![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() HDJ n ulosoton pyörintänopeus...tietääks kukaan, minkä verran tuo pyörii, ja saako sitä kuormittaa millä ehdoin... ja jos mitään merkitystä, niin kyseessä automaattivaihteinen...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
eiks kukaan muka tiedä...omituista
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin noissa vanhemmissa (BJ, HJ, LJ,...) pyöriminopeus menee sillain,
että 4. vaihteella on välityssuhde 1:1, eli akseli pyörii yhtä lujaa kuin moottori. Jostain taulukosta muistan nähneeni, että tuolloin (1:1 välityksellä) se vääntää 16kW:n teholla ulosoton akselia. Tähän vielä lisää sen vinssin oma välitys, niin kokonaisteho on ihan toista luokkaa, kuin hitailla Kiinan vinsseillä. Pienemmällä vaihteella nopeus pienenee (kyseisen vaihteen välityksen verran), mutta teho kasvaa. Ja sokkapultit paukkuu... ![]() Joku vois tietysti katsoa taulukosta, että paljonko M8/12.9 pultti kestää vääntää kahdesta kohtaa poikki... ![]() Automaattilaatikossa 3. vaihde on suora, eli tuo 1:1. Muuten kai jakolaatikko toimii samanlailla? Korjauskäsikirjoissa ei tuosta ole mitään mainintaa, joten tarvis olla se omistajan/käyttäjän käsikirja. Edit: Se taulukkokin löytyi koneelta: Viimeksi muokannut Kartse1 : 16.10.2009 21:26 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ok, tää auttaa vähän...
miks muuten se "vääntää" vain 16 kilowatin teholla - mihin loput katoaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai ne mihkään katoa, vaan tyhjäkäynnillä löytyy toi vääntö sitten kierroksilla kovempaa mutta paikat taitaa rupee hajoomaan.
Eikös alk per manuskassa ole että vinssataan 4v tyhjäläynnillä? jaha olipas taas puutaheinää ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja lisää puutaheinää.
Eli liekkö se teho jolla sitä kestää kuormittaa??? Ja jos mennään hiusten halkomiseen niin vääntö mitataan Newton(kilo)/metri,ja teho on taasen vääntö kertaa kierrokset,eli kun välitys suurenee niin teho pienenee(ja tietenkin vissin vetovoima kasvaa) No tuosta ei varmaan ollut apua kenellekkään,kunhan viisastelin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin ulosoton kestävyys? | jampeli | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.08.2009 21:47 |
O:Lj ulosoton vivusto | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.04.2006 18:57 |
O/61/lj ulosoton käyttövipu | Heikki L | O/M/V Muut | 3 | 14.05.2005 21:00 |
O: Ulosoton keppihässäkkä Lj / Rj | O/M/V Muut | 6 | 14.01.2005 22:24 | |
Ulosoton kierrokset | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.04.2003 11:20 |