Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2L2-Ti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64454)

Viku 15.10.2009 18:40

2L2-Ti
 
No nyt kaikki turbotus tietäjät:

Eli 2L2 koneen hommasin ja se on nyt purettuna tarkastusta varten, turbottaa olis aikomus.

Kaikki laakerit / tiivisteet hommattu ja jakopää sekä kytkin uusiksi. Turbona mitsun td04-15

Kysymys: mitä muuta?

Eli nyt kun motti on osina niin onko tuossa jotain mitä kannattaa samalla tehdä, onko esim kanavien avarruksesta mitään hyötyä? kestääkö männät? saako mäntien alle tehtyä öljysyötön järkevästi, kuten ilmeisesti 2l-t koneessa on..





EDIT: Edistystä..

Hoonattuna, uudet laakerit ja öljyrenkaat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42770

Kanavat siistitty, palotilaa hieman modifioitu ja venttiilit hiottu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42771

Jos joku viel pienemmissä tiloissa kone remonttia tekee ni onnee hänelle..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42772

Pari työvaihetta tais jäädä kuvaamatta mut tollanen se nyt sit on.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47427

make-lj 15.10.2009 19:57

kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..

Jappi 15.10.2009 20:21

Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.

Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.

Viku 15.10.2009 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 603391)
Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.

Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.

alakerta on -89 2l2 koneen alkuperänen. en purkanu viel alakertaa, luulin et öljyruutat on vain turbollisissa.

just pistin tilaukseen vakio kytkimen.. tarvii varmaan katsoa joku parempi suoraan..

tehoa ei nyt haeta mitään 200hv. kilon ahtoja oon ajatellu, tehoa tulee sit mitä tulee.. lähinnä tarkoituksena tehdä kestävä kone millä saa kiihdytettyä sataseen alta malboron.

tarvii tota pumppua nyt kysellä jos jossain olis turbon koko pumppu edukkaasti.

aika rivot on noi alkuperäiset kanavat kyllä, mahtaako silti näissä tehoissa olla sit vastaavaa vaikutusta..

Repro 15.10.2009 21:25

Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.

Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.

Viku 15.10.2009 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 603442)
Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.

Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.

mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?

Repro 15.10.2009 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viku (Viesti 603445)
mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?

Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.

http://forums.offipalsta.com/showthr...+kuvia&page=12

Viku 15.10.2009 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 603447)
Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.

http://forums.offipalsta.com/showthr...+kuvia&page=12

Tänks..

katotaa mitä saadaa aikaseks.

mitä tommoses pitäis noin olla pakolämpötilat.

Viku 15.10.2009 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make-lj (Viesti 603366)
kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..



HD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 245 €

DCBHD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 399 €

Onko tietoo mikä ero ?

RIPAX 16.10.2009 23:41

Tarkkana..
 
Iha viimesis 110 koppasis tais olla joku HD kykä vakiona,sen halkasija oli240 mm.Muissa 2l ja 2l2 koneissa se oli 220mm.Turbolla ja ilman.

Viku 19.10.2009 19:46

extreme hd tilattu..

Viku 09.12.2009 12:20

Projekti valmis tältä osin.

tdi 09.12.2009 13:16

siisti toteutus ! :D lisää näitä
putsari sais olla jossain viileemmäspaikassa kun ei oo cooleriikaan joku lämpöpelti edes alle ?

Repro 09.12.2009 16:26

Cooleri kannattaa ehdottomasti laittaa!! Jo metsäajossa eron huomaa päädyistä kädellä kokeilemalla.

lepoantti 09.12.2009 16:47

juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.

jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....

Viku 09.12.2009 16:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 621815)
juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.

jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....

juu se on jo nykyään siirrettynä. huohotti sen verra et öljy haisi koko ajan kopissa..


Sivu luotu: 17:42 (GMT +2).