![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Tukivarsi asiaaKoitin tuossa jo aikasemmin kysellä projekti puolella sellasta et Oon vaihtamassa lehtijouset kierrejousiin ja akselit vaihtuu portaaleihin. Nii onko kellään kokemusta tai tietoo et kestäskö jakari malliset tukivarret akseleitten yläpuolella. Kun moni tuntuu aina varmuuden vuoksi laittavan ne akselin ala puolelle. Nii kommentoikaa asiaa rohkeasti nii katotaan kumpi puoli voittaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No patrollissa ei tilasta oo kyllä puutetta. Mut oon kyllä samaa mieltä et miksikäs ei kestäs.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi. Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ojien ja isojen pattien ylityksissä ehkä mut jos joku terävä kivi sattuu auton keskelle nii sit niistä ei kyllä oo hirveesti apua.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Suorassa akselissa vois vielä toimia, mut kun siulla taitaa olla portaalit tulossa (?) niin mietipäs minkälaisen vipuvarren se tekee?
Esim. taka-akselihan pyrkii kääntymään pinioni ylöspäin kun kardaani rupeaa pinionia pyörittämään. Optimaalinen kiinnityskohta jakarien pulteille olisi pyörännavan kohdalla mutta siinä häviää portaaliakselissa sen rakenteen tuoma hyöty. Mut kannattaahan se koittaa toki, sillee sitä oppii. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nii tarkotus on kyllä kokeilla ja sithän sen näkee mikä hajoo ensin.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Repro tuossa ylempänä kirjoittikin sen mitä ajoin takaa. Vipuvoima kun kasvaa varren pidentyessä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistä hommasit noi kardaanin muutos hässäkät. olis samanlaisille käyttöö.
__________________
On se kone ( ainakin joskus ) |
#13
|
||||
|
||||
![]()
mulle tuli valmiina akselit tuollaisilla kartaaneilla. Mut pinjonin akselit lyhentää. Ja kartaanin lähtö laipat on purettu mokin alkuperäisen vaihe jako laatikon lähtöistä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ tukivarsi vs. HDJ tukivarsi | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 14.12.2008 15:08 |
O: Xj Cherokee etu tukivarsi | Killman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.09.2008 16:13 |
O: Rangen tukivarsi | joa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.11.2006 22:32 |
Tukivarsi kysymyksiä | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2006 19:50 |
Jakari = tukivarsi ? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.11.2005 12:29 |