![]() |
Tukivarsi asiaa
Koitin tuossa jo aikasemmin kysellä projekti puolella sellasta et
Oon vaihtamassa lehtijouset kierrejousiin ja akselit vaihtuu portaaleihin. Nii onko kellään kokemusta tai tietoo et kestäskö jakari malliset tukivarret akseleitten yläpuolella. Kun moni tuntuu aina varmuuden vuoksi laittavan ne akselin ala puolelle. Nii kommentoikaa asiaa rohkeasti nii katotaan kumpi puoli voittaa. |
itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs:confused:). taitaa tilanpuute monesti vaikuttaa sijoitteluun aika paljon..
|
Lainaus:
|
Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.
|
Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.
|
Lainaus:
Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi. Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta. |
Lainaus:
Ojien ja isojen pattien ylityksissä ehkä mut jos joku terävä kivi sattuu auton keskelle nii sit niistä ei kyllä oo hirveesti apua. |
Suorassa akselissa vois vielä toimia, mut kun siulla taitaa olla portaalit tulossa (?) niin mietipäs minkälaisen vipuvarren se tekee?
Esim. taka-akselihan pyrkii kääntymään pinioni ylöspäin kun kardaani rupeaa pinionia pyörittämään. Optimaalinen kiinnityskohta jakarien pulteille olisi pyörännavan kohdalla mutta siinä häviää portaaliakselissa sen rakenteen tuoma hyöty. Mut kannattaahan se koittaa toki, sillee sitä oppii. :) |
Nii tarkotus on kyllä kokeilla ja sithän sen näkee mikä hajoo ensin.
|
Lainaus:
|
mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.
|
Lainaus:
Mistä hommasit noi kardaanin muutos hässäkät. olis samanlaisille käyttöö. |
mulle tuli valmiina akselit tuollaisilla kartaaneilla. Mut pinjonin akselit lyhentää. Ja kartaanin lähtö laipat on purettu mokin alkuperäisen vaihe jako laatikon lähtöistä.
|
Sivu luotu: 04:27 (GMT +2). |