![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() JunkYard BJ 42 *nelilinkkien asemointia*Olis tarkotus ruveta jotakin rakentelemaan tallille kertyneistä "ylimääräisistä" osista. Osia mitä on päässy kertymään mm. -BJ 42 -81 Ajokuntoinen henk auto papereilla oleva raato 3B koneella -BJ 42 -81 Runko, hiekkapuhallettu ja pohjamaalissa. paku -Ylläolevan rungon kaveri, koppa,mätä, siihen lähes kaikki peltiosat -LJ ohjaustehostinpaketti, HJ ohjaustehostinpaketti -kaikellaista sekalaista bj korinosaa sit ois: LJ -91 akselit, tukivarret,kardaanit, loota HDJ etutukivarsia 4kpl. LJ panhardit Tänään tuli rojektia polkastua sen verran liikenteeseen että tein tohon pakun runkoon paikan ohjaustehostimelle, ja korjasin yhden mätäpaikan joka siitä löytyi. Nyt pitäs sit vaan päättää mitä ton alustan kanssa tekis että jaksaako siihen ruveta vietereitä sovittelemaan vai nou. Uudempikoppasen läjänkin aksulat ja alustan osat ois, mutta tiiä sit onko järkevää ruveta laittaa niitä 8" periä mihinkään toyotan painoiseen autoon...jos jättäis ne vaikka johonkin muuhun rojektiin vielä hautomaan? ![]() Joten tekniikaksi vois ajatella tuosta raadosta 3B mottia, lootaa sekä akseleita, kun on kumminkin levyjarrullinen etuaksula. Mitäs raati mieltä, millä tukivarsiratkaisulla tekis takapään jos eteen laittas HDJ:n tukivarret, pitäsköhän jostain hommata hodarin takalinkit? Kuvia koitan laitella viikonlopun aikana.. ![]()
Viimeksi muokannut make-lj : 03.06.2009 19:50 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Freesinä pihamaalla joskus 1800 luvulla
Eipä kerennyt moottori edes sammumaan kun Manen kanssa lyötiin jo flippikeula paikalleen ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Repro kerkeskin jo kuvaa laittamaan "raadosta"..
Eli tuosta olis tarkotus hyödyntää pelkästään tekniikkaa, koska on henkilöautopapereilla, ja koppa on kerran jo ainakin parsittu varmaan 90 luvulla..(huhujen mukaan vankilassa teetätetty) ja työnlaatu ei mielestäni ole kovinkaan laadukasta. kertaalleen se on kyllä se "mätäkoppakin" jo parsittu, mutta arpe on kerinnyt siitä jo keskikorinkannakekohdat duunailemaan.. joten jos siitä kopasta sais helpommalla! ..Kuvassa vasemmalla näkyvä timberjack BeeJii ei liity millään tavalla tähän projektiin! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
oot kyl kova poika rakenteleen,voi ku itelki ois tollai motivaatio!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
..Vielä pitäs prkl LJ:täkin jossain kohti keritä vähän entraamaan, tää on vaa aina kun saa uusia inspiksiä ni tahtoo edelliset jäähä.. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ois jotakin kuveja!
