Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tukivarsi asiaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61132)

Offijäbä 13.07.2009 16:59

Tukivarsi asiaa
 
Koitin tuossa jo aikasemmin kysellä projekti puolella sellasta et

Oon vaihtamassa lehtijouset kierrejousiin ja akselit vaihtuu portaaleihin.

Nii onko kellään kokemusta tai tietoo et kestäskö jakari malliset tukivarret akseleitten yläpuolella.

Kun moni tuntuu aina varmuuden vuoksi laittavan ne akselin ala puolelle.

Nii kommentoikaa asiaa rohkeasti nii katotaan kumpi puoli voittaa.

aslakki 13.07.2009 19:53

itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs:confused:). taitaa tilanpuute monesti vaikuttaa sijoitteluun aika paljon..

Offijäbä 13.07.2009 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 575332)
itellä ei vielä varret oo paikallaan mut hyvin nuo varmasti kestää yläpuolellakin(mix ei kestäs:confused:). taitaa tilanpuute monesti vaikuttaa sijoitteluun aika paljon..

No patrollissa ei tilasta oo kyllä puutetta. Mut oon kyllä samaa mieltä et miksikäs ei kestäs.

pjtk 14.07.2009 07:43

Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.

Olkku 14.07.2009 09:45

Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.

Offijäbä 14.07.2009 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 575474)
Jakarin akselinpään puslat siinä kovemmalle joutuu kun tukivarsi on akselin päällä. Vaihtelee puslia sit tiheemmin jos niitä tuntuu menevän.

Mikä sen tekee et ne puslat kulus nopeammin.

Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi.

Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta.

Offijäbä 14.07.2009 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Olkku (Viesti 575501)
Alapuolella suojaavat kartaania paremmin.


Ojien ja isojen pattien ylityksissä ehkä mut jos joku terävä kivi sattuu auton keskelle nii sit niistä ei kyllä oo hirveesti apua.

Repro 14.07.2009 15:39

Suorassa akselissa vois vielä toimia, mut kun siulla taitaa olla portaalit tulossa (?) niin mietipäs minkälaisen vipuvarren se tekee?
Esim. taka-akselihan pyrkii kääntymään pinioni ylöspäin kun kardaani rupeaa pinionia pyörittämään.
Optimaalinen kiinnityskohta jakarien pulteille olisi pyörännavan kohdalla mutta siinä häviää portaaliakselissa sen rakenteen tuoma hyöty.
Mut kannattaahan se koittaa toki, sillee sitä oppii. :)

Offijäbä 14.07.2009 15:57

Nii tarkotus on kyllä kokeilla ja sithän sen näkee mikä hajoo ensin.

pjtk 15.07.2009 07:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offijädä (Viesti 575543)
Mikä sen tekee et ne puslat kulus nopeammin.

Onko jotenkin painopiste akseliin nähden kovempi.

Minun mielestä ainakin periaatteessa samat vipuvoimat niihin kohdistuu puolesta riippumatta.

Repro tuossa ylempänä kirjoittikin sen mitä ajoin takaa. Vipuvoima kun kasvaa varren pidentyessä.

tiku83 15.07.2009 11:20

mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.

Offijäbä 16.07.2009 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 (Viesti 575802)
mulla on chevyssä jakarin kiinnikkeet ylä puolella ja vielä ainakin kestänyt... 404porttaalit kiinni.

Nii muutes onkii. yritin tuossa joskus ehtiä kuvatuksia et olisko joku noin tehny mut en sillon hokassu sinun Projektia nii tarkasti kahtoo.

Mistä hommasit noi kardaanin muutos hässäkät. olis samanlaisille käyttöö.

tiku83 17.07.2009 21:50

mulle tuli valmiina akselit tuollaisilla kartaaneilla. Mut pinjonin akselit lyhentää. Ja kartaanin lähtö laipat on purettu mokin alkuperäisen vaihe jako laatikon lähtöistä.


Sivu luotu: 04:27 (GMT +2).