Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2009, 22:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

HDJ n ulosoton pyörintänopeus...


tietääks kukaan, minkä verran tuo pyörii, ja saako sitä kuormittaa millä ehdoin... ja jos mitään merkitystä, niin kyseessä automaattivaihteinen...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2009, 18:08
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eiks kukaan muka tiedä...omituista
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2009, 23:07
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ainakin noissa vanhemmissa (BJ, HJ, LJ,...) pyöriminopeus menee sillain,
että 4. vaihteella on välityssuhde 1:1, eli akseli pyörii yhtä lujaa kuin moottori.
Jostain taulukosta muistan nähneeni, että tuolloin (1:1 välityksellä) se vääntää 16kW:n teholla ulosoton akselia.
Tähän vielä lisää sen vinssin oma välitys, niin kokonaisteho on ihan toista luokkaa, kuin hitailla Kiinan vinsseillä.
Pienemmällä vaihteella nopeus pienenee (kyseisen vaihteen välityksen verran), mutta teho kasvaa. Ja sokkapultit paukkuu...

Joku vois tietysti katsoa taulukosta, että paljonko M8/12.9 pultti kestää vääntää kahdesta kohtaa poikki...

Automaattilaatikossa 3. vaihde on suora, eli tuo 1:1. Muuten kai jakolaatikko toimii samanlailla?
Korjauskäsikirjoissa ei tuosta ole mitään mainintaa, joten tarvis olla se omistajan/käyttäjän käsikirja.

Edit: Se taulukkokin löytyi koneelta:


Viimeksi muokannut Kartse1 : 16.10.2009 21:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2009, 22:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ok, tää auttaa vähän...

miks muuten se "vääntää" vain 16 kilowatin teholla - mihin loput katoaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2009, 22:09
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ei kai ne mihkään katoa, vaan tyhjäkäynnillä löytyy toi vääntö sitten kierroksilla kovempaa mutta paikat taitaa rupee hajoomaan.
Eikös alk per manuskassa ole että vinssataan 4v tyhjäläynnillä?

jaha olipas taas puutaheinää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2009, 00:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ja lisää puutaheinää.

Eli liekkö se teho jolla sitä kestää kuormittaa???

Ja jos mennään hiusten halkomiseen niin vääntö mitataan Newton(kilo)/metri,ja teho on taasen vääntö kertaa kierrokset,eli kun välitys suurenee niin teho pienenee(ja tietenkin vissin vetovoima kasvaa)

No tuosta ei varmaan ollut apua kenellekkään,kunhan viisastelin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin ulosoton kestävyys? jampeli Tekniikka & Jutustelu 4 07.08.2009 21:47
O:Lj ulosoton vivusto Micco O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.04.2006 18:57
O/61/lj ulosoton käyttövipu Heikki L O/M/V Muut 3 14.05.2005 21:00
O: Ulosoton keppihässäkkä Lj / Rj O/M/V Muut 6 14.01.2005 22:24
Ulosoton kierrokset Tekniikka & Jutustelu 0 09.04.2003 11:20


Sivu luotu: 22:35 (GMT +2).