Tekniikanluovuttaja Runko |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Petollinen paikka tuo youtube.. Kokeilkaas hakusanaksi "fj40 v8" esim. vaikka tuo pätkä.. http://www.youtube.com/watch?v=3v_2Egm9cHs ai että kun kuulostaa hyvältä..ja manuaalilla
![]() mitkäs nuo 81 bj42:n jakis ja päälaatikko on muuten malliltaan? ts. millä adapterilla sais naitettua ton manuaalin ja chevyn pikkulohkon keskenään? oliskohan tuo passeli setti? -> http://advanceadapters.com/product/2188/712532.html Eikös noihin vieläkin pysty sen chevyn "305" sen laittamaan ihan lain puitteissa? tilavuushan pitäs mahtua vrt. 4.2 ja eikös tehokin pysy lain sallimissa puitteissa kun verrataan tuohon fj malliin?? Viimeksi muokannut make-lj : 09.05.2009 02:00 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ota chevyn kone, HJ:n 4-vaihteinen vaihteisto (5. vaihdetta ei beejeissä tarvi), chevyn kytkinkoppa ja kytkinasetelma, Liimaa kytkinkopan ja vaihdelaatikon väliin 2 cm paksu rauta. käytä Chevyn kytkinlevyä kun koska toi booritus on sama HJ:n kytkinakselissa kuin on Chevyn kytkinlevyssä. Sen jälkeen kovaa ajoa tukka putkella ja avona tietty... Jos ja kun vaihdat siihen HJ61 lukkoakselit niin sullon takana käsijarru... tai jos löydät jostain BJ45:sen vm. 81 ja eteenpäin jakovaihteiston niin voit liimata HJ:n lootan perään kardaanikäsijarrun rummullisena. Tai tee ite siihen HJ:n jakovaihteiston perään levykäsijarru. Siinon vaihtoehtoja. Toki voit tilata sen AA:n kytkinkopan muttaku teeseitsenäkin sen voi häseltää. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ..Harmi kun tuli puol vuotta sitten just myytyä yhet hj61 akselit mitkä oli vähän niinkun tähän rojektiin varailtuna.. ![]() eli onkos tuossa miun 4vaihteisessa lootassa nyt sitten sama booris kun chevyn kytkinlevyssä vai vaan hj.n lootassa? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on vaan HJ:n lootassa toi oikea booritus ja kytkinakselin pituus... Tai siis voihan se BJ:n lootallakin tehdä mutta siihen kytkinkopan ja laatikon väliin tarvii vielä enemmän paksuisen rautapalan. Oiskohan jotain 4-5 cm tavaraa. Kytkinlevynä pystyi käyttämään jotain HZJ:n tms. Kytkinlevyä jos tohon patenttiin päädyt. Son isompi ku Beejein.
Yx mahdollisuus on tietty vaihtaa jostain Risa HJ:n lootasta se kytkinakseli mutta se kyllä vaatii aikaa ja työkaluja. Jakoavain ei riitä sen toteuttamiseen. Ns. näennäisen helposti sen luulisi sieltä kolostaan tulevan sen kytkinakselin mutta kun siinä tahtoo mennä rikki vähän tavaraa. nimim. testattu juttu. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mut eikös bj 42:sessa ole täyskevennetty takaakseli ja kässäri akselissa.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt näyttäs siltä et hdj:n varret alkaa hakemaan paikkaa edestä.. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tais lähtee tääki rojekti käsistä, eli kierrevietereitähän sinne piti ruveta sovittelemaan...
Moottorihomma pitäs keksiä minkä sinne laittas, tuohon kun nyt lätkäsee jonkun bensakoneen ni menee vähän pakupaperit hukkaan.. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etupään kun kerkesit jo mennä pilaamaan kierteillä niin sille ei voi enää mitään ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pistä se 3B ja jos tarvii niin laita siihen hillitty turbo. Turha se on alkaa hipistelemään mitään bensakoneita kun sullon timantit jo hallussa!! Lainaus:
Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 09.05.2009 21:25 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Onkos siellä purkaamolla vielä sitä 13b-t mottia mistä sen pumpun ostit?..
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
KASIKONE,KASIKONE!!!
![]() Niitä diesel BJ:tä löytyy sieltä tallilta jo yks nipullinen! |
#18
|
||||
|
||||
![]()
toyotan 4.2 v8 turbo diesel ?
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Joo tee taakse suoraan nelilinkki. Jakaritkin takana on muuten hyvät mutta on sellaset puslasilppurit että.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Komee runko
Ookko tilannu ton rungon Toyotalta, mitä makso?
Ei mikään nykyaikanen dieselmoottori o käyny mielessä? |
#21
|
||||
|
||||
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
V8 ja bensana tietty. Traktorit ja muut maatalouskoneet käy dieselillä
![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#24
|
||||
|
||||
![]()
sun "maatalouskone" onkin positiivinen poikkeus
![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Hetkinen, mie ainakin vaihoin omaan berttaan kytkinakselin laakerin kytkyrempan yhteydessä,mutta nyt en kyllä ole varma että onginko sieltä sen laakerin välistä,vai tuliko se sieltä akseleineen? ![]() Ainakin aikomus oli vaihtaa myös se silmä laakeri. Perhana kun ei muista. No joka tapauksessa ääni kasikoneelle ![]() ![]() ![]() Saahan sinne sitten laittaa vaikka 61;sen koneen jos alkaa kulutus hirvittämään. Hmm.Entäs automaatti loota.Ei oisi kytkin murheita... |