![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni -Noniin, Kaverin autoon ruvetaan moista rakentamaan, joten tänne ilmestyy kuvia ja mietteitä. Ja aivan varmasti myös kysymyksiä. Cross4wd kautta tulee 2vk. sisällä 3"korottava IFS eliminator sarja. Hilussa on tällä hetkellä rikkinäinen etuperä, n.3" korin korotus, OMEn korottavat takajouset, etujousia kiristetty, OMEn pumput, 33" / 12.5 kumit, turbo+cooleri. Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja? Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia? Täällä muutama kuvat lähtökohdasta: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/
Viimeksi muokannut Vilkutin : 08.11.2009 17:20 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla olis yks kokonainen LN65:n etuakseli ylimääräisenä. Välitys 4,56 ja taaksekin löytyy välitys, jos ei ole sama siinä alkuperäisessä takaperässä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?
Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Perän välityksen saa selville pyörittelemällä kardaanista ja laskemalla suhde siihen kuin monta kertaa rengas pyörähtää.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
laita LN65:n akseli noilla IFS:n navoilla, niin saat siitä samanlevyisen kuin IFS Hiluxin taka-akseli.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
ifs navat leventää noin 6 cm sitte olis taka ja etu akseli saman levysiä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista? Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan. Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
High pinion ois kovasana niin riittäää tupla nivelessäkin vara.
Tuossa jokunen kuva 110 kierrejousi keulasta. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=97515339 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
kuusvitosen välitys on 4,56 ja neljäkutosen 4,88, läjä 4,88 ja räjä 4,56, 110 4,3, takatuuppari 56 uudempikin tais olla 4,3. näistä ainakin suurin osa oikeeta tietoo
välitystä sen mukaan että millä renkaalla meinaat ajaa. läjä/räjä on siitä hyvät että niissä on edessä high pinion murikka, vaan kyllä 3" tg jousilla voi ajaa ilman haimurikkaa. itselle kans tulossa sellanen ruohikkomaasturi jäykällä akselilla ja defeII:sen jakareilla ja kierrejousilla....... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko toi kierrejousilla oleva hilu saatu myös leimaan?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eli toisin sanoen vanhan hiluxin tai LJ murikat ois hitaimmat?
Käynee suoraan LN110? Kuis kartaanit? Ja takamurikan joutunee käytännössä vaihtamaan kokonaan? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joo ja kaikki 8" murikat käy päikseen paitsi hi-pinionia ei voi laittaa taakse kun ei kestä siellä! nii ja jos sekoittelee kuoria ja periä nii voi tulla ongelmaksi löytää oikeen kokoiset poskilaakerit. näissä on pieniä eroja noissa 8":ssa murkuloissa. Viimeksi muokannut jv : 13.05.2009 09:28 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän ton kierrejousituksen saa leimaan. tossa mun auto http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51468
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
noniiin.. perjantaina ois tarkotus mennä käymään cros4wd jos vaan työt sen sallii, sitten kuvia romuista.
Osat haettu, kauppaa väännetään LN65 ARB akseleista. Viimeksi muokannut Vilkutin : 25.05.2009 06:08 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
etuperä purettu, 4.88 välitys...
eli hakusessa LJ tai LN65 etuakseli, jolloin taka-akselille ei tarvis tehä mitään? Onko mahollista onnistua? |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Vähän kyl ihmetyttää tuo 4.88.
tyyppikilvestä luettuna oli 4.30. Eikös LN65:ssä ole 4.56 ja LN46:ssa 4.88? Tai sitten muistan väärin. Tahtoo kyllä viel tarkistaa nuo välitykset kunnolla. Juha |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Noniiin Tero on saanut auton lähes nippuun, halusi antaa ison kiitoksen veljelleen Juhalle hitsauksista.
Tässä on muutama kuva, kuvia en saannut näkyviin perkeleen, vempeleet Seuraava ongelma onkin etukartaani, eipä tullut mieleen että hiluxin etukartaanin liuku on malli todella lyhyt. Joten nyt on ongelma että mistä kartaani, jossa pituutta ja liukua piisaa. Toisessa päässä läjän aksilaan passaava laippa ja toisessa LN110 jakolaatikkoon. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
offipuodeista löytyy 10 ja 8" liulla varustettuja palikoita, ristikko on valmiina mutta pitää liittää putkeen jossa on toinen ristikko. itselle ja kaverille tein TG:n jousilla varustettuihin luxeihin kardaanit uusiksi, liukuna käytin traktorin ulosotossa kätyettyä ura-akselia. onhan siinä lähtökohtaisesti isompi välys kuin auto käyttöön tarkoitetussa liussa mutta toimii ihan ok, tarvittaessa voi jopa ajaa maantienopeutta nelikkopäällä.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
kans tahtoo kuvia!!!!
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
tässä on ainakin ura-akselista tehdyn jortinaalin kuva jos sellanen käy, vai tarkoittiko edellinen kuvien kyselijä rakentelun kohteena olleen hiluxin kuvia?
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
koitan tänään taas pistää kuvia, jos ei onnistu ni tarvii olla yhteytessä palvelun tarjoajaan.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
noniiin nyt ois pari kuvaa... la. ois tarkotus olla "kartaani" paikallaan ja otetaan testiä sitten kuvia toiminnasta.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/ |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältä Näyttää!
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä nätti peli
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux ln110 ja jäykkä etuakseli (SAS) | j1s | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.01.2013 19:55 |
Pajeroon jäykkä etuakseli | jusshako | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 24.01.2009 10:50 |
Myydään Broncon jäykkä etuakseli | Leo N. Berger | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.08.2008 12:01 |
Runneriin jäykkä etuakseli?? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.08.2007 10:31 | |
Pajeroon jäykkä etuakseli | panda | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.01.2007 21:19 |