien avarruksesta mitään hyötyä? kestääkö männät? saako mäntien alle tehtyä öljysyötön järkevästi, kuten ilmeisesti 2l-t koneessa on..





EDIT: Edistystä..

Hoonattuna, uudet laakerit ja öljyrenkaat.


Kanavat siistitty, palotilaa hieman modifioitu ja venttiilit hiottu.


Jos joku viel pienemmissä tiloissa kone remonttia tekee ni onnee hänelle..


Pari työvaihetta tais jäädä kuvaamatta mut tollanen se nyt sit on.


Viimeksi muokannut Viku : 09.12.2009 12:06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2009, 19:57
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2009, 20:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.

Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2009, 21:16
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.

Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.
alakerta on -89 2l2 koneen alkuperänen. en purkanu viel alakertaa, luulin et öljyruutat on vain turbollisissa.

just pistin tilaukseen vakio kytkimen.. tarvii varmaan katsoa joku parempi suoraan..

tehoa ei nyt haeta mitään 200hv. kilon ahtoja oon ajatellu, tehoa tulee sit mitä tulee.. lähinnä tarkoituksena tehdä kestävä kone millä saa kiihdytettyä sataseen alta malboron.

tarvii tota pumppua nyt kysellä jos jossain olis turbon koko pumppu edukkaasti.

aika rivot on noi alkuperäiset kanavat kyllä, mahtaako silti näissä tehoissa olla sit vastaavaa vaikutusta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2009, 21:25
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.

Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2009, 21:29
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.

Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.
mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.10.2009, 21:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viku Näytä viesti
mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?
Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.

http://forums.offipalsta.com/showthr...+kuvia&page=12
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 15.10.2009 21:39
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.10.2009, 21:49
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.

http://forums.offipalsta.com/showthr...+kuvia&page=12
Tänks..

katotaa mitä saadaa aikaseks.

mitä tommoses pitäis noin olla pakolämpötilat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.10.2009, 21:53
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..


HD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 245 €

DCBHD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 399 €

Onko tietoo mikä ero ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.10.2009, 23:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Tarkkana..


Iha viimesis 110 koppasis tais olla joku HD kykä vakiona,sen halkasija oli240 mm.Muissa 2l ja 2l2 koneissa se oli 220mm.Turbolla ja ilman.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.10.2009, 19:46
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

extreme hd tilattu..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.12.2009, 12:20
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Projekti valmis tältä osin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.12.2009, 13:16
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

siisti toteutus ! lisää näitä
putsari sais olla jossain viileemmäspaikassa kun ei oo cooleriikaan joku lämpöpelti edes alle ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.12.2009, 16:26
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Cooleri kannattaa ehdottomasti laittaa!! Jo metsäajossa eron huomaa päädyistä kädellä kokeilemalla.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.12.2009, 16:47
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.

jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.12.2009, 16:58
Viku Viku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Nakkila
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.

jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....
juu se on jo nykyään siirrettynä. huohotti sen verra et öljy haisi koko ajan kopissa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).