Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2009, 16:59
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Exclamation

Tukivarsi asiaa


Koitin tuossa jo aikasemmin kysellä projekti puolella sellasta et

Oon vaihtamassa lehtijouset kierrejousiin ja akselit vaihtuu portaaleihin.

Nii onko kellään kokemusta tai tietoo et kestäskö jakari malliset tukivarret akseleitten yläpuolella.

Kun moni tuntuu aina varmuuden vuoksi laittavan ne akselin ala puolelle.

Nii kommentoikaa asiaa rohkeasti nii katotaan kumpi puoli voittaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2009, 19:53
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs). taitaa tilanpuute monesti vaikuttaa sijoitteluun aika paljon..
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2009, 20:06
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs). taitaa tilanpuute monesti vaikuttaa sijoitteluun aika paljon..
No patrollissa ei tilasta oo kyllä puutetta. Mut oon kyllä samaa mieltä et miksikäs ei kestäs.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2009, 07:43
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2009, 09:45
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2009, 13:20
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.
Mikä sen tekee et ne puslat kulus nopeammin.

Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi.

Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2009, 13:23
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.

Ojien ja isojen pattien ylityksissä ehkä mut jos joku terävä kivi sattuu auton keskelle nii sit niistä ei kyllä oo hirveesti apua.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2009, 15:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Suorassa akselissa vois vielä toimia, mut kun siulla taitaa olla portaalit tulossa (?) niin mietipäs minkälaisen vipuvarren se tekee?
Esim. taka-akselihan pyrkii kääntymään pinioni ylöspäin kun kardaani rupeaa pinionia pyörittämään.
Optimaalinen kiinnityskohta jakarien pulteille olisi pyörännavan kohdalla mutta siinä häviää portaaliakselissa sen rakenteen tuoma hyöty.
Mut kannattaahan se koittaa toki, sillee sitä oppii.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2009, 15:57
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Nii tarkotus on kyllä kokeilla ja sithän sen näkee mikä hajoo ensin.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.07.2009, 07:16
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijädä Näytä viesti
Mikä sen tekee et ne puslat kulus nopeammin.

Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi.

Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta.
Repro tuossa ylempänä kirjoittikin sen mitä ajoin takaa. Vipuvoima kun kasvaa varren pidentyessä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.07.2009, 11:20
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.07.2009, 20:22
Offijäbä:n Avatar
Offijäbä Offijäbä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.02.08
Sijainti: Kaavi
Viestit: 709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.
Nii muutes onkii. yritin tuossa joskus ehtiä kuvatuksia et olisko joku noin tehny mut en sillon hokassu sinun Projektia nii tarkasti kahtoo.

Mistä hommasit noi kardaanin muutos hässäkät. olis samanlaisille käyttöö.
__________________
On se kone ( ainakin joskus )
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.07.2009, 21:50
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

mulle tuli valmiina akselit tuollaisilla kartaaneilla. Mut pinjonin akselit lyhentää. Ja kartaanin lähtö laipat on purettu mokin alkuperäisen vaihe jako laatikon lähtöistä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ tukivarsi vs. HDJ tukivarsi LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 26 14.12.2008 15:08
O: Xj Cherokee etu tukivarsi Killman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.09.2008 16:13
O: Rangen tukivarsi joa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.11.2006 22:32
Tukivarsi kysymyksiä JERKKU Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2006 19:50
Jakari = tukivarsi ? Tekniikka & Jutustelu 5 16.11.2005 12:29


Sivu luotu: 09:10 (GMT +2).