Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2009, 02:35
Concrete:n Avatar
Concrete Concrete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 79
Perusasetus

Pajero 92, taka jarrun mäntä jumissa.


Juu elikkä 92v kiisseli pätkä pajatso, päätin tuossa alkaa jarrupalojen vaihtoa tekemään ja siinä ohessa sitte huomasin että apparin puolen mäntä, joka painaa palat levyä vasten, on puolessa välissä jumissa, joten en saa uusia paloja paikalleen, toistaseks vielä auto pysähtyy poljennan voimasta mutta mäntä ei palaudu loppuun asti, jollain vinkkejä ? tai jäänyt mäntää tai vaikka koko satulaa nurkkiin lojumaan mistä pitäis korvausta vastaan päästä eroon. Vai onko maahantuoja ainoa jolta kannattaa kysellä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.08.2009, 11:25
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.036
Blog Entries: 20
Perusasetus

Kannattaa ottaa satula irti, pullauttaa se mäntä ulos ja katsoa, miten pahasti on hammaspeikko päässyt iskemään. Kevyt pintaruoste lähtee hienolla vesihiomapaperilla ja crc:llä (Ite käytin muistaakseni 600 kun suikkelin takajarrumännät hinkkasin.)
Pahemmin ruostunutta mäntää ei kannata käyttää enään, vaan vaihtaa se uuteen. Kannattaa myös katsoa, jos pölysuojaa/männäntiivistettä tarvii vaihtaa samalla.
jos jarru laahaa, niin ei kannata kauheasti ajella tai palat on entiset.

Nimim. yhdet jarrukengät polttanut
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2009, 11:29
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Concrete Näytä viesti
Juu elikkä 92v kiisseli pätkä pajatso, päätin tuossa alkaa jarrupalojen vaihtoa tekemään ja siinä ohessa sitte huomasin että apparin puolen mäntä, joka painaa palat levyä vasten, on puolessa välissä jumissa, joten en saa uusia paloja paikalleen, toistaseks vielä auto pysähtyy poljennan voimasta mutta mäntä ei palaudu loppuun asti, jollain vinkkejä ? tai jäänyt mäntää tai vaikka koko satulaa nurkkiin lojumaan mistä pitäis korvausta vastaan päästä eroon. Vai onko maahantuoja ainoa jolta kannattaa kysellä..
Järeät otteet kehiin, paljon KENT ruosteenirrotusöljyä, liuota siinä, puristele voimapihdeillä sisäänpäin, koita painaa paineilman tai jarrupaineen avulla juuttunut mäntä ulos, laita vaikka laudanpätkä jarrulevyn paikalle, niin ei lyö männät yhteen...

Jossei lähde, voit koittaa kierittää mäntää varovasti, mikäli siitä saa otteen, käytä kaasupilliä tai anna lämpöä... Muista vaihtaa samalla tiivistesarja satulaan, mikäli jouduit käyttämään kaasupilliä...

Nimimerkillä... Monta tuntia juuttuneen männän kanssa viettänyt...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2009, 16:25
Concrete:n Avatar
Concrete Concrete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 79
Perusasetus

ok, otan sen varmaan perjantaina urakan alle uudestaan ku viimeks oli niin niukasti aikaa, kiitoksia vinkeistä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2009, 17:30
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Paina se mäntä mieluimmin jarrupaineella irti satulan ollessa letkussa vielä kiinni, paineilmalla käy vielä vahinko jos sattuu olemaan tiukassa ja sit yhtäkkiä lähtee.
Jarrupaineella se mäntä lupsahtaa yleensä ilman dramatiikkaa ulos pesästään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2009, 19:59
Cam1lla Cam1lla ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.08
Sijainti: Brahestad
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Paina se mäntä mieluimmin jarrupaineella irti satulan ollessa letkussa vielä kiinni, paineilmalla käy vielä vahinko jos sattuu olemaan tiukassa ja sit yhtäkkiä lähtee.
Jarrupaineella se mäntä lupsahtaa yleensä ilman dramatiikkaa ulos pesästään.
Rasvaprässillä, nippa siihen letkun paikalle. Niks naks pumppailua rässillä ja sieltähän se mäntä tuloo 99,9% ulos hitaasti ja hallitusti.. Edellyttää et nippa pitää, rässis on rasvaa ja se rässi maksaa yli kympin..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pajero taka-akseli Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 31.10.2011 17:14
Myyty Jarrun säätökilkkeet land rover+muut Castrol O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.03.2009 16:08
M. pajero taka-akseli. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.11.2007 19:49
M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri Flugfiske O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.09.2006 13:32
M: Volvon jarrun osia (kahluusarja yms.) Paavo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.06.2006 09:34


Sivu luotu: 00:43 (GMT +2).