![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajero 92, taka jarrun mäntä jumissa.Juu elikkä 92v kiisseli pätkä pajatso, päätin tuossa alkaa jarrupalojen vaihtoa tekemään ja siinä ohessa sitte huomasin että apparin puolen mäntä, joka painaa palat levyä vasten, on puolessa välissä jumissa, joten en saa uusia paloja paikalleen, toistaseks vielä auto pysähtyy poljennan voimasta mutta mäntä ei palaudu loppuun asti, jollain vinkkejä ? tai jäänyt mäntää tai vaikka koko satulaa nurkkiin lojumaan mistä pitäis korvausta vastaan päästä eroon. Vai onko maahantuoja ainoa jolta kannattaa kysellä.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ottaa satula irti, pullauttaa se mäntä ulos ja katsoa, miten pahasti on hammaspeikko päässyt iskemään. Kevyt pintaruoste lähtee hienolla vesihiomapaperilla ja crc:llä (Ite käytin muistaakseni 600 kun suikkelin takajarrumännät hinkkasin.)
Pahemmin ruostunutta mäntää ei kannata käyttää enään, vaan vaihtaa se uuteen. Kannattaa myös katsoa, jos pölysuojaa/männäntiivistettä tarvii vaihtaa samalla. jos jarru laahaa, niin ei kannata kauheasti ajella tai palat on entiset. Nimim. yhdet jarrukengät polttanut |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jossei lähde, voit koittaa kierittää mäntää varovasti, mikäli siitä saa otteen, käytä kaasupilliä tai anna lämpöä... Muista vaihtaa samalla tiivistesarja satulaan, mikäli jouduit käyttämään kaasupilliä... Nimimerkillä... Monta tuntia juuttuneen männän kanssa viettänyt...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ok, otan sen varmaan perjantaina urakan alle uudestaan ku viimeks oli niin niukasti aikaa, kiitoksia vinkeistä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paina se mäntä mieluimmin jarrupaineella irti satulan ollessa letkussa vielä kiinni, paineilmalla käy vielä vahinko jos sattuu olemaan tiukassa ja sit yhtäkkiä lähtee.
Jarrupaineella se mäntä lupsahtaa yleensä ilman dramatiikkaa ulos pesästään. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rasvaprässillä, nippa siihen letkun paikalle. Niks naks pumppailua rässillä ja sieltähän se mäntä tuloo 99,9% ulos hitaasti ja hallitusti.. Edellyttää et nippa pitää, rässis on rasvaa ja se rässi maksaa yli kympin..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pajero taka-akseli | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 31.10.2011 17:14 |
Myyty Jarrun säätökilkkeet land rover+muut | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.03.2009 16:08 |
M. pajero taka-akseli. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 08.11.2007 19:49 |
M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri | Flugfiske | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 13:32 |
M: Volvon jarrun osia (kahluusarja yms.) | Paavo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 06.06.2006 09:34 